Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Fisker: Η EV Startup υποβάλλει αίτηση πτώχευσης –  Στοχεύει στην πώληση περιουσιακών στοιχείων

Το 2013 η Fisker Automotive κήρυξε πτώχευση, πέφτοντας θύμα της οικονομικής κρίσης του 2008 και μιας βλάβης μπαταρίας στο υβριδικό sedan Karma που είχε οδηγήσει σε σημαντική ανάκληση οχημάτων.

Η Fisker υπέβαλε αίτηση πτώχευσης αργά τη Δευτέρα, καθώς η αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων προσπαθεί να σώσει τις δραστηριότητές της πουλώντας περιουσιακά στοιχεία και αναδιαρθρώνοντας το χρέος της.

Η υπερ-ανταγωνιστική αγορά EV έχει δει αρκετές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Proterra, Lordstown και Electric Last Mile Solutions, να υποβάλλουν αίτηση πτώχευσης τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς αντιμετώπισαν την αποδυνάμωση της ζήτησης, τα εμπόδια συγκέντρωσης κεφαλαίων και τις λειτουργικές προκλήσεις από τα ζητήματα της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η εταιρεία, που ιδρύθηκε από τον σχεδιαστή αυτοκινήτων Henrik Fisker, εξέφρασε αμφιβολίες σχετικά με την ικανότητά της να παραμείνει στη βιομηχανίατον Φεβρουάριο και αργότερα απέτυχε να εξασφαλίσει επένδυση από μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία σύμφωνα με το Reuters ήταν η Nissan, αναγκάζοντάς την να περιορίσει τις δραστηριότητές της.

Όπως και άλλες εταιρείες στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, αντιμετωπίσαμε διάφορες αντιξοότητες στην αγορά και μακροοικονομικές αντιξοότητες που επηρέασαν την ικανότητά μας να λειτουργούμε αποτελεσματικά», δήλωσε ο Fisker.

Στην αίτηση πτώχευσης του κεφαλαίου 11 στο Delaware, η λειτουργική μονάδα της, Fisker Group Inc, παρουσίασε περιουσιακά στοιχεία από 500 εκατομμύρια έως 1 δισεκατομμύριο δολάρια και υποχρεώσεις από 100 εκατομμύρια έως 500 εκατομμύρια δολάρια.

Η Fisker εισήχθη στο χρηματιστήριο στα τέλη του 2020. Η εισαγωγή στο χρηματιστήριο ήταν μια δεύτερη ευκαιρία για τον Δανό διευθύνοντα σύμβουλο και ιδρυτή της να χτίσει μια επιχείρηση αυτοκινήτων μετά την πρώτη του επιχείρηση, τη Fisker Automotive, που κήρυξε πτώχευση το 2013, πέφτοντας θύμα της οικονομικής κρίσης του 2008 και μιας βλάβης μπαταρίας στο υβριδικό sedan Karma που είχε οδηγήσει σε σημαντική ανάκληση.

Ο Henrik Fisker – πρώην σύμβουλος σχεδιασμού της Tesla – είχε δηλώσει κατά τη στιγμή της εισαγωγής ότι η Fisker ήθελε να γίνει η Apple της αυτοκινητοβιομηχανίας με εξωτερική ανάθεση της κατασκευής των αυτοκινήτων της.

Το Ocean SUV της, ωστόσο, ήταν γεμάτο με προβλήματα λογισμικού και υλικού, με το Consumer Reports, έναν ισχυρό μη κερδοσκοπικό οργανισμό, να αποκαλεί το όχημα «ημιτελή επιχείρηση».

Το αυτοκίνητο βρίσκεται επίσης υπό ρυθμιστική έρευνα για θέματα πέδησης, προβλήματα με τη μετάβαση σε στάθμευση και άλλους τρόπους λειτουργίας και αποτυχία των θυρών να ανοίγουν κατά καιρούς.

Αφού παρέδωσε λιγότερα από τα μισά από τα περισσότερα από 10.000 οχήματα που παρήγαγε πέρυσι, η Fisker στράφηκε σε ένα μοντέλο διανομής που βασίζεται στην αντιπροσωπεία τον Ιανουάριο, εγκαταλείποντας την προσέγγιση απευθείας προς τον καταναλωτή στην οποία πρωτοστάτησε η Tesla.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις