Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

FinQuest by Alpha Bank: Δεύτερος χρόνος, νέες προτάσεις, (ακόμα) περισσότερη καινοτομία

Ο Διεθνής Διαγωνισμός Καινοτομίας της Alpha Bank, ο οποίος πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά, έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στην τραπεζική εμπειρία, προωθώντας καινοτόμες προτάσεις, νέες τεχνολογίες, και στοχεύοντας, πάνω από όλα, στην εξέλιξη του ίδιου του οργανισμού

Με γνώμονα την καινοτομία και προτεραιότητα τη διαρκή εξέλιξη, πραγματοποιήθηκε φέτος, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ο Διεθνής Διαγωνισμός Καινοτομίας FinQuest της Alpha Bank.. Ο Διαγωνισμός, ο οποίος στοχεύει στην ανάδειξη καινοτόμων προτάσεων, που θα ενσωματωθούν στις προσφερόμενες υπηρεσίες της Alpha Bank και θα εξελίξουν την τραπεζική εμπειρία, δέχθηκε για μια ακόμα φορά πληθώρα αιτήσεων από νεοφυείς επιχειρήσεις, με μερικές από αυτές να ξεχωρίζουν και να καταφέρνουν να φτάσουν ως το τέλος της διαδικασίας.

Πιο συγκεκριμένα, φέτος την πρόκληση της Alpha Bank αποδέχθηκαν πάνω από 70 Startups, από 13 διαφορετικές χώρες. Από αυτές, 7 προκρίθηκαν και εντάχθηκαν στον Accelerator της τράπεζας, για 5 εβδομάδες. Το διάστημα αυτό, οι ομάδες προετοιμάστηκαν με στόχο να εξελίξουν τις καινοτόμες προτάσεις τους υπό την καθοδήγηση μίας μεγάλης ομάδας μεντόρων και coaches και τελικά να τις παρουσιάσουν στο τελικό Pitch-Event που διεξήχθη ψηφιακά στις 9 Δεκεμβρίου, διεκδικώντας ένα από τα τρία μεγάλα έπαθλα του διαγωνισμού.

Πράγματι, όπως και στον περσινό διαγωνισμό, το mentoring, το coaching και τα εξειδικευμένα workshop που προσφέρονταν μέσα στα πλαίσια του FinQuest, βοήθησαν τις ομάδες να ξεχωρίσουν, προσφέροντάς τους τη δυναμική να μετεξελιχθούν σε ελκυστικές λύσεις για την Τράπεζα και τους Πελάτες της. Έτσι, από τις 7 ομάδες του «Επιταχυντή», προέκυψαν οι 3 μεγάλοι νικητές, με προτάσεις «έτοιμες» να μεταμορφωθούν σε προϊόντα, εφαρμογές και υπηρεσίες που μπορούν να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο το Customer Experience της Τράπεζας.

Το μεγάλο «φινάλε»

Το FinQuest by Alpha Bank 2020, το οποίο πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Found.ation και άλλων 9 συνεργατών, διήρκεσε συνολικά 4 μήνες και ολοκληρώθηκε με ένα εντυπωσιακό, αμιγώς ψηφιακό Pitch-Event, στο οποίο οι 7 «τελικές» ομάδες, νεοφυείς επιχειρήσεις από 7 διαφορετικές χώρες παρουσίασαν τις τελικές, καινοτόμες προτάσεις τους, οι οποίες είχαν ήδη ωριμάσει στον Accelerator του διαγωνισμού, διεκδικώντας μία από τις τρεις πρώτες θέσεις και ένα από τα χρηματικά έπαθλα των 5.000, 3.000 και 2.000 Ευρώ. Σημειώνεται ότι την κορυφαία στιγμή του FinQuest παρακολούθησαν online περισσότερα από 300 άτομα από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Το event εγκαινιάστηκε με τον χαιρετισμό του Κωνσταντίνου Βαΐτσα, Head of Innovation της Alpha Bank, ο οποίος αναφέρθηκε στη σημασία των νέων τεχνολογιών στη διαμόρφωση των τραπεζικών υπηρεσιών του μέλλοντος, καθώς και στη συμβολή δράσεων καινοτομίας με διεθνή εμβέλεια όπως το FinQuest by Alpha Bank, στην περαιτέρω βελτίωση του Customer Experience και της ίδιας της λειτουργίας της τράπεζας. Ο επικεφαλής της Καινοτομίας στην τράπεζα υπογράμμισε, τέλος, ότι κύριος στόχος του διαγωνισμού είναι η δημιουργία πραγματικής αξίας ως αποτέλεσμα του εντοπισμού και της περαιτέρω εξέλιξης εφαρμογών που μπορούν να αλλάξουν ριζικά το τοπίο στον χρηματοοικονομικό κλάδο.

Χαιρετισμό απηύθυνε και ο Δαμιανός Χαραλαμπίδης, Chief Digital Officer της Alpha Bank, ο οποίος επισήμανε ότι κεντρική στρατηγική της τράπεζας είναι να βρίσκεται δίπλα στις Fintech εταιρείες και όχι απέναντί τους και, επιπλέον, να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στον χώρο του Financial Technology και να είναι “quick adopter”. Συμπλήρωσε, επιπλέον, ότι η ψηφιακή τεχνολογία έρχεται πρωτίστως να βελτιώσει την Εξυπηρέτηση του Πελάτη, που εξελίσσεται σε καθοριστικό παράγοντα για την ανταγωνιστικότητα των τραπεζών σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια εξυπηρέτησης, κατάστημα, web και mobile banking κ.λπ.

Στο ψηφιακό event προβλήθηκαν βίντεο που κράτησαν το ενδιαφέρον του κοινού αμείωτο, αναδεικνύοντας τον ρόλο των μεντόρων κατά τη σημαντική φάση του Accelerator των 5 εβδομάδων, τη συμβολή των συνεργατών της τράπεζας στον διαγωνισμό (Found.ation, Alpha Ventures, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Deloitte, IBM, Microsoft, MITEF, Uni.fund, Velocity Partners, Vodafone) καθώς και την περαιτέρω εξέλιξη της πορείας των νικητών του πρώτου FinQuest. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε και ζωντανή συνομιλία του Κωνσταντίνου Βαΐτσα με τον Νίκο Παλαγγιά, ιδρυτή της Quadible κι έναν από τους τρεις νικητές του FinQuest 2019, ο οποίος αναφέρθηκε στη σημαντική συμβολή του διαγωνισμού στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας του, μέσα από την εξέλιξη της εφαρμογής της και τη σύναψη νέων συνεργασιών. Τέλος, κατά τη διάρκεια του ψηφιακού Pitch-Event πραγματοποιήθηκαν poll, ερωτήσεις προς το κοινό, που είχε τη δυνατότητα να συμμετάσχει ενεργά. Στο ίδιο πλαίσιο δόθηκε στο κοινό η δυνατότητα ζωντανής δικτύωσης καθώς και διατύπωσης ερωτήσεων προς τις διαγωνιζόμενες ομάδες.

Οι νικητές

Νικήτρια ομάδα αναδείχθηκε η Wealthyhood των Αλέξανδρου Χριστοδουλάκη και Κωνσταντίνου Φαλιάγκα, με έδρα στην Αγγλία και την Ελλάδα, παρουσιάζοντας μία έξυπνη και καινοτόμο εφαρμογή διαχείρισης επενδύσεων.

Τη δεύτερη θέση κατέκτησε η Finqware των Cosmin Cosma, Elena Cosma, Danut Covalciuc, με έδρα στη Ρουμανία, με μία Cloud based, εξατομικευμένη πλατφόρμα για Open Banking.

Το έπαθλο της τρίτης θέσης απονεμήθηκε στην ελληνική Finloup με μέλη τους Αντώνη Πρέντζα, Μάριο Νούτσο, Κυριάκο Γεωργίου και Στέλιο Γασπαρινάτο. Η εφαρμογή με την οποία διακρίθηκαν αφορά μία πλατφόρμα πιστοληπτικής αξιολόγησης και παροχής μικροδανείων στο σημείο πώλησης, για την κάλυψη έκτακτων αναγκών.

Την 8μελή κριτική επιτροπή, που αξιολόγησε τις προτάσεις, συγκρότησαν οι Άρης Γεωργόπουλος(Vodafone), Γιώργος Δουκίδης (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών), Δημήτρης Καλαβρός-Γουσίου (Velocity Partners), Ευάγγελος Καλαμάκης (Alpha Bank), Χάρης Λιναρδάκης (ΙΒΜ), Αλμπέρτος Μπουρλάς (Microsoft), Δαμιανός Χαραλαμπίδης (Alpha Bank) και Νίκος Χριστοδούλου (Deloitte).

Σύμφωνα με την τράπεζα, οι ομάδες αξιολογήθηκαν από την κριτική επιτροπή βάσει τεσσάρων κριτηρίων: 1. Του εντοπισμού συγκεκριμένου προβλήματος ή κενού στην αγορά που η εφαρμογή/λύση καλείται να αντιμετωπίσει και των κύριων χαρακτηριστικών της, 2. Του βαθμού καινοτομίας της εφαρμογής σε σύγκριση με παρεμφερείς εφαρμογές στην εγχώρια και διεθνή αγορά, 3. Της ευκολίας υλοποίησης της εφαρμογής από την τράπεζα, σε συνάρτηση με τον χρόνο και το κόστος που απαιτείται, και 4. Τον αντίκτυπο σε ό,τι αφορά την ικανοποίηση πραγματικών αναγκών της τράπεζας ή/και των πελατών της.

Μάθετε περισσότερα για το FinQuest by Alpha Bank 2020 στο www.finquest.gr

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις