Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Σχεδόν το 20% των νέων οχημάτων το 1ο τρίμηνο του 2021 στην Ευρώπη ήταν υβριδικά

Η Ευρώπη ξεπέρασε την Κίνα ως η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων το 2020 και αυτός είναι ένας τίτλος που θα πρέπει να υπερασπιστεί και το 2021.

Από τη μια πλευρά οι σχετικά επείγουσες περιβαλλοντολογικές τάσεις και από την άλλη η επιλογή της ΕΕ για σχεδόν βίαιη κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, με τις προδιαγραφές Euro 7 να είναι προ των πυλών, αλλά και η Tesla, έχουν φέρει τα πάνω κάτω στην βιομηχανία αλλά και τις πωλήσεις νέων οχημάτων.

Οι κρατικές επιδοτήσεις που ισχύουν σε όλο τον κόσμο, αλλά και στην Ευρώπη, είναι σημαντικές και βασικός υποστηρικτής της ηλεκτρικής μετάβασης αλλά όσο αυξάνονται τα μοντέλα στην αγορά, ειδικά από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές, αναμένονται να μειωθούν και να καταργηθούν.
Από την άλλη, το κόστος των μπαταριών πέφτει συνεχώς, ενώ η αυτονομία τους αυξάνεται, κάτι που σημαίνει ότι το σημείο καμπής θα είναι όταν οι τιμές εξισωθούν με τα αντίστοιχα θερμικά μοντέλα μια και προς το παρόν οι τιμές των (ηλεκτρικών) αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί δραματικά θα λέγαμε μια και τα 40.000 ευρώ είναι μια εισαγωγική τιμή για μοντέλα μεσαίας κατηγορίας.

Οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου του 2021

Το πρώτο τρίμηνο του 2021 τα υβριδικά οχήματα (HEV) αποτελούσαν το 18,4% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, διπλασιάζοντας σχεδόν το μερίδιο αγοράς τους σε ένα χρόνο! Πρόκειται για οχήματα που δεν μπαίνουν στην πρίζα αλλά έχουν έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί παράλληλα με τον θερμικό.
Η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξήθηκε επίσης κατά τη διάρκεια αυτών των τριών μηνών: τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες αποτελούσαν το 5,7% όλων των νέων αυτοκινήτων, ενώ τα plug-in υβριδικά (PHEV) αντιπροσώπευαν το 8,2% των ταξινομήσεων της ΕΕ.
Παράλληλα οι πωλήσεις των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης  συνέχισαν να μειώνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αν και η βενζίνη και το ντίζελ εξακολουθούσαν να αποτελούν το 65,4% της αγοράς αυτοκινήτων.

Πτωτική η τάση στα βενζινοκίνητα και ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021, τα ντίζελ μειώθηκαν κατά 20,1% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, φθάνοντας τα 593.559 αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα Diesel κατέχουν πλέον μερίδιο αγοράς 23,2%, από 29,9% το α ́ τρίμηνο του 2020. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν διψήφιες μειώσεις σε αυτό το τμήμα, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις τέσσερις κύριες: Γερμανία (-29,4%), Ισπανία (-28,3%) και τη Γαλλία (-11,1%).

Ομοίως, η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισε την πτωτική τάση της, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 16,9% από 1,3 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 1,1 εκατομμύρια μέχρι στιγμής φέτος. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο της βενζίνης στην αγορά αυτοκινήτων της ΕΕ μειώθηκε από 52,3% το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 42,2% κατά την ίδια περίοδο το 2021. Με εξαίρεση τη Γαλλία (+8,3%), οι ταξινομήσεις των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ κατά τη διάρκεια της τρίμηνης περιόδου: Γερμανία (-30,0%), Ισπανία (-25,7%) και την Ιταλία (-4,8%).

Τα εναλλακτικά οχήματα αυξάνονται

Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του έτους, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες (BEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 59,1% για να φτάσουν τα 146.185 αυτοκίνητα, ενώ η ζήτηση εξακολουθεί να επωφελείται από οικονομικά κίνητρα για οχήματα μηδενικών εκπομπών. Η ανάπτυξη αυτή προήλθε από βασικές αγορές της ΕΕ, κυρίως στη Γερμανία (+149,0%) και την Ιταλία (+145,6%). Αντίθετα, η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες μειώθηκε στην Ισπανία (-12,6%) από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο.

Οι νέες καταχωρήσεις των plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEVs) αυξήθηκαν κατά 175,0%, συνολικά 208.389 μονάδες. Ένας από τους κινητήριους μοχλούς αυτής της ανάπτυξης ήταν η Ιταλία, όπου ταξινομήθηκαν 16.103 plug-in αυτοκίνητα το πρώτο τρίμηνο – ετήσια αύξηση 445,7%. Οι τρεις άλλες μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν επίσης διπλά, ή ακόμα και τριπλάσια, κέρδη στο τμήμα PHEV μέχρι στιγμής φέτος: Γερμανία (+195,4%), Γαλλία (+231,4%) και την Ισπανία (+116,1%).

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEVs) παρέμειναν η μεγαλύτερη κατηγορία πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων με εναλλακτικό κινητήρα στην ΕΕ, με 469.784 μονάδες να έχουν ταξινομηθεί από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2021 (αύξηση 101,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι).

Η ζήτηση για οχήματα φυσικού αερίου (NGVs) στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 10,1% σε 14.300 μονάδες κατά το πρώτο τρίμηνο, παρά την αύξηση των ταξινομήσεων κατά 24,5% στην Ιταλία (τη μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ για τα οχήματα αυτά). Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις αυτοκινήτων που κινούνται με υγραέριο σχεδόν διπλασιάστηκαν (+92,7%) και έφτασαν τις 46.037 μονάδες, ενισχυμένες από αξιοσημείωτα κέρδη στη Γαλλία (+1.748,6%, τώρα η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ για τα αυτοκίνητα υγραερίου) και στην Ιταλία (+23,9%), η οποία αντιπροσώπευε περισσότερο από το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων υγραερίου.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις