Οι άμεσες πληρωμές κερδίζουν έδαφος στην Ευρώπη – Μένουν πίσω οι ΗΠΑ
Φέτος, η αξία των άμεσων πληρωμών είναι στα 3 τρισ. δολάρια, πράγμα που σημαίνει ότι ο τομέας μπορεί να αναπτυχθεί περισσότερο από 500% μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια
Ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση αναμένεται να έχουν μέσα στα επόμενα χρόνια οι άμεσες πληρωμές – οι πληρωμές δηλαδή που ολοκληρώνονται σε λιγότερο από δέκα δευτερόλεπτα και είναι ορατές σε πραγματικό χρόνο, σε αντίθεση με τις συνήθως πιο αργές, τραπεζικές μεταφορές.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα της Juniper Research, ο ι άμεσες πληρωμές αναμένεται να αντιστοιχούν στο 17% – 18 τρισ. δολάρια – των συνολικών μεταφορών χρημάτων που θα πραγματοποιούνται είτε μεταξύ επιχειρήσεων είτε μεταξύ καταναλωτών, έως το 2025.
Φέτος, η αξία των άμεσων πληρωμών είναι στα 3 τρισ. δολάρια, πράγμα που σημαίνει ότι ο τομέας μπορεί να αναπτυχθεί περισσότερο από 500% μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Μάλιστα, το επίκεντρο αυτή της ανάπτυξης, σύμφωνα με την έρευνα, θα είναι η Δυτική Ευρώπη, όπου αναμένεται να πραγματοποιηθεί το 38% των παγκόσμιων συναλλαγών έως το 2025.
Αντιθέτως, οι ΗΠΑ φαίνεται να μένουν πίσω όσον αφορά την υιοθέτηση του συγκεκριμένου είδους πληρωμών. Τα στοιχεία της Juniper αποκαλύπτουν ότι η αμερικανική αγορά θα έχει μόνο το 8% των παγκόσμιων συναλλαγών έως το 2025. Για την καθυστέρηση αυτή, ευθύνεται κατά κύριο λόγο ο κατακερματισμός του τραπεζικού συστήματος των ΗΠΑ.
Πως η πανδημία άλλαξε τα δεδομένα στις πληρωμές
Όπως αποκάλυψε πρόσφατα διεθνής έρευνα της VISA, η πανδημία του κορωνοϊού έφερε ολική μεταστροφή στον τρόπο συμπεριφοράς των καταναλωτών, στρέφοντάς τους μαζικά στις ηλεκτρονικές αγορές και τις ανέπαφες συναλλαγές.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης, το 67% των μικρών επιχειρήσεων και το 78% των καταναλωτών έχουν υιοθετήσει νέες συμπεριφορές εξαιτίας της πανδημίας. Συνολικά, σχεδόν οκτώ στους δέκα καταναλωτές παγκοσμίως (78%) άλλαξαν τον τρόπο πληρωμής τους προκειμένου να μειώσουν τις επαφές.
Σε όλες τις αγορές που ερευνήθηκαν, η δυνατότητα ανέπαφων πληρωμών είναι ο παράγοντας που διαφοροποιεί τις επιλογές των καταναλωτών. Σχεδόν τα δύο τρίτα (63%) των καταναλωτών θα στραφούν στις επιχειρήσεις που δίνουν τη δυνατότητα ανέπαφων πληρωμών.