StartUpper

Η SpaceX αποκτά την Startup Swarm Technologies σε μια σπάνια επιχειρηματική κίνηση

Μια σπάνια εξαγορά που έρχεται να συμβάλλει στην αναπτυσσόμενη επιχείρηση Starlink της SpaceX.

Η SpaceX του Elon Musk εξαγοράζει την εταιρεία παροχής δεδομένων από μικρούς δορυφόρους Swarm Technologies, μαζί με περίπου 30 εργαζόμενους της εταιρείας και το δίκτυο των 120 μικροσκοπικών δορυφόρων της. Η συμφωνία που έγινε τον περασμένο μήνα, είναι εξαιρετικά σπάνια για τη SpaceX, η οποία συνήθως κατασκευάζει τον πυραυλικό και δορυφορικό εξοπλισμό της στο εσωτερικό της ή προσλαμβάνει υπεργολάβους.

Η Swarm αποκάλυψε τα σχέδια εξαγοράς σε μια αίτηση προς την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών, όπου ζητούσε έγκριση για τη μεταβίβαση της κυριότητας των αδειών χρήσης δορυφόρων και κεραιών της στη SpaceX. Η συμφωνία συγχώνευσης, με την οποία η Swarm θα γίνει άμεση και πλήρως ελεγχόμενη θυγατρική της SpaceX, υπεγράφη στις 16 Ιουλίου, σύμφωνα με την αίτηση.

Η εξαγορά της Swarm σηματοδοτεί έναν σπάνιο επιχειρηματικό ελιγμό για τη SpaceX, καθώς εμβαθύνει την επέλαση της στον κόσμο των καταναλωτικών ηλεκτρονικών και βγαίνει από το χάσμα του μη κερδοφόρου Starlink, με την ελπίδα να μετατρέψει το δίκτυο σε μια “αγελάδα μετρητών” για τη χρηματοδότηση του συστήματος εκτόξευσης Starship του Musk.

Η εξαγορά θα ενισχύσει “την ικανότητα δύο εταιρειών να παρέχουν καινοτόμες δορυφορικές υπηρεσίες που φτάνουν σε μη εξυπηρετούμενα και υποεξυπηρετούμενα μέρη του κόσμου”, με βάση τη Swarm. Ανάλογα οφέλη θα έχει και η SpaceX κυρίως από την πρόσβαση στα προϊόντα πνευματικής ιδιοκτησίας και την τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει η ομάδα της Swarm με την προσθήκη της ομάδας της σε αυτή.

Η Swarm, που ιδρύθηκε το 2016, παρέχει υπηρεσίες δεδομένων εξαιρετικά χαμηλού εύρους ζώνης χρησιμοποιώντας τους μικροσκοπικούς δορυφόρους SpaceBEE, οι οποίοι επικοινωνούν με μικρότερες κεραίες καταναλωτών στο έδαφος που ονομάζονται “Tiles”. Από τους 150 προγραμματισμένους, οι 120 δορυφόροι βρίσκονται ήδη σε τροχιά και τα πλακίδια μπορούν να εγκατασταθούν ως τσιπ μεγέθους κράκερ μέσα, για παράδειγμα, στην πλακέτα κυκλώματος μιας συσκευής.

Χάρη σε ενσωματωμένο GPS, οι συσκευές με εγκατεστημένο ένα πλακίδιο μπορούν να παρακολουθούνται, να αναμεταδίδουν δεδομένα αισθητήρων ή να εκτελούν ό,τι προγραμματίζει ο πελάτης, χρησιμοποιώντας μικροσκοπικά pings εύρους ζώνης στο παγκόσμιο δορυφορικό δίκτυο της Swarm, από 5 δολάρια το μήνα.

Το πολύ διαφορετικό πρόγραμμα Starlink της SpaceX στοχεύει στη διακίνηση ευρυζωνικού διαδικτύου σε  περιοχές που δε διαθέτουν οπτικές ίνες ή σύνδεση στο internet. Η εταιρεία έχει ήδη πάνω από 1.700 – από το αρχικό μερίδιο των 4.409 δορυφόρων της – σε χαμηλή  τροχιά γύρω από τη γη με σχεδόν 100.000 beta χρήστες, οι περισσότεροι από τους οποίους πλήρωσαν 499 δολάρια για ένα σετ εξοπλισμού και 99 δολάρια το μήνα για internet.

Το δίκτυο βρίσκεται πολύ μπροστά στον ανταγωνισμό, σε σχέση με τη βρετανική OneWeb που έχει εκτοξεύσει μέχρι στιγμής 254 δορυφόρους για παρόμοιο αλλά μικρότερου μεγέθους ευρυζωνικό δίκτυο, αλλά και από το εκκολαπτόμενο δίκτυο Kuiper της Amazon, το οποίο δεν έχει ακόμη αναπτύξει δορυφόρους.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις