Ultimate magazine theme for WordPress.

H αυτοκινητοβιομηχανία μπροστά σε κατακλυσμιαίο γεγονός!

Πολλά τα πρόδρομα γεγονότα με τις ζαριές του Elon Musk να βγαίνουν όλες

Αυτή τη στιγμή οι αυτοκινητοβιομηχανίες, σε Ιαπωνία και Αμερική κυρίως, βρίσκονται σε πανικό και ας μη φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Συνέβη το αδιανόητο! Η Tesla κατάφερε και να επιζήσει και να αυξήσει την παραγωγή της και να βελτιώσει τα μοντέλα της, ενώ κανείς δεν περίμενε ότι ο κόσμος θα έδειχνε προτίμηση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα τόσο γρήγορα.

Επιπρόσθετα οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα καταφέρουν να βγάλουν τα “σωστά” ηλεκτρικά μοντέλα, ανταγωνιστικά των Tesla, εντός του 2021 όπως ήταν αρχικά οι προβλέψεις,  με την επόμενη γενιά των ηλεκτρικών μοντέλων να αναμένεται προς το 2025 και μετά. Αν όντως συμβεί αυτό τότε, υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να βρεθούμε μπροστά σε κατακλυσμιαία γεγονότα στην αυτοκινητοβιομηχανία, επιπέδου κινητών Nokia και Blackberry, συμπεριλαμβανομένων των προμηθευτών εξαρτημάτων αλλά και του καναλιού πωλήσεων.

Πρόδρομο γεγονός 1
Από το πουθενά, τον περασμένο Δεκέμβριο το Tesla Model 3  βρέθηκε στην τρίτη θέση των πωλήσεων στην Ευρώπη ανεξαρτήτως κατηγορίας! Ξεπέρασε συμβατικά μοντέλα όπως το Peugeot 208, Nissan Qashqai και VW Polo!

Πρόδρομο γεγονός 2
Πρόσφατα σε Ιαπωνία και σε Η.Π.Α. μεγάλοι οργανισμοί αγόρασαν ένα Tesla Model 3 και το έκαναν φύλλο και φτερό, παρουσία μηχανικών και σχεδιαστών αυτοκινήτων (κεντρική φωτογραφία). Ένας μηχανικός ιαπωνικής μάρκας μετά το πέρας της διαδικασίας ανέφερε επί λέξη “δεν μπορούμε να το κάνουμε”.

Πρόδρομο γεγονός 3
To Ηνωμένο Βασίλειο σκέφτεται να φέρει την απαγόρευση κυκλοφορίας νέων αυτοκινήτων με  μηχανές εσωτερικής καύσης από το 2040 στο 2035.

Πρόδρομο γεγονός 4
Στην Καλιφόρνια,  η συντριπτική πλειοψηφία των προπαραγγελιών του πολυαναμενόμενου ηλεκτρικού SUV Ford Mustang Mach-E γίνεται μέσω του web site της εταιρείας και όχι στους τοπικούς dealers.

Πρόδρομο γεγονός 5
To Tesla Model 3 συγκρίνεται στον ειδικό τύπο με μια Porsche Tachyan.

Κανένας δεν περίμενε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν “mainsteam” τόσο γρήγορα! Αυτό θα έδινε το χρόνο στις αυτοκινητοβιομηχανίες να εξελίξουν τις πλατφόρμες και τους ηλεκτρικούς κινητήρες τους. Έρευνα και ανάπτυξη δεκαετιών σε κινητήρες εσωτερικής καύσης-διαμάντια της Mercedes και της Porsche θα γίνουν μουσειακά κομμάτια σύντομα! Όλοι, με εξαίρεση ίσως τη Nissan, αρχίζουν από το μηδέν στην ανάπτυξη της πλατφόρμας που χτίζεται το εκάστοτε μοντέλο και ειδικά στους ηλεκτροκινητήρες.

Όλοι θα αναρωτιέστε τώρα μα γιατί δεν μπορεί μια Toyota ή μια Ford να φτιάξει ένα Tesla Model 3, που στα πρώτα οχήματα παραγωγής τους “έπεφταν οι βίδες”;
Γιατί πολύ απλά ο Elon Musk και η Tesla ακολούθησε την τακτική της Apple και κατασκευάζει τα αυτοκίνητα με μεγάλο ποσοστό δικών της εξαρτημάτων! Είναι δική της η πλατφόρμα!
Η Tesla αυτή τη στιγμή είναι 5-6 χρόνια μπροστά από τον ανταγωνισμό σε ότι έχει να κάνει με τις υπολογιστικές – ψηφιακές υποδομές του αυτοκινήτου και όλοι ξέρουμε πόσο σημαντικές είναι αυτές για το μέλλον την αυτοκίνησης, με τα αυτόνομα οχήματα, τις έξυπνες πόλεις, αλλά και για το το lifestyle των οδηγών. Ειδικά ο κεντρικός υπολογιστής των Tesla είναι state-of-the-art και πανίσχυρος!
Στον αντίποδα ο ανταγωνισμός βασίζεται σε δεκάδες ECUs, μικρότερους υπολογιστές, που ελέγχουν τα διάφορα υποσυστήματα των αυτοκινήτων και οι οποίοι προέρχονται συνήθως από διάφορους προμηθευτές. Και αυτό ακριβώς είναι η αχίλλειος πτέρνα της παραδοσιακής αυτοκινητοβιομηχανίας: βασίζεται σημαντικά στους εκατοντάδες προμηθευτές εξαρτημάτων ενώ η Tesla αναπτύσσει η ίδια την πλατφόρμα της! Κάτι που μεταφράζεται σε τεράστια ευελιξία η οποία μπορεί να της δώσει τεράστια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα!

Ένα άλλο παράδειγμα για να αντιληφθούμε το πλεονέκτημα αυτό είναι η καλωδίωση που χρειάζεται για να επικοινωνήσουν όλα αυτά τα ECU στα σημερινά αυτοκίνητα, καλωδίωση η οποία μπορεί να φτάσει και τα 9 χιλιόμετρα! Σε ένα Tesla Model S η καλωδίωση είναι σήμερα 3 χιλιόμετρα, στο Model 3 είναι 1,5 χιλιόμετρα ενώ στο επερχόμενο SUV Tesla Model Y υπάρχουν πληροφορίες ότι αυτή θα φτάσει τα 100 μέτρα! Πως μεταφράζεται αυτό; Λιγότερη πολυπλοκότητα στην παραγωγή αλλά ειδικά, μικρότερο βάρος! Και όλοι ξέρουμε πόσο σημαντικό είναι το βάρος στα αυτοκίνητα και ειδικά στα ηλεκτρικά.

Παράλληλα η Tesla εξαγοράζει Startups ανάπτυξης μπαταριών λιθίου, έχει τη δική της παραγωγή μπαταριών, (πρόσφατα η Jaguar σταμάτησε τη παραγωγή της I-Pace γιατί η LG δεν μπόρεσε να αντεπεξέλθει στη ζήτηση), και έχει ηλεκτροκινητήρες διαμάντια, με έτη R&D πάνω τους. Όλα αυτά πολύ σύντομα θα δώσουν αυτονομία στα Tesla άνω των 600 χιλιομέτρων – το “ιερό δισκοπότηρο” των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και το πρώτο αυτοκίνητο της Tesla με αυτή την αυτονομία αναμένεται να είναι το Model C με τιμή αρκετά κάτω από τα 30.000 δολάρια…

Ο Elon Musk πολύ απλά έπαιξε και κέρδισε…

Τα σχόλια είναι κλειστά, αλλά Trackbacks και Pingbacks είναι ανοιχτά.