Οι επενδύσεις VR/AR αυξάνονται – το ίδιο και οι λόγοι που το metaverse είναι “hot”

Αν και το metaverse υπήρχε εδώ και σχεδόν 30 χρόνια, η απόφαση του Facebook να μετονομαστεί σε Meta, προσέλκυσε το ενδιαφέρον των επενδυτών στον κόσμο του AR και του VR. Μόνο πέρσι, περίπου 1,9 δις δολάρια «ρίχτηκαν» σε Startups που ασχολούνται με την επαυξημένη και την εικονική πραγματικότητα, σύμφωνα πάντα με στοιχεία του Crunchbase.

Το 2021 έγινε η καλύτερη χρονιά για επενδύσεις VR/AR με σχεδόν 3,9 δις δολάρια σε νεοσύστατες επιχειρήσεις, λίγο πίσω από το 2018 όταν τα κεφάλαια που δόθηκαν άγγιξαν τα 4,4 δις δολάρια σε μερικούς mega γύρους από εταιρείες όπως η Magic Leap και η SenseTime.

Στους κορυφαίους γύρους για το 2021 περιλαμβάνονται η Niantic, μια εταιρεία κατασκευής πλατφορμών AR με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, η οποία έκλεισε μια σειρά D ύψους 300 εκατ. δολαρίων τον Νοέμβριο, η NAVER Z, εταιρεία ανάπτυξης εφαρμογών 3D avatar με έδρα τη Ν. Κορέα, που συγκέντρωσε μια σειρά Β αξίας περίπου 188,2 εκατ. δολαρίων, επίσης τον Νοέμβριο, καθώς και η Magic Leap, με έδρα τη Φλόριντα, που άντλησε 500 εκατ. δολάρια τον Οκτώβριο.

Το ενδιαφέρον της αγοράς

Ωστόσο, υπάρχει ένας βαθύτερος λόγος που το metaverse έγινε τάση και απέσπασε ειδικά φέτος το ενδιαφέρον όλων. Στην παρούσα φάση, σχετικά προϊόντα όπως τσιπ και VR streaming μέσα έχουν βελτιωθεί, αντανακλώντας την πρόοδο 20 με 30 ετών. Το γεγονός αυτό βοήθησε στην προώθηση της βιομηχανίας σε νέες καθετοποιήσεις. Παράλληλα, με αφορμή την υγειονομική κρίση, οι θεραπείες σε ασθενείς, που βασίστηκαν στην εικονική πραγματικότητα, ήταν μία από αυτές που συγκέντρωσαν σημαντική χρηματοδότηση το τέταρτο τρίμηνο.

Επέκταση του metaverse

Η βιομηχανία υιοθέτησε τις νέες τεχνολογίες αλλά μέχρι πρότινος δεν τις κατονόμαζε ως metaverse. Συγχρόνως, όλο και περισσότερες εταιρείες φαίνεται να ενδιαφέρονται για την ιδέα της χρήσης του VR σε τομείς όπως οι πωλήσεις, η εκπαίδευση και η εισαγωγή στο σύστημα. Μόλις τον Οκτώβριο, η Accenture, μία από τις μεγαλύτερες συμβουλευτικές εταιρείες στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι θα προμηθευτεί 60.000 ακουστικά Oculus Quest 2 για την εκπαίδευση των υπαλλήλων της. Το ζήτημα εδώ δεν αφορά απλά το metaverse αλλά την εξοικείωση των επιχειρήσεων και των εργαζομένων με δυνατότητες VR, ενσωματώνοντας τα στο εργασιακό περιβάλλον και στην φύση της δουλειάς.

Το ενδιαφέρον του παγκόσμιου στερεώματος γύρω από την τεχνολογία δεν αφορά τόσο το metaverse καθ’ αυτό σαν να ήταν μια οποιαδήποτε άλλη τάση, όσο την ανάγκη για νέες πιο καθηλωτικές εμπειρίες. Καθώς η Microsoft ανακοίνωσε πρόσφατα την εξαγορά της Activision Blizzard ύψους 70 δισ. δολαρίων, νέοι εικονικοί κόσμοι αναμένεται να υλοποιηθούν και αυτή είναι η ουσία αυτής της τεχνολογικής τάσης.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις