Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Άγγελος Σταυράκης: «Η SafeSize βρήκε μια πραγματική λύση για ένα πραγματικό πρόβλημα»

O Άγγελος Σταυράκης, ιδρυτής και CEO της SafeSize, της Startup εταιρείας η οποία χρησιμοποιώντας προηγμένη τεχνολογία σας βοηθάει να επιλέξετε το ιδανικό για το πόδι σας παπούτσι, παραχωρεί μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη – εξομολόγηση από καρδιάς στο Startupper Mag.

Μια λαμπρή ιδέα από την Ελλάδα, μια πρώτη χρηματοδότηση από την Ολλανδία, μια πανέξυπνη «Startup» λύση στο πρόβλημα εύρεσης του σωστού υποδήματος, με σεβασμό παράλληλα στον καταναλωτή και στο περιβάλλον. O Άγγελος Σταυράκης, ιδρυτής και CEO της SafeSize, της Startup εταιρείας η οποία χρησιμοποιώντας προηγμένη τεχνολογία σας βοηθάει να επιλέξετε το ιδανικό για το πόδι σας παπούτσι, παραχωρεί μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη – εξομολόγηση από καρδιάς στο Startupper Mag και «αποκαλύπτει» τόσο το μυστικό της επιτυχίας του όσο και τα eco-friendly σχέδια της συνεχώς εξελισσόμενης SafeSize για το μέλλον.

 

Startupper Mag: Μια πρωτότυπη και πρακτική ιδέα: Χρήση της τεχνολογίας για την εύρεση του ιδανικού σε μέγεθος παπουτσιού! Περιγράψτε μας πώς σας ήρθε η έμπνευση για τη δημιουργία της SafeSize

Η SafeSize ξεκίνησε ως μια Startup τεχνολογίας με στόχο να δώσει λύση σε ένα βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η παγκόσμια αγορά παπουτσιού, «Ποιο είναι το σωστό μέγεθος παπουτσιού;» και πιο συγκεκριμένα να βοηθήσει τους καταναλωτές να βρουν παπούτσια με τέλεια εφαρμογή σε φυσικά αλλά και ηλεκτρονικά καταστήματα.

Η ιδέα γεννήθηκε στην Ελλάδα και ταξίδεψε στην Ολλανδία όπου βρήκαμε την πρώτη χρηματοδότησή μας. Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας από ένα μικρό δωμάτιο στην Ανατολική Ολλανδία και αυτή τη στιγμή έχουμε αναπτυχθεί σε 5 γραφεία σε Ολλανδία, Ελλάδα, Σλοβενία, Κίνα, Αυστραλία και σύντομα θα ξεκινήσουμε και τη λειτουργία του νέου μας γραφείου στην Αμερική.

 

Startupper Mag: Virtual fitting και 3D foot scanning, θα θέλαμε μια ανάλυση και επεξήγηση των όρων για τους αναγνώστες μας, καθώς και την άποψή σας για την ανταπόκριση των retailers στο σύστημά σας

Η λύση μας βασίζεται σε 3 πυλώνες: 

  1. 3D Foot Scanning – τρισδιάστατη απεικόνιση του ποδιού. Για φυσικά καταστήματα η SafeSize έχει αναπτύξει την πιο προηγμένη τεχνολογία τρισδιάστατης απεικόνισης του ποδιού η οποία επιτυγχάνεται σε μόλις 2 δευτερόλεπτα και με ακρίβεια χιλιοστού. Για online αγορές έχουμε δημιουργήσει ένα app που δίνει τη δυνατότητα να σκανάρει ο χρήστης το πόδι του στο σπίτι με το κινητό του τηλέφωνο μέσω μίας γρήγορης και εύκολης διαδικασίας.
  2. 3D Shoe Scanning – σκανάρισμα των παπουτσιών. Τα μεγέθη που αναγράφονται στα παπούτσια διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους ανάλογα με τη μάρκα και το μοντέλο. Η SafeSize έχει αναπτύξει μία μοναδική τεχνολογία μέσω της οποίας σκανάρει όλα τα παπούτσια της αγοράς και δημιουργεί 3D μοντέλα με τις ακριβείς διαστάσεις όλων των παπουτσιών. Κάθε χρόνο περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια παπούτσια σκανάρονται σε μία από τις 9 μονάδες της εταιρείας σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική. Η SafeSize είναι η μοναδική εταιρεία στον κόσμο με παρόμοια βάση δεδομένων παπουτσιών, για περισσότερες από 1500 μάρκες, πληροφορίες που δεν έχουν ούτε οι ίδιοι οι κατασκευαστές.
  3. Virtual fitting / Αλγόριθμος Τεχνητής Νοημοσύνης. Ο αλγόριθμος της SafeSize συνδυάζει τα στοιχεία του 3D Foot Scan και τις προσωπικές προτιμήσεις του πελάτη με τη μεγαλύτερη βάση δεδομένων παπουτσιών και «δοκιμάζει» εικονικά όλα τα παπούτσια που υπάρχουν διαθέσιμα πάνω στο πόδι του πελάτη σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα. Το ειδικό λογισμικό προτείνει άμεσα στον πελάτη τα παπούτσια που ταιριάζουν στο πόδι του. Ο πελάτης διατηρεί το προφίλ του και μπορεί να αγοράσει παπούτσια εύκολα και γρήγορα είτε στο φυσικό κατάστημα είτε online. Ο έξυπνος αλγόριθμος μαθαίνει όσο ο πελάτης αγοράζει και προσωποποιεί διαρκώς τις προτάσεις του.

Η λύση της SafeSize προσφέρεται για όλα τα είδη παπουτσιών που υπάρχουν στην αγορά, από αθλητικά μέχρι γόβες και σανδάλια. Επιπλέον προσφέρει μια ειδική λύση για τα παιδικά παπούτσια. Σχεδόν το 70% των παιδιών ηλικίας 3-10 ετών φοράει στενά παπούτσια για περιόδους αρκετών μηνών, δημιουργώντας αναπτυξιακά προβλήματα στα ευαίσθητα πέλματά τους. Για τα παιδιά αυτής της ηλικίας, η SafeSize έχει αναπτύξει έναν εξειδικευμένο αλγόριθμο που προτείνει το κατάλληλο παπούτσι για την ομαλή ανάπτυξη του ποδιού, παρέχοντας επίσης πρόβλεψη της ανάπτυξης του πέλματος και ειδοποιώντας το γονιό για το χρόνο που πρέπει να αντικαταστήσει το παπούτσι.

Στην αρχή οι αλυσίδες καταστημάτων ήταν πολύ επιφυλακτικές καθώς η λύση μας ήταν κάτι καινούριο για την αγορά. Τα πρώτα δύο χρόνια δεν ήταν εύκολα αφού έπρεπε να αναπτύξουμε την υπηρεσία μας και να δημιουργήσουμε αυτή τη νέα αγορά. Μετά τις πρώτες συμφωνίες όμως η ζήτηση αυξήθηκε και πλέον οι retailers αναζητούν τη λύση μας σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα. Και το πιο σημαντικό είναι ότι όταν ξεκινούν να συνεργάζονται μαζί μας μένουν πιστοί για πολλά χρόνια.

 

Startupper Mag: Ποια γνωστά brands παπουτσιών και από ποιες αγορές έχουν επιλέξει να συνεργαστούν με τη SafeSize για τα προϊόντα τους;

Πελάτες της SafeSize είναι οι μεγαλύτερες αλυσίδες καταστημάτων και brands παπουτσιών στον κόσμο όπως οι: INTERPSPORT, Sports Direct, Decathlon, Marks & Spencer, New Balance, Hoka, Skechers κλπ. 

Οι υπηρεσίες μας χρησιμοποιούνται από 20 εκατομμύρια καταναλωτές σε περισσότερα από 2000 καταστήματα σε 50 χώρες. Είμαι πολύ χαρούμενος που η SafeSize είναι αυτή τη στιγμή η μεγαλύτερη και ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στον τομέα του virtual fitting στον κόσμο.

 

Startupper Mag: Η εταιρεία σας προσφάτως εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 14 εκατ. ευρώ, με συμμετοχή του Επενδυτικού Ταμείου Φαιστός. Σε ποιους τομείς σκοπεύετε να επενδύσετε αυτά τα κεφάλαια;

Η χρηματοδότηση ήρθε σε μια περίοδο ταχείας ανάπτυξης της SafeSize και είναι η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα. Τα κεφάλαια αυτά θα επενδυθούν στην επέκταση της εταιρείας μας σε νέες αγορές όπως αυτές της Αμερικής και της Αυστραλίας, στην ενδυνάμωση της παρουσίας μας στην Ασία αλλά και στην έρευνα και ανάπτυξη νέων τεχνολογικών λύσεων και προϊόντων που λειτουργούν σε υποδομές 5G.

Στόχος μας είναι κάθε χρόνο να διπλασιάζουμε τον αριθμό των καταναλωτών που βοηθάμε, μειώνοντας ταυτόχρονα τον αριθμό των παπουτσιών που άσκοπα παράγονται και διακινούνται παγκοσμίως, συμβάλλοντας σε ένα βιώσιμο μέλλον.

 

Startupper Mag: Ως πρότυπο επιτυχημένης ελληνικής Startup με παρουσία στη χώρα μας και στο εξωτερικό, τι θα συμβουλεύατε τους νέους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται σε καινοτόμες λύσεις;

3+1 είναι τα πιο σημαντικά στοιχεία που κατά τη γνώμη μου καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία   

Πραγματική λύση σε πραγματικό πρόβλημα

Το πιο σημαντικό είναι να βρει κανείς ένα πραγματικό πρόβλημα που να αφορά ένα αναπτυσσόμενο κομμάτι της παγκόσμιας αγοράς και να δημιουργήσει μία πραγματική λύση. Προβλήματα που αφορούν μόνο τοπικές αγορές ή αγορές σε πτώση, λύσεις οι οποίες δε δουλεύουν πραγματικά, έμφαση στην τεχνολογία και όχι στο πρόβλημα που καλούμαστε να λύσουμε είναι μερικά από τα συστατικά που οδηγούν σε αποτυχία.

Η ομάδα 

Οι άνθρωποι που θα πλαισιώσουν την προσπάθεια είναι εξαιρετικά σημαντικοί, ειδικά στα αρχικά στάδια της εταιρείας. Μία δυνατή, αλληλο-συμπληρωματική και δεμένη ομάδα αυξάνει σημαντικά την πιθανότητα επιτυχίας.  Και πέρα από το όποιο αποτέλεσμα, η ομάδα είναι αυτή που κάνει το ταξίδι να αξίζει τον κόπο. Είναι οι άνθρωποι που μαζί θα γιορτάσετε τις επιτυχίες αλλά και που θα σου σταθούν στις δύσκολες στιγμές.

Η νοοτροπία

Η επιτυχία μίας Startup απαιτεί γερό “στομάχι¨. Είναι αναπόφευκτο ότι θα υπάρξουν πολλά εμπόδια που πολλές στιγμές θα μοιάζουν ανυπέρβλητα. Θα πέσεις πολλές φορές και θα πρέπει να σηκωθείς και να συνεχίσεις. Πολλές φορές το λέμε αστειευόμενοι  “νοοτροπία zombie” ή “νοοτροπία phoenix” που αναγεννιέται κάθε φορά από τις στάχτες του. Επιμονή και πίστη όσο πιστεύεις ότι βρίσκεσαι στο σωστό δρόμο.

+1: το timing / η κατάλληλη χρονική συγκυρία

Αυτό δεν είναι κάτι που μπορείς να το υπολογίσεις εξαρχής με ακρίβεια και σίγουρα χρειάζεται και λίγη τύχη.

 

Startupper Mag: Μιλήστε μας για το Κέντρο Ανάπτυξης και Καινοτομίας της εταιρείας σας στην Ελλάδα και για τον αυτόνομο ηλεκτρονικό πωλητή Digital Sales Assistant που λανσάρετε

Το 2021 δημιουργήσαμε στην Αθήνα το κέντρο Καινοτομίας & Ανάπτυξης της SafeSize, επενδύοντας στο ταλέντο που υπάρχει στην Ελληνική αγορά και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας. Πλέον το γραφείο μας στην Αθήνα αποτελεί το επίκεντρο της καινοτομίας με στόχο το σχεδιασμό νέων τεχνολογιών και προϊόντων. Αυτή τη στιγμή το γραφείο απασχολεί 21 ταλαντούχους εργαζομένους, 57% εκ των οποίων είναι γυναίκες, αριθμός που αναμένεται να διπλασιαστεί στα επόμενα χρόνια. Πρόσφατα κερδίσαμε και το βραβείο “Εξωστρέφειας και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης” του Elevate Greece για το οποίο είμαστε πολύ περήφανοι.

Στους επόμενους μήνες, η SafeSize αναμένεται να λανσάρει το νέο καινοτόμο προϊόν της εταιρείας, σχεδιασμένο εξ’ ολοκλήρου στην Αθήνα, το Digital Sales Assistant (DSA). Πρόκειται για ένα αυτόνομο ηλεκτρονικό πωλητή για φυσικά καταστήματα, που θα έχει δυνατότητα να προσφέρει προσωποποιημένες προτάσεις στους καταναλωτές συνδυάζοντας τα δεδομένα του ποδιού τους (3D Foot Scan) και τις προσωπικές τους προτιμήσεις με το διαθέσιμο απόθεμα του εκάστοτε καταστήματος. Ο στόχος είναι να καλύψουμε ένα κενό που υπάρχει στην παγκόσμια αγορά καθώς υπάρχει έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού σε θέσεις πωλητών σε φυσικά καταστήματα. To DSA έρχεται να συμπληρώσει το ανθρώπινο δυναμικό κάθε καταστήματος και να δημιουργήσει μία μοναδική, απόλυτα εξατομικευμένη εμπειρία πώλησης για τους καταναλωτές. Το DSA δοκιμάζεται ήδη σε καταστήματα της Ολλανδίας και της Ιρλανδίας πιλοτικά.

 

Startupper Mag: Πόσο σημαντικό είναι για μια Startup εταιρεία να διαθέτει τους κατάλληλους ανθρώπους στις κατάλληλες θέσεις και να είναι ικανοποιημένο από τις συνθήκες εργασίας το δυναμικό της;

Κατά τη γνώμη μου το πιο σημαντικό! Οι δυνατές ομάδες χτίζονται πάνω στους κατάλληλους ανθρώπους. Εμείς έχουμε μία ανθρωποκεντρική φιλοσοφία και οι ανάγκες της ομάδας μας αποτελούν βασική προτεραιότητα. Δεν είναι πάντοτε εύκολο να έχεις όλους τους συναδέλφους ικανοποιημένους, ειδικά όταν μιλάμε για 19+ εθνικότητες σε 5 χώρες ή όταν οι φιλοδοξίες της εταιρείας ξεπερνούν τις δυνατότητες κάποιων μελών της ομάδας. Όμως ότι κάνουμε το κάνουμε πάντα με γνώμονα τους ανθρώπους μας, ακόμη και όταν αυτό έχει κόστος για την εταιρεία. Πιστεύω ακράδαντα ότι το να επικεντρώνεσαι στις ανάγκες των ανθρώπων σου και να νοιάζεσαι πραγματικά είναι και ηθικό και αποδοτικό σε βάθος χρόνου.

 

Startupper Mag: Τέλος, ποια είναι τα σχέδια της SafeSize για το άμεσο και το μεσοπρόθεσμο μέλλον και πόσο σημαντική είναι η προσπάθειά σας για τη μείωση του αρνητικού οικολογικού αποτυπώματος;

Στόχος μας είναι η ενδυνάμωση και επέκταση της SafeSize σε νέες αγορές, όπως η Αμερική, η Κίνα, η Αυστραλία, η Ιαπωνία κλπ, καθώς και η ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών.

Η προσπάθειά μας για τη μείωση του αρνητικού οικολογικού αποτυπώματος είναι πολύ σημαντική για όλους μας στη SafeSize. Με τη λύση που προσφέρουμε, μειώνουμε τις επιστροφές των προϊόντων (αγορές λάθος μεγέθους) και κατ’ επέκταση τις άσκοπες μετακινήσεις προϊόντων, με άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα του κλάδου υπόδησης.

Ταυτόχρονα, ευελπιστούμε στο μέλλον να μπορούμε να συμβάλλουμε στην αλλαγή του τρόπου κατασκευής παπουτσιών, μειώνοντας τα παπούτσια που άσκοπα παράγονται και καταλήγουν σε χωματερές, αξιοποιώντας τα πλούσια πρωτογενή δεδομένα (3D foot scans & 3D shoe scans) που έχουμε στη διάθεσή μας και συνεχώς εμπλουτίζουμε.

 

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΙΔΡΥΤΗ & CEO ΤΗΣ SAFESIZE, ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΤΑΥΡΑΚΗ, ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΟ STARTUPPER MAG #36

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις