Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

E-shop “έφαγε” πρόστιμο 4,2 εκατ. δολαρίων για απόκρυψη κριτικών

Ο λόγος για την Fashion Nova, κάτι σαν το Shein, που απέκρυπτε κριτικές όταν τα προϊόντα της βαθμολογούνταν κάτω από 3,5 αστέρια.

Είναι γνωστό ότι οι online κριτικές πρέπει να λαμβάνονται υπόψη με επιφύλαξη, ελπίζοντας όμως ότι ένα προϊόν με μέσο όρο 4,5 αστέρων είναι καλύτερο από ένα προϊόν με μέσο όρο 3,5 αστέρων. Τα πράγματα αλλάζουν όμως όταν μια πλατφόρμα αποκρύπτει τις κακές κριτικές, όπως η Fashion Nova, ένα fast fashion brand που μόλις πήρε πρόστιμο ύψους 4,2 εκατ. δολαρίων από την FTC.

Η Fashion Nova χρησιμοποίησε ένα εργαλείο διαχείρισης κριτικών από τρίτους, κάτι που είναι σίγουρα συνηθισμένο για οποιονδήποτε διαχειρίζεται έναν ιστότοπο που επιτρέπει στους χρήστες να αξιολογούν τα αντικείμενα που αγοράζουν. Ωστόσο, από το 2015 έως το 2019, φαίνεται ότι δεχόταν κριτικές 4 και 5 αστέρων να εμφανίζονται αυτόματα στον ιστότοπο, ενώ οτιδήποτε χαμηλότερο από αυτό απαιτούσε έγκριση, χωρίς να εγκρίνουν εκατοντάδες χιλιάδες από αυτές, διαστρεβλώνοντας με τεχνητό τρόπο την αντίληψη των καταναλωτών για την ποιότητα των αγαθών της.

Φαίνεται ότι η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) αντιλήφθηκε και άλλες τέτοιες απάτες που διαπράττονται υπό την αιγίδα πλατφορμών αναθεώρησης τρίτων και έκτοτε έστειλε προειδοποιητικές επιστολές σε άλλες 10 εταιρείες που τις διαχειρίζονται, εφιστώντας τους την προσοχή σχετικά με τις ψεύτικες κριτικές και τις παραπλανητικές εγκρίσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή δεν είναι η πρώτη επαφή της εταιρείας με τον ελεγκτικό οργανισμό, καθώς το 2020 συμφώνησε να πληρώσει 9 εκατ. δολάρια για ύποπτες πολιτικές ακύρωσης και επιστροφών, ενώ κανείς δεν ξέρει αν αυτά τα πρόστιμα θα καταβληθούν στο σύνολό τους.

Σε ανακοίνωση της, η FTC επικαιροποίησε τις κατευθυντήριες γραμμές της για τους εμπόρους που επιθυμούν να πληρώσουν ή να ζητήσουν διαδικτυακές κριτικές, υιοθετώντας άλλους τρόπους για να είναι διαφανείς, επιτρέποντας την εμφάνιση τόσο θετικών όσο και αρνητικών κριτικών. Η επιτροπή εξέδωσε νέες οδηγίες για τις πλατφόρμες που δημοσιεύουν κριτικές, αναφέροντας τους ότι θα πρέπει να το σκεφτούν διπλά αν θέλουν ξανά να χειραγωγήσουν την πηγή, τα κίνητρα ή την ορατότητα των κριτικών προς όφελός τους.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις