Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Budgeting apps, η τάση του fintech που κερδίζει έδαφος και αξία

Η τεχνολογία γίνεται σύμμαχος της λελογισμένης διαχείρισης του ατομικού budget με την ελληνική αγορά να συμμετέχει με τη δική της εκπροσώπηση.

Καθώς τα τελευταία χρόνια οι εξελίξεις στον ευρύτερο χώρο του tech τρέχουν με φρενήρεις ρυθμούς, η μεγάλη πλειοψηφία των κλάδων της οικονομίας και του επιχειρείν έχουν επηρεαστεί σημαντικά από τις καινοτόμες δυνατότητες των νέων τεχνολογιών, ενώ άλλοι έχουν ήδη μεταμορφωθεί εξ’ ολοκλήρου. Οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες δεν αποτελούν εξαίρεση. Είτε πρόκειται για ηλεκτρονική πληρωμή λογαριασμών είτε για την αγορά του καθημερινού πρωινού καφέ, εν μέσω της ραγδαίας ανόδου του fintech, οι συναλλαγές πραγματοποιούνται πλέον ευκολότερα και γρηγορότερα από ποτέ, ενώ την ίδια στιγμή μια ευρεία γκάμα εφαρμογών στοχεύει να βοηθήσει τα άτομα να παρακολουθούν αυτές τις συναλλαγές, φέρνοντας μια πραγματική επανάσταση στη διαχείριση των (μικρό)οικονομικών προς όφελος των καταναλωτών.

Την μεγάλη στροφή των καταναλωτών προς το κινητό ως βασικό εργαλείο διαχείρισης των οικονομικών μαρτυρούν και τα επίσημα στοιχεία. Σύμφωνα με την έκθεση Mobile Finance Apps Report 2021, οι λήψεις εφαρμογών για χρηματοοικονομικές και μικροοικονομικές υπηρεσίες (ηλεκτρονικές πληρωμές, τραπεζικές συναλλαγές, επενδύσεις κ.α.) ξεπέρασαν το 2020 τα 4,6 δισεκατομμύρια, ενώ οι χρήστες πέρασαν πάνω από 16 δισεκατομμύρια ώρες, ασχολούμενοι με αυτά τα apps. Tα μεγέθη αυτά επιβεβαιώνουν την αυξανόμενη δυναμική των mobile finance apps, καθώς και το ολοένα και μεγαλύτερο έρεισμα που αποκτούν στην παγκόσμια αγορά των εφαρμογών για smartphones.

Για του λόγου το αληθές, όπως αναφέρει σχετική έρευνα της Google, κάθε χρήστης smartphone έχει κατά μέσο όρο σχεδόν 3 εφαρμογές mobile finance στο κινητό του, ενώ 4 στους 10 χρησιμοποιούν τα εν λόγω apps για το μεγαλύτερο μέρος των οικονομικών τους δραστηριοτήτων. Η οικονομική αβεβαιότητα που προκλήθηκε ως αποτέλεσμα της πανδημίας είναι, μεταξύ άλλων ένας από τους βασικούς παράγοντες που οδήγησαν σε αυτή την κατακόρυφη άνοδο στον αριθμό αλλά και τη δημοφιλία των mobile apps για τη διαχείριση και τον έλεγχο των καθημερινών συναλλαγών.

Μεταξύ των mobile finance apps, μια κατηγορία που βρίσκεται σταθερά σε ανοδική τροχιά, ιδιαίτερα μετά το ξέσπασμα της πανδημίας είναι αυτός των λεγόμενων budgeting apps. Οι εφαρμογές αυτού του τύπου βοηθούν τους καταναλωτές να διαχειρίζονται με μεγαλύτερη σύνεση τα οικονομικά τους, λαμβάνοντας υπόψιν τις καταναλωτικές τους συνήθειες και κατηγοριοποιώντας τις δαπάνες τους. Πρωτοπόρος στην ελληνική αγορά των budgeting apps είναι το waiz, διαθέσιμo δωρεάν μέσω google play και app store.

Καθώς ολοένα και περισσότερες πτυχές της προσωπικής, οικονομικής ζωής αλλά και της ίδιας της καθημερινότητας τείνουν να περνούν πλέον μέσα από την οθόνη ενός smartphone, η πρωτοποριακή πλατφόρμα του waiz φέρνει νέα εποχή στη διαχείριση των οικονομικών σου, συνδυάζοντας ένα εύχρηστο περιβάλλον, ενημερώνοντας τα τραπεζικά δεδομένα σε τακτά διαστήματα και παρέχοντας τη συνολική εικόνα των συναλλαγών που μπορείς να προσαρμόσεις στις δικές σου ανάγκες κατηγοριοποίησης και ενημέρωσης. Θέλοντας να κάνει τη διαχείριση των οικονομικών ευκολότερη και γρηγορότερη, το waiz ανέπτυξε μια καινοτόμα πλατφόρμα εξατομικευμένης ενημέρωσης για τις οικονομικές συναλλαγές των καταναλωτών, όπου οι χρήστες μπορούν να συνδέσουν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, καθώς και την Ν26, αποκτώντας έτσι μια συνεκτική αλλά ταυτόχρονα ολοκληρωμένη εικόνα για τις χρηματικές τους συνήθειες.

Πιο αναλυτικά, χρησιμοποιώντας το σύνολο της τραπεζικής εικόνας των χρηστών, το waiz παρουσιάζει σε κάθε χρήστη το δικό του οικονομικό feed καθώς και εκτενείς smart αναλύσεις. Έτσι, απευθύνεται σε εκείνους που τους ενδιαφέρει να παρακολουθούν, να γνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα οικονομικά τους σε βάθος μεν, αλλά με τρόπο εύκολο, γρήγορο και κυρίως κατανοητό. Πετυχαίνοντας να έχουν την πλήρη εικόνα για τις κινήσεις τους σε επίπεδο εσόδων – εξόδων από διαφορετικούς λογαριασμούς, μέσα από ένα μόνο app.

Παράλληλα, δίνοντας έμφαση στην απρόσκοπτη εμπειρία χρήστη, η πλατφόρμα του waiz παρέχει στους καταναλωτές μια πληθώρα προσωποποιημένων πληροφοριών με τη μορφή ειδικών report σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση. Αυτά τα reports αναλύουν τα έσοδα και τα έξοδα που πραγματοποιήθηκαν την αντίστοιχη εβδομάδα ή μήνα, υπολογίζοντας και το ποσοστό που δαπανήθηκε σε κάθε κατηγορία. Μάλιστα, υπάρχει η δυνατότητα περαιτέρω ανάλυσης των κινήσεων ανά μέρα και ανά μήνα, καθώς και η πληροφορία για το πόσα παραπάνω ή λιγότερα χρήματα έχουν δαπανηθεί στην συγκεκριμένη περίοδο. Φυσικά, οι αναφορές κάθε μήνα αποθηκεύονται ώστε να υπάρχει διαθέσιμη μια ολοκληρωμένη εικόνα σε βάθος χρόνου γύρω από τις καταναλωτικές σου πρακτικές.

Τα πλεονεκτήματα του waiz δε σταματούν στην ενημέρωση. Έχοντας αναπτυχθεί με επίκεντρο τoν σύγχρονο καταναλωτή, κύριος στόχος της πλατφόρμας είναι να βοηθήσει τους χρήστες να βελτιώσουν τη διαχείριση των οικονομικών τους. Και όπως όλα τα πράγματα στη ζωή έτσι και αυτό προϋποθέτει την ύπαρξη στόχων. Αυτό είναι το άλλο μεγάλο ατού του waiz. Έχοντας αναπτύξει έναν ειδικό «Μετρητή Εξόδων» το waiz προτείνοντας συγκεκριμένο όριο δαπανών, βοηθώντας έτσι τους χρήστες να μείνουν εντός προϋπολογισμού. Όρια για τις δαπάνες τους μπορούν να θέσουν και οι ίδιοι, στα οποία μπορούν να ανατρέξουν ανά πάσα στιγμή ελαχιστοποιώντας έτσι τα περιττά έξοδα. Στο ίδιο μοτίβο κινείται και το feature των «Προκλήσεων» η άλλη σπουδαία καινοτομία του waiz. Πρόκειται για μηνιαία “challenges” αποταμίευσης, τα οποία με τη σειρά τους παροτρύνουν τους χρήστες να κρατούν ισορροπία στις δαπάνες τους, πάντα με φόντο τους στόχους και τις ανάγκες τους. Το waiz προσφέρει κάποιες standard «Προκλήσεις» αλλά τη διαφορά κάνουν τα custom challenges. Οι καταναλωτές επιλέγουν την κατηγορία από την οποία θέλουν να εξοικονομήσουν χρήματα, κάνοντας την διαχείριση των χρημάτων παιχνίδι.

Λαμβάνοντας υπόψιν τους ξέφρενους ρυθμούς της σύγχρονης ζωής, η πλατφόρμα του waiz, όχι μόνο φέρνει το παραδοσιακό «τεφτέρι» στην ψηφιακή εποχή, αλλά έρχεται να βάλει τέλος με τρόπο συμβουλευτικό και διασκεδαστικό στα ανούσια έξοδα. Βοηθώντας μας να κατανοήσουμε καλύτερα τις συναλλαγές και τις συνήθειες μας, να τις διαχειριστούμε εξυπνότερα, και, τελικά, να εξοικονομήσουμε χρήματα προς επίτευξη άλλων, σημαντικότερων στόχων και επιθυμιών.

Διαβάστε επίσης:

Ποιες τάσεις θα κυριαρχήσουν στον κλάδο του fintech το 2022

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις