Ultimate magazine theme for WordPress.

Ο ταξιδιώτης αλλάζει και μαζί του αλλάζουμε (;) κι εμείς

Βρέθηκα πρόσφατα σε meeting συνεργασίας με σημαντική πολυεθνική εταιρεία. Υπέρογκα budget, πολυπαιγμένες στρατηγικές βασισμένες σε κλισέ πεποιθήσεις και (αυθαίρετη) σιγουριά για την άνοδο των πωλήσεων και φέτος.

Πράγμα πολύ περίεργο, γιατί το Διαδίκτυο δεν άλλαξε μόνο την ταχύτητα με την οποία πραγματοποιούμε αναζητήσεις, συγκρίσεις και συναλλαγές. Δημοκρατικοποίησε και όλα τα στάδια του ταξιδιού του πελάτη μας. (Δυστυχώς ή ευτυχώς) μειώθηκαν δραματικά τα τουριστικά πρακτορεία της γειτονιάς καθώς εκατομμύρια online πρακτορεία παραδίδουν το τιμόνι σε εσένα, στον τουρίστα του «τώρα», παραδίδοντάς σου παράλληλα και τη χάραξη όλης της υπόλοιπης διαδρομής.

Διάρκεια Ταξιδιού

Δεν χρειάζεται να «επισκέπτεσαι» την ξενοιασιά των διακοπών σου, μιά φορά το χρόνο για ένα μήνα. Οι ρυθμοί της ζωής πιά δεν το επιτρέπουν άλλωστε να αποσυρθείς από τα εγκόσμια. Ακόμη και διήμερα και τριήμερα σε off season περιόδους επιτρέπουν στον ταξιδιώτη να γνωρίσει άλλον έναν προορισμό, να καρφιτσώσει άλλη μία πινέζα στον χάρτη του.

Το 53% ανέφερε ότι σχεδιάζει ακόμη περισσότερα ταξίδια Σαββατοκύριακου (Booking.com). Ειδοποιήσεις στα σχετικά site ενημερώνουν όσο καιρό πριν το επιθυμείς για διαθεσιμότητες και τιμές που “ματσάρουν” το budget σου. Και όχι το αντίθετο. Καλή οργάνωση και “ανίχνευση προορισμού σε 72 ώρες” είναι πλέον επιτεύξιμος στόχος.

Όγκος βαλιτσών

Μπορείς να βρεις τα πάντα στον τόπο που θα επισκεφθείς. Όσο ακριβαίνει το κόστος της βαλίτσας στο αεροπλάνο τόσο μικραίνει η ίδια και ταυτόχρονα αυξάνει το επενδυόμενο budget στον τόπο που θα βρεθείς.

Όλοι νομίζω ότι θυμόμαστε εκείνη την οικογένεια που ήρθε με όλες τις κατσαρόλες, τα πιάτα και τα τάπερ με τα φαγητά ήδη μαγειρεμένα παραχωμένα στις βαλίτσες που δεν χωρούσαν στο πορτ μπαγκάζ του ταξί και ακολούθως στο ασανσέρ της πολυκατοικίας που επέλεξαν να διαμείνουν.

Πλέον το συναντούμε όλο και λιγότερο και αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο τόσο στην απόλαυση του προορισμού (δεν χρειάζεται να περπατάς βαριανασαίνοντας και σέρνοντας μία βαλίτσα ούτε να χάνεις χρόνο ψάχνοντας τι από όλα όσα κουβάλησες θα φορέσεις) όσο και στην πραγματική εξερεύνησή του!

Βιώσιμος Τουρισμός ή αλλιώς και ο τουρίστας νοιάζεται

Παρατηρείται κυρίως τα τελευταία χρόνια: Οι τουρίστες αντιμετωπίζουν με μεγάλο σεβασμό τις προσπάθειες που κάνουμε (ως εταιρείες τουρισμού) για τη μείωση του οικολογικού μας αποτυπώματος αλλά και τη μείωση των κοινωνικών επιπτώσεων ακόμη κι αν αυτό σημαίνει ότι:
Δεν θα βρει στο δωμάτιο ή διαμέρισμά του μικρά μπουκαλάκια με σαμπουάν, αφρόλουτρο, κοντίσιονερ για να κλέψει αλλά μόνο μεγάλες συσκευασίες που επαναγεμίζονται.
Δεν θα του αλλάζουν κάθε μέρα πετσέτες και σεντόνια.
Θα γίνει τουρίστας στην ίδια του τη χώρα (έρευνες δείχνουν ότι πολλοί αποφεύγουν πια τα ταξίδια με αεροπλάνο λόγω των κλιματικών επιπτώσεων).
Δεν θα τον εξυπηρετήσει κάποιος ειδικά εκπαιδευμένος ξενοδοχειακός υπάλληλος αλλά ένας (πρώην άνεργος) ντόπιος.
Δεν θα καταναλώσει τα προϊόντα μεγάλων brands αλλά τοπικές γεύσεις και συνήθειες.

Που θα πάω, τι θα φάω, τι θα δω;

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Arbitrage, «εκτός του εσόδου της διαμονής, ο επισκέπτης θα ξοδέψει, όπως έχει αποδειχθεί, κατά μέσον όρο 1,5 φορά το ποσό αυτό για λοιπές υπηρεσίες». Σύμφωνα με τη Google, οι αναζητήσεις από κινητό με τους όρους “τι να κάνω/δραστηριότητες” σε συνδυασμό με τη φράση “κοντά μου” έχουν εξαπλασιαστεί μέσα στα τελευταία δύο χρόνια.

Όσο για τις αναζητήσεις που περιέχουν τις λέξεις “σήμερα” και “απόψε”; Στο ίδιο χρονικό διάστημα, έχουν αυξηθεί κατά 150% στις… εν κινήσει αναζητήσεις. Και δεν παραβλέπουμε τον παράγοντα του ντόπιου οικοδεσπότη: Βροχή οι ερωτήσεις για να μάθει ο ταξιδιώτης «εσύ που τρως; Πού πας για καφέ;».

Όχι άλλα stands!

Οι χάρτινοι οδηγοί, τα βαριά βιβλία γεμάτα με πληροφορίες για τον τόπο που επισκέπτεσαι, είναι ήδη παλιοί. Τα stands στο ξενοδοχείο σου περιέχουν ήδη παρωχημένες πληροφορίες. Ό,τι τυπώνεται, παλιώνει. Η πληροφορία για τα καλά κρυμμένα τοπικά μυστικά ρέει διαδικτυακώς (και είναι δωρεάν, ναι, και αυτό…) και δεν φυλακίζεται ανάμεσα στις σελίδες ενός ακριβού οδηγού.

Όχι πια πράγματα, μόνο «φωτογραφήσιμες» αναμνήσεις 

12 δισ. δολάρια θα αξίζει το 2023 η Οικονομία των Εμπειριών, 72% των millenials πια επιλέγουν να ξοδέψουν τα χρήματά τους σε εμπειρίες και όχι σε προϊόντα, υλικά ή ακόμη και ψηφιακά ενώ μελέτη του San Fransisco State University δείχνει ότι όσοι επιλέγουν να αγοράσουν εμπειρίες και όχι πράγματα είναι πιο ευτυχισμένοι.

H τιμή τιμή κι αν έχει

Οι πλατφόρμες της οικονομίας διαμοιρασμού έφεραν και την πτώση στις τιμές. Όσο λιγότεροι οι μεσάζοντες, τόσο περισσότερες οι επιλογές. Πλέον ο πελάτης μπορεί να σε βρει ακόμη και απευθείας, να επισκεφθεί όλα τα κανάλια σου (το reputation economy έχει μεγάλη σημασία εδώ!), να συγκρίνει τιμές, προσφορές και παροχές και να επιλέξει τον τρόπο που θα σε προσεγγίσει ή και το αντίθετο.

Δεν μπορώ, δεν μπορώ να περιμένω

Η αλλιώς ο επισκέπτης του «τώρα»! Έκανε μόλις κράτηση και είναι στο λεωφορείο από το αεροδρόμιο, ή ψάχνει το κουδούνι και την ταμπέλα σου ακριβώς απέξω καθισμένος στα σκαλοπάτια της πολυκατοικίας.

Που είσαι;
– Θέλει να μπει στο διαμέρισμα (τώρα όχι αργότερα) άρα που είναι η έξυπνη κλειδαριά σου; Περιμένει την απάντησή σου στο Whatsapp όχι στο fax του (τώρα όχι αργότερα, σε μία ώρα είναι αργά).
– Χρειάζεται να ψωνίσει τα απαραίτητα (τώρα όχι αργότερα).
– Η ζημιά στους σωλήνες πρέπει να επιδιορθωθεί τώρα, αύριο θα είναι αργά και η κριτική… σκληρή

Σκοπός επίσκεψης

Όλα συνδυάζονται. Ένα επαγγελματικό ταξίδι συνδυάζεται αρμονικά με τις οικογενειακές υποχρεώσεις, δεν χρειάζεται να είναι μονοσήμαντο. Καινούριες εταιρείες έχουν διαγνώσει αυτή την ανάγκη και πλέον διαθέτουν διαμερισματογραφεία: Κάποιος χώρος του διαμερίσματος είναι έτοιμος να υποδεχθεί meeting και λοιπές επαγγελματικές ανάγκες ενώ την ίδια ώρα το υπόλοιπο διαμέρισμα κρατάει τον… σπιτικό χαρακτήρα του.

Ενώ και πρόσφατες επενδύσεις σε παγκόσμιο επίπεδο επικεντρώνονται στα serviced apartments: Ένα ολόκληρο κτίριο αποκλειστικής χρήσης που παρέχει και καλύπτει όλες τις ανάγκες, ικανοποιώντας παράλληλα και την ανάγκη για scalability.

«Έχετε ένα δωμάτιο;»

Ο Έλληνας ανακάλυψε τα Μαθηματικά, τη Φιλοσοφία, την Ιατρική και… τον Τουρισμό τελευταίας στιγμής! Θυμάστε τι έλεγαν μεταξύ τους οι ξενοδόχοι; «Πφφφφ, οι Έλληνες πάντα της τελευταίας στιγμής, οι ξένοι, αχ μάτια μου, άλλο πράμα, δύο χρόνια πριν, κλείνουν». Και σε αυτό πάλι πρωτοπόροι οι Έλληνες! «Θα φτάσω στο λιμάνι και κάτι θα βρω, εν ανάγκη θα κοιμηθώ στην παραλία».

Ε λοιπόν, το περιμένατε ότι θα ακούγατε αυτή τη φράση από γερμανικά χείλη; Οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής στη γερμανική αγορά αυξήθηκαν κατά 3% τον Ιούλιο του 2019 (GfK). Αντίστοιχα στοιχεία χαρακτηρίζουν τον παγκόσμιο τουρισμό καθώς οι τιμές τελευταίας στιγμής που προσφέρουν οι καταλυματίες, διευκολύνουν τους επιβάτες που θέλουν να αδράξουν τη μέρα, να ζήσουν μοναδικές εμπειρίες εντός των επόμενων 72 ωρών απαλλαγμένοι από… βαλίτσες και υλικά αγαθά.

Ο ταξιδιώτης αλλάζει. Εσύ έμεινες ο ίδιος. 

Τα σχόλια είναι κλειστά, αλλά Trackbacks και Pingbacks είναι ανοιχτά.