Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Έτσι έγινε το τραγικό δυστύχημα

Επί 25 χιλιόμετρα το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό χωρίς κανείς αρμόδιος να αντιληφθεί τίποτα

Συγκλονισμένη είναι όλη η χώρα από το σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε αργά το βράδυ της Τρίτης στα Τέμπη και στοίχησε τη ζωή σε δεκάδες συνανθρώπους μας. Την ίδια ώρα οργή και αγανάκτηση προκαλούν οι πληροφορίες που βλέπουν το «φως της δημοσιότητας» σχετικά με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε το δυστύχημα.

Υπενθυμίζεται ότι 36 άνθρωποι (38 σύμφωνα με άλλες πληροφορίες) έχουν χάσει τη ζωή τους ύστερα από τη φονική σύγκρουση των τρένων στην περιοχή Ευαγγελισμός της Λάρισας στις 23:15 το βράδυ της Τρίτης όταν και συγκρούστηκε η επιβατική αμαξοστοιχία 62 με το εμπορικό τρένο 63503.

Σύμφωνα λοιπόν με όσα έχουν γίνει γνωστά, το δυστύχημα παρουσιάζεται ως αποτέλεσμα λάθος χειρισμού του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας.

Το αποτέλεσμα της λανθασμένης αυτής κίνησης ήταν το επιβατικό τρένο να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.

Οι ίδιες «πηγές» υποστηρίζουν ότι μοιραία στάθηκε η εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 σύμφωνα με την οποία καλούσε τον οδηγό να «περάσει κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων», ο οποίος είναι ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας.

Ο ίδιος ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει συλληφθεί, λίγο μετά την προσαγωγή του στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι αρμόδιοι, σε περίπτωση κατά την οποία ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν.

Μάλιστα, σημειώνουν ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς, με την «πορεία θανάτου» να συμβαίνει για αρκετά λεπτά πριν το μοιραίο αποτέλεσμα. Από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.

Το προφίλ του σταθμάρχη

Αμέσως μετά το δυστύχημα κυκλοφόρησε η πληροφορία ότι ο σταθμάρχης ήταν άπειρος. Από την πλευρά του ο ΟΣΕ, μέσω πηγών, γνωστοποίησε ότι πρόκειται για εργαζόμενο ηλικίας 56 ετών, ο οποίος απασχολείται για πολλά χρόνια στον οργανισμό. Επιπροσθέτως, σημειώνεται ότι ανέλαβε κάθηκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια διαδικασία.

Η εκπαίδευση, η εξέταση και η πιστοποίησή των σταθμαρχών είναι ευθύνη αποκλειστικά του ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής με πεδίο ευθύνης το δίκτυο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών.

Αναφορικά για την Hellenic Train, έγινε γνωστό ότι η Σιδηροδρομική Επιχείριση εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.

Η εκπαίδευση των μηχανοδηγών, σε κάθε περίπτωση, πραγματοποιείται από τον ΟΣΕ και η εξέταση και πιστοποίησή τους γίνεται από τη ΡΑΣ, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις