Threedium: Η νέα εποχή του e-commerce είναι εδώ και βασίζεται στις πιο σύγχρονες τεχνολογίες

Με σύμμαχο τις 3D και Augmented Reality απεικονίσεις, η Threedium προσφέρει λύσεις που βελτιώνουν την εμπειρία ενός καταναλωτή αλλά και τις επιδόσεις ενός online καταστήματος.

Με καταγωγή από την Κύπρο και έδρα το Λονδίνο, η Threedium είναι μια εταιρεία που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στο τρόπο που πωλούνται τα (πάσης φύσεως) προϊόντα και μέχρι σήμερα το έχει καταφέρει σε ένα μεγάλο βαθμό συνεργαζόμενη με brands όπως η Nissan και η New Balance. Ο συνιδρυτής και CEO της, Mike Charalambous, μιλά στο Startupper.gr για την πορεία της εταιρείας μέχρι σήμερα, τις επιτυχίες και τα milestones της, ενώ αποκαλύπτει τα σχέδιά της που φτάνουν μέχρι την… Ασία!

Startupper.gr: Η Threedium δραστηριοποιείται στον «καυτό» αυτή τη στιγμή χώρο του e-commerce, προσφέροντας λύσεις που βελτιώνουν την εμπειρία του καταναλωτή. Μπορείτε να μας περιγράψετε αναλυτικά τις υπηρεσίες σας; Πως λειτουργούν, ποιες τεχνολογίες αξιοποιούν και σε ποιους απευθύνονται;

Mike Charalambous: Έχουμε δημιουργήσει μια καινοτόμα cloud SaaS πλατφόρμα την οποία διάφορα Brands και Agencies μπορούν να χρησιμοποιούν για να μετατρέπουν τις φωτογραφίες προϊόντων τους σε  διαδραστικές 3D και Augmented Reality απεικονίσεις, οι οποίες μετά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για 3D/AR e-commerce display, 3D/AR banner ads, newsletters, social media ή γενικά σε οποιοδήποτε διαδικτυακό ή omni-channel κανάλι. Αυτό που κάνει την πλατφόρμα μας να ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι οι χρήστες μας μπορούν να τα πετύχουν όλα αυτά εύκολα, γρήγορα, οικονομικά και χωρίς κάποια γνώση η ειδικότητα σε 3D Modelling ή coding. Δουλεύουμε σε ένα B2B μοντέλο και η πλατφόρμα μας στοχεύει κυρίως Brands που πουλάνε μέσω e-commerce κυρίως τους τομείς της Μόδας, Luxury, Έπιπλα, Ηλεκτρικά Είδη, Είδη Κουζίνας και Αυτοκινητοβιομηχανίας.

Startupper.gr: Πότε και πώς προέκυψε η ιδέα για τη δημιουργία της εταιρείας; Ποιο κενό είδατε στην αγορά (την Κυπριακή ή και την παγκόσμια).

Mike Charalambous: Οι Founders της εταιρείας έχουμε τρομερές εμπειρίες στο χώρο του e-commerce και 3D. Με προϊστορία σε Nokia, WPP κι άλλα Global Agencies και με τον CTO της εταιρείας να διδάσκει την τεχνολογία του 3D στο πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου, δεν μπορούσε να υπάρξει καλύτερο μείγμα ειδικοτήτων για να δημιουργήσουμε μια ικανή ομάδα και προϊόν. Όλα ξεκίνησαν το 2017, σε ένα Diner στο Λονδίνο όταν καθώς γευματίζαμε σαν παρέα, συζητούσαμε πόσο μονότονο και δύσκολο είναι για τους χρήστες να προσπαθήσουν να εμπιστευτούν και να κατανοήσουν οποιοδήποτε προϊόν μόνο από φωτογραφίες και μικρά video οnline.

Για να μπορέσει ένας χρήστης (που δεν είναι γνώστης ενός συγκεκριμένου προϊόντος) να το εμπιστευθεί και να το αγοράσει online, χρειάζεται να νιώθει σίγουρος για το ακριβές χρώμα, ύφασμα, μέγεθος, να νιώθει ότι έχει την ευχέρεια να το αξιολογήσει από κάθε πλευρά την οποία ο ίδιος θέλει να δει κτλ. Γι’ αυτό και βλέπουμε την μέση διάρκεια παραμονής ενός πελάτη σε φυσικό κατάστημα να είναι στα 20 λεπτά και το conversion rate να φτάνει μέχρι και 30%, ενώ για οnline shops βλέπουμε την μέση διάρκεια παραμονής ενός πελάτη σε να είναι στα 3 λεπτά και το conversion rate να είναι στο 1%. Εισάγοντας το στοιχείο του 3D/AR στην απεικόνιση των online προϊόντων αρχίσαμε να βλέπουμε μια μεγάλη ύφεση στο χρόνο παραμονής του πελάτη online, στο ποσοστό συμπλήρωσης της αγοράς καθώς επίσης και μια σημαντική μείωση στις επιστροφές προϊόντων.

Startupper.gr: Σήμερα λειτουργείτε τόσο ως SaaS, ωστόσο παλαιότερα λειτουργούσατε και με ανάθεση έργων από εταιρείες. Πώς προέκυψε αυτό και πώς εξελίχθηκε το μοντέλο σας; 

Mike Charalambous: Αρχικά και για να κατανοήσουμε καλύτερα την ευκαιρία να αναπτυχθούμε ορθά, ξεκινήσαμε σαν Agency που δημιουργούσε εξειδικευμένες 3D/AR εφαρμογές σε μεγάλα luxury brands στο χώρο της μόδας και της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όταν τα αρχίσαμε να βλέπουμε τα web browsers όπως Chrome και Safari να βελτιώνονται, όταν περισσότερα brands έδειχναν πιο έτοιμα να δοκιμάσουν την τεχνολογία μας καταλάβαμε ότι θα ήταν πολύ δύσκολο και επίπονο να συνεχίσουμε να δουλεύουμε manually και αρχίσαμε να χτίζουμε μια πλατφόρμα που θα μας έκανε πιο αυτοματοποιημένους και πιο ευέλικτους για να μπορέσουμε να δημιουργούμε εκατοντάδες 3D/AR εμπειρίες ανά την εβδομάδα παγκόσμια και χωρίς να επιβαρύνουμε πολύ το μισθολόγιο μας. Έτσι, κατά την διάρκεια του καλοκαιριού του 2018, σταματήσαμε να δεχόμαστε μέσα άλλα έργα με σκοπό να εστιάσουμε την συγκέντρωσή μας στο να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα που να μπορεί να αυτοματοποιεί και να κάνει πιο εύκολη και γρήγορη την όλη διαδικασία για οποιοδήποτε μέγεθος πρότζεκτ ή πελάτη. Στις αρχές του 2019, κάναμε launch την πλατφόρμα και ήταν τότε που πραγματικά αρχίσαμε να βλέπουμε την ανάπτυξη.

Οι ιδρυτές της Threedium

Startupper.gr: Στο πελατολόγιό σας συναντάμε μεγάλα ονόματα όπως η Nissan, η New Balance αλλά και ο ΑΠΟΕΛ. Ποιο θεωρείτε ότι είναι το πλεονέκτημα/πλεονεκτήματα που κάνουν μεγάλα brands να σας προτιμούν;

Mike Charalambous: Ταχύτητα, Ευκολία, τιμή και ποιότητα. Οποιοδήποτε brand σε οποιοδήποτε industry και χωρίς καμία τεχνογνωσία πάνω σε 3D/AR μπορεί να δημιουργήσει μεγάλης ευκρίνειας διαδραστικά 3D/AR προϊόντα μόνο από φωτογραφίες  και να μπορεί να τα χρησιμοποιεί παράλληλα σε διάφορα digital και omni-channel κανάλια. Με χαμηλό κόστος και χωρίς ιδιαίτερο training brands ανεξαρτήτως μεγέθους μπορούν να δημιουργήσουν εκατοντάδες 3D/AR προϊόντα κάθε μήνα και να τα χρησιμοποιήσουν για σκοπούς e-commerce και marketing. Κατά μέσο όρο τα brands που χρησιμοποιούν την τεχνολογία μας διακρίνουν μια βελτίωση περίπου 160% στο χρόνο παραμονής των χρηστών τους πάνω στο online-shop τους, μια αύξηση κοντά στο 30% στα conversion rates τους και μια μείωση περίπου στο 18% στην επιστροφή προϊόντων.

Startupper.gr: Η ανταπόκριση ήταν από την αρχή τόσο μεγάλη ή «χτίστηκε» στη συνέχεια; Μπορείτε να μας δώσετε μερικά milestones που αποδεικνύουν την ανάπτυξή σας;

Mike Charalambous: Όταν κάναμε το pivot από agency-based business model σε cloud SaaS πλατφόρμα η ανάπτυξη ήταν σχεδόν άμεση. Μέσα σε 18 μήνες είχαμε πάνω από 2000 sign ups, 100 enterprise πελάτες, 14000+ published 3D/AR προϊόντα μέσω της πλατφόρμας μας και χρήστες σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Γαλλία, Ελλάδα, Κύπρο, Ισραήλ, Αμερική, Νότιο Αφρική και Χονγκ Κονγκ.

Startupper.gr: Χρειάστηκε ποτέ να απευθυνθείτε σε επενδυτές ή VCs για να επιταχύνετε την πορεία σας; Έχετε σκοπό να το κάνετε μελλοντικά;

Mike Charalambous: Δεν θα μπορούσαμε να φτάσουμε στο σημείο που είμαστε σήμερα χωρίς την υποστήριξη από τους επενδυτές και τους μετόχους μας. Στα τέλη του 2019 και αφού η πλατφόρμα μας άρχισε να έχει ένα καλό Market-fit, εξασφαλίσαμε 1 εκατ. ευρώ σε Seed Funding, του οποίου ηγήθηκε ένα από τα πιο μεγάλα Γερμανικά VC (High-Tech Grunderfonds) ενώ συμμετείχε και η Kinisis Ventures και διάφοροι επιτυχημένοι Angel Investors από Αγγλία και Ευρώπη. Τώρα είμαστε πολύ κοντά στο να ολοκληρώσουμε το Pre-Series A Round μας στα 2 εκατ. ευρώ και αρχές του 2022 θα στοχεύσουμε για το Series A μας. Πραγματικά η συνεισφορά και οι συμβουλές που λαμβάνουμε από τους επενδυτές μας σε καθημερινή βάση από τον πιο μικρό μέχρι των πιο μεγάλο είναι το μυστικό που μας δίνει αυτοπεποίθηση και μας βοηθά να κάνουμε τα σωστά διαβήματα στρατηγικής ανάπτυξης παγκόσμια.

Startupper.gr: Τον τελευταίο χρόνο με την πανδημία και την έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου είδατε κάποια επιπλέον ανάπτυξη στην εταιρεία σας; Πλέον τα ηλεκτρονικά καταστήματα ενδιαφέρονται περισσότερο για την εμπειρία των χρηστών τους ή τα δεδομένα δεν έχουν αλλάξει;

Mike Charalambous: Με όλες τις αρνητικές επιπτώσεις που έφερε η πανδημία σε παγκόσμιο επίπεδο έφερε και κάποιές ραγδαίες αλλαγές σε καταναλωτικές συμπεριφορές και τάσεις που συνέβαλαν στο να αναγκάσουν όλες τις εταιρείες να αξιολογήσουν πιο ζεστά το τρόπο αξιοποίησης της τεχνολογίας  για την ανάπτυξη και κυρίως την επιβίωση τους. Είδαμε παραδοσιακά high-street εταιρείες να βλέπουν για πρώτη φορά τις πωλήσεις e-commerce τους να ξεπερνάνε τις πωλήσεις των high-street καταστημάτων τους. Είδαμε τεράστιους κολοσσούς ρολογιών (βλ. Patek Philippe) που για δεκαετίες αρνούνταν να πουλήσουν τα προϊόντα τους online, τελικά να το πράττουν. Στο χώρο της μόδας βλέπουμε ένα πρωτόγνωρο κύμα ενθουσιασμού για το πως οι 3D τεχνολογίες μπορούν να βελτιώσουν τις πωλήσεις τους καθώς επίσης και να μειώσουν το κόστος δημιουργίας και μεταφοράς δειγμάτων. Γενικά θεωρώ ότι ακόμα είμαστε στους πρόποδες μιας τεράστιας επαναπροσέγγισης και μετάλλαξης στο τρόπο που τα brands θα χρησιμοποιούν την τεχνολογία και το online για να αναπτύσσονται και να δημιουργούν νέες τάσεις για τους καταναλωτές.

Startupper.gr: Γνωρίζουμε ότι η έδρα σας είναι στο Λονδίνο αλλά διατηρείτε επαφές και με ΗΠΑ και Κύπρο. Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ των συγκεκριμένων αγορών αυτή τη στιγμή και γιατί επιλέξατε το Λονδίνο για τη δική σας βάση;

Mike Charalambous: Δυστυχώς η Ελλάδα και η Κύπρος δεν είναι τόσο φιλόξενες στους νέους επιχειρηματίες και στις καινοτόμες επιχειρήσεις. Θα ήταν πολύ δύσκολο για εμάς να μπορέσουμε να πετύχουμε το στόχο μας να αναπτυχθούμε παγκόσμια ή ακόμα και να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη μεγάλων VC αν είχαμε έδρα την Κύπρο ή την Ελλάδα. Αυτό βέβαια, σιγά-σιγά αλλάζει, κυρίως την Ελλάδα, αλλά γενικά θεωρώ πως τα ποσοστά βιωσιμότητας και επιτυχίας ενός startup που ξεκινά από Λονδίνο είναι μεγαλύτερα. Σε καμία περίπτωση όμως δεν θέλω να μειώσω την Κύπρο, αφού κι αύτη με τον τρόπο της συνέβαλε στην ανάπτυξη της Threedium. Στη Κύπρο, το 2019, είχαμε λανσάρει την πιο επιτυχημένη διαδραστική 3D διαφήμιση σε συνεργασία με την BMW, που μας βοήθησε να πάρουμε αρκετή δημοσιότητα αλλά και αυτοπεποίθηση για να βγούμε ακόμα πιο επιθετικά στο εξωτερικό.

To να διαλέξουμε για έδρα μας το Λονδίνο ήταν μια εύκολη επιλογή για εμάς, αφού όλοι οι Founders μέναμε μόνιμα εκεί, και το γεγονός αυτό μας βοήθησε να δημιουργήσουμε και να διατηρήσουμε την εταιρεία μας σχετικά εύκολα και χωρίς ιδιαίτερα έξοδα. Μας πρόσφερε πολλές ευκαιρίες να κλείσουμε πιλοτικές συμφωνίες με μεγάλες εταιρείες μιας και η φιλοσοφία επένδυσης σε νέες υποσχόμενες τεχνολογίες είναι πιο αναπτυγμένη σε εταιρείες της Αγγλίας και των ΗΠΑ. Αυτός είναι άλλωστε κι ο λόγος για τον οποίο διαλέγουμε να επεκταθούμε στις ΗΠΑ, μιας και η φιλοσοφία των επιχειρήσεων και των καταναλωτών είναι πολύ παρόμοια με αυτής του Λονδίνου.

Startupper.gr: Μιλήστε μας περισσότερο για τις τεχνολογίες που χρησιμοποιείτε. Βλέπουμε όλο και περισσότερες εταιρείες να τις εκμεταλλεύονται εμπορικά, ειδικά στο e-commerce. Εσείς ποιες θεωρείτε ότι είναι οι προοπτικές τόσο των τεχνολογιών όσο και του ίδιου του e-commerce; Έχετε σκεφτεί ποτέ να επεκταθείτε είτε σε νέες λύσεις είτε σε πιο κάθετες αγορές;

Mike Charalambous: Ζούμε σε μια εποχή όπου κανείς δεν μπορεί να αντιληφθεί στο που μπορεί να φτάσει η τεχνολογία στα επόμενα 5 χρόνια. Υπάρχουν όμως κάποια δεδομένα τα οποία πρέπει να κατανοήσουμε και να αποδεχτούμε. Πρώτον, οι Gen Z δεν μοιάζουν σε κανένα σημείο με οποιοδήποτε άλλο καταναλωτικό προφίλ. Έχουν σπάσει όλους τους κανόνες των βιβλίων Οικονομικών που διαβάζαμε τόσα χρόνια, οπότε εάν τα brands θέλουν να παραμείνουν σταθερά στις επιλογές τους πρέπει να αλλάξουν πολλά στο πως και που να τους προσεγγίζουν. Το 3D/AR είναι σίγουρα μια πολύ σημαντική αρχή, μιας και το 70% αυτής της γενιάς το θεωρεί πολύ χρήσιμο για τις αγοραστικές τους αποφάσεις online.

Επίσης βλέπουμε εταιρείες όπως οι Apple, Microsoft, NVIDIA, Google να κάνουν αγώνα δρόμου για το ποιος  θα λανσάρει πρώτος τα Αugmented Reality Glasses. Αυτό είναι το μέλλον, ίσως αυτό που θα αντικαταστήσει κιόλας τα smartphones. O κόσμος θα περνά περισσότερο χρόνο σε ένα ψηφιακό κόσμο ή τουλάχιστον θα υπάρχει μια θολή γραμμή για το τι θεωρείται ψηφιακό ή πραγματικότητα στην καθημερινότητά μας και καθώς ανακαλύπτουμε προϊόντα. Αυτό θα είναι και το σημείο που πολλά brands θα πρέπει να είναι κατάλληλα προετοιμασμένα με 3D/AR εφαρμογές που θα μπορεί να χρησιμοποιεί σε αυτόν τον νέο κόσμο.

Εμείς σαν Threedium δουλεύουμε καθημερινά στο να δημιουργήσουμε μια δυναμική πλατφόρμα που να δίνει την δυνατότητα στα brands και agencies να δημιουργούν με απεριόριστη ευκολία 3D/AR προϊόντα, εφαρμογές καθώς και διαδραστικούς ψηφιακούς κόσμους στους οποίους οι καταναλωτές μπορούν να επισκεφθούν μέσω οποιαδήποτε συσκευής και να έχουν μια άκρως εντυπωσιακή και διαδραστική εμπειρία.

Startupper.gr: Τέλος μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια. Ποια είναι τα πλάνα σας για το επόμενο διάστημα αλλά και τα επόμενα χρόνια;

Mike Charalambous: Θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε πολύ αργά τα βράδια, να σκεφτόμαστε πρωτοποριακά και να πιέζουμε στα άκρα την τεχνολογία μας για να δημιουργήσουμε το τέλειο Immersive οικοσύστημα βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την ταχύτητα μας και τις δυνατότητες μας εισάγοντας Artificial Intelligence και Blockchain. Θέλουμε να είμαστε η go-to πλατφόρμα όπου όλα τα brands θα νιώθουν ασφάλεια να χρησιμοποιούν και που θα μπορεί να επικοινωνεί με όλα τα ψηφιακά κανάλια και ψηφιακούς κόσμους όπου θα θέλουν να εμφανίζουν και να πουλούν τα προϊόντα τους. Τα επόμενα χρόνια θα συνεχίσουμε να εξαπλωνόμαστε παγκόσμια και σιγά- σιγά να ρίχνουμε τα δίχτυα μας και στην αγορά της Ασίας. Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον ταξίδι που μπορεί να οδηγήσει πολύ μακριά και το μόνο σίγουρο είναι ότι ακόμα βρισκόμαστε στην Πρώτη Μέρα.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις