Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Airbnb: Ζημιές 1,2 δισ. δολάρια και μεγάλη έλλειψη σπιτιών

Η παύση των ταξιδιών και των μετακινήσεων είναι υπεύθυνη για τις τεράστιες ζημιές της Airbnb το πρώτο τρίμηνο του 2021.

H Airbnb ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2021 καταγράφοντας ζημιές ρεκόρ ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, διπλάσια μάλιστα σε σχέση με το 2019, αλλά αυτό που ανησυχεί τον CEO της εταιρείας, Brian Chesky, είναι η έλλειψη σπιτιών ενόψει καλοκαιρινής σεζόν.

H Αirbnb αναμένει τεράστια ζήτηση τους επόμενους μήνες για σπίτια και δωμάτια σε όλο τον κόσμο αλλά η μεγάλη πλατφόρμα τουριστικής διαμονής βλέπει να συνεχίζεται η σταθερότητα στις νέες καταχωρίσεις, μια τάση που έχει ξεκινήσει από το τελευταίο τρίμηνο του 2020.

Βάσει των ανωτέρω η εταιρεία πιστεύει ότι δεν θα έχει αρκετούς οικοδεσπότες και ακίνητα για να καλύψει τη ζήτηση, ειδικά σε μη αστικές τοποθεσίες, το ερχόμενο καλοκαίρι.

Βασική αιτία των ζημιών των 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων είναι οι μεγάλες εφάπαξ πληρωμές που έγιναν για την εξυπηρέτηση του χρέους της εταιρείας καθώς και για αποζημιώσεις βάσει μετοχών. Φυσικά η μεγαλύτερη αιτία των ζημιών είναι το lockdown στις μεγάλες αστικές αστικές αγορές των Η.Π.Α. και ειδικά της Ευρώπης.

Βέβαια, η Airbnb ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών για τα έσοδα, τα οποία αυξήθηκαν 5% το πρώτο τρίμηνο του 2021 στα 887 εκατομμύρια δολάρια. Ενώ η Airbnb βρισκόταν σε θετικό έδαφος το πρώτο τρίμηνο, εν μέρει λόγω της επικέντρωσής της στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, τα έσοδα του Expedia Group και της Booking έπεσαν κατά 44% και 50% αντίστοιχα. Οι διανυκτερεύσεις και οι τουριστικές εμπειρίες της Airbnb αυξήθηκαν 13% από έτος σε έτος το πρώτο τρίμηνο σε 64,4 εκατομμύρια δολάρια. Αντίθετα, η Expedia και η Booking — και οι δύο μετρούν μόνο διανυκτερεύσεις δωματίων και όχι εμπειρίες — μειώθηκαν κατά 47% και 54%, αντίστοιχα.

Κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων δόθηκε έμφαση στα μέτρα που λαμβάνει η Airbnb για να προσελκύσει περισσότερους οικοδεσπότες και να κατευθύνει τους ενδιαφερόμενους ταξιδιώτες σε εναλλακτικούς προορισμούς.

Ο συνιδρυτής και CEO της Airbnb, Brian Chesky, δήλωσε ότι η εκστρατεία τηλεοπτικού και ψηφιακού μάρκετινγκ της εταιρείας, η οποία ξεκίνησε στα τέλη Φεβρουαρίου, προσελκύει αυξημένη επισκεψιμότητα στην Airbnb σε βασικές αγορές και ότι οι δαπάνες μάρκετινγκ της έχουν “εμπροσθοβαρή” χαρακτήρα το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbnb επανέλαβε ότι τα ταξίδια έχουν αλλάξει για πάντα, βγαίνοντας από την πανδημία, με πολλούς ανθρώπους να εργάζονται πλέον εξ’ αποστάσεως και να μένουν περισσότερο στον προορισμό τους. Στην πραγματικότητα, είπε, το ένα τέταρτο των διανυκτερεύσεων δωματίων της Airbnb δεν είναι πλέον “ταξίδια” επειδή προορίζονται για διαμονές 28 ημερών ή περισσότερο. Αυτό συγκρίνεται με μόλις το 14% των διανυκτερεύσεων σε δωμάτια για διαμονές άνω των 28 ημερών το 2019.

Τέλος, ο Chesky δήλωσε ότι η Airbnb θα παρουσιάσει τη μεγαλύτερη αλλαγή στο site της εδώ και 12 χρόνια στις 24 Μαΐου, όταν η εταιρεία θα αποκαλύψει βελτιώσεις στην εμπειρία των επισκεπτών.

Με πληροφορίες από το Skift.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις