Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Δύο έτη Startupper Mag!

Στο επίκεντρο του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας, τεχνολογίας και επιχειρηματικότητας.

Όταν πριν από δύο χρόνια ανακοινώθηκε για πρώτη φορά η κυκλοφορία του Startupper Mag, πολλοί ήταν αυτοί που αναρωτήθηκαν τι μπορεί να προσφέρει ένα τέτοιο έντυπο στην αγορά. Θα ήταν χρήσιμο; Θα ενδιέφερε τον μέσο Startupper αλλά και τον απλό αναγνώστη; Θα είχε κάτι νέο να «πει»; Όλες αυτές οι ερωτήσεις έφτασαν στα αφτιά μας και φυσικά μας απασχόλησαν, ήμασταν όμως σίγουροι ότι υπήρχε ένα κενό, το οποίο μπορούσαμε να καλύψουμε με την τεχνογνωσία και την εμπειρία που είχαμε αποκτήσει τα προηγούμενα χρόνια.

Με το Startupper.gr να είναι στον «αέρα» ήδη από το 2014 και να έχει «χτίσει» τη δική του ιστορία ως το πρώτο και μοναδικό ελληνικό online μέσο ενημέρωσης 100% αφιερωμένο στη συγκεκριμένη σκηνή, το Startupper Mag ήταν αυτό που λέμε μια «φυσική συνέχεια». Η συντακτική του ομάδα ήταν η πλέον κατάλληλη να μιλήσει και να αναλύσει τις τάσεις της εποχής, αλλά και να ανοίξει μια «κλειστή αγορά» στο ευρύ κοινό, ενώ το timing ήταν το ιδανικό για να δημιουργηθεί ένα μέσο που θα προωθούσε το μέχρι τότε «υπό κατασκευή» οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεων της χώρας μας.

Με το πρώτο του τεύχος, το Startupper Mag ήθελε, λοιπόν, να γίνει η go-to επιλογή για κάθε άνθρωπο που ενδιαφέρεται για την καινοτομία και την τεχνολογία, και να φιλοξενήσει στις σελίδες του τα πιο λαμπρά μυαλά και τις πιο ανερχόμενες ιδέες και εταιρείες αλλά και τα καλύτερα παραδείγματα παραδοσιακών εταιρειών που μεταμορφώνονται ψηφιακά για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της νέας εποχής.

Με το 21ο τεύχος, και κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, μπορούμε να πούμε ότι τα κατάφερε.

21 τεύχη “αναφοράς” για την ελληνική σκηνή

Το πρώτο τεύχος του Startupper Mag κυκλοφόρησε στα περίπτερα στις 28 Ιουλίου του 2019 και ήταν ένα τεύχος «αναγνωριστικό», θα μπορούσε να πει κανείς. Σε 82 σελίδες χώρεσαν απόψεις, ειδήσεις, αφιερώματα και αρκετές συμβουλές για νέους επιχειρηματίες, ενώ έγινε μια πρώτη γνωριμία με μικρότερες ή μεγαλύτερες Startups και ανθρώπους του χώρου. Στο πρώτο, λοιπόν, τεύχος είδαμε τον Σταύρο Ιωάννου, αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο της Eurobank, o οποίος μίλησε για τις ελληνικές Startups, την ψηφιακή οικονομία και το egg, το πρόγραμμα της τράπεζας για τη στήριξη της νέας επιχειρηματικότητας. Είδαμε επίσης την ιστορία της BEAT, συστήσαμε στο κοινό τη Ferryhopper και παρουσιάσαμε προγράμματα όπως το NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας και το CapsuleT Acceleratorτου Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Τέλος, δώσαμε στους αναγνώστες το «Γλωσσάρι του Startupper» για να μάθουν τους βασικούς όρους της αγοράς και τους κάναμε μια πρώτη… γνωριμία με το Westart.gr, το «χάρτη» της ελληνικής Startup σκηνής, που θεωρείται επίσης spin-off του Startupper.gr.

Το δεύτερο τεύχος, έναν μήνα μετά, είχε κεντρικό θέμα την αναζήτηση του… ελληνικού μονόκερου και συμπεριέλαβε όλες τις μέχρι τότε επενδύσεις σε ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις καθώς και μια αναλυτική καταγραφή της πορείας των ελληνικών VCs. Στο εξώφυλλο είδαμε τον υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννη Τσακίρη, ο οποίος τόνισε σε συνέντευξή του την αξία των Startups και τη σημασία τους για την ελληνική οικονομία. Πέραν αυτού, κάναμε μια «περιήγηση» στο Επιστημονικό Πάρκο Πατρών, παρουσιάσαμε ακόμη έναν διαγωνισμό καινοτομίας, αυτήν τη φορά το FinQuest της Alpha Bank, και αποκαλύψαμε τα επτά βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κανείς για να γίνει Startupper.

Στα τεύχη 03 και 04, είχαμε μια αποστολή: να μιλήσουμε στο ευρύ κοινό για τα ελληνικά success stories που πολλοί μέχρι τότε δεν γνώριζαν και να ρίξουμε «φως» στη γυναικεία
επιχειρηματικότητα, που ακόμα και σήμερα δεν δέχεται ούτε την ενθάρρυνση αλλά ούτε και την αναγνώριση που αξίζει. Έτσι, στο τρίτο τεύχος πρωταγωνίστησαν οι «ελληνικές Google», δηλαδή εταιρείες όπως η Antcor, η ByteMobile, το efood, η Apifon και η Advent Technologies, ενώ στο τέταρτο, το βάρος δόθηκε στις πιο επιτυχημένες γυναίκες Startuppers. Συγκεκριμένα, ο λόγος δόθηκε στις Ελευθερία Ζούρου, Αθηνά – Πολίνα Ντόβα, Αλεξία Κώτση, Μαργαρίτα Δόμπα, Έλενα Δέδε, Δάφνη Τσεβρένη, Λέλα Δρίτσα, Ναταλί Λέβη, Μάγκυ Κοντού, Κατερίνα Σαντίκου και, τέλος, στις Βάλια και Άσπα Παπαδημητρίου, οι οποίες μίλησαν για την έως τότε επιχειρηματική τους πορεία και τις δυσκολίες που συνάντησαν λόγω φύλου και όχι μόνο.

Κλείνοντας το έτος και κυκλοφορώντας το 5ο κατά σειρά τεύχος μας, αναδείξαμε τον Startupper της χρονιάς, που δεν ήταν άλλος από τον Αλέξανδρο Χατζηελευθερίου,
ιδρυτή και CEO της Blueground. Σε ένα ενδελεχές cover story, αναλύσαμε τη μέχρι τότε πορεία της εταιρείας του, μάθαμε το «μυστικό της επιτυχίας του» και εξηγήσαμε γιατί το 2019 ήταν αναμφίβολα η «χρονιά του». Στο ίδιο τεύχος είδαμε επίσης τα success stories της Epignosis και της Herado μιλώντας με τους ιδρυτές τους, ενώ παρουσιάσαμε και μια
αποκλειστική συνέντευξη του Δημήτρη Μελαχροινού, ιδρυτή και επικεφαλής του «Σπιτόγατου».

Το «σερί» των παρουσιάσεων συνεχίστηκε στο 6ο τεύχος με τη Netdata και την Triparound να παίρνουν σειρά, σε μια έκδοση που είχε κύριο θέμα τα τεχνολογικά trends του 2020. Τον αμέσως επόμενο μήνα, το Startupper Mag κυκλοφόρησε έχοντας στο εξώφυλλο την ευρωβουλευτή του ΚΙΝ.ΑΛ. Εύα Καϊλή, η οποία σε αποκλειστική συνέντευξή της δήλωσε ότι «η Ελλάδα μπορεί να γίνει το επόμενο success story της Ευρώπης». Το περιοδικό φιλοξένησε επίσης ένα εκτενές αφιέρωμα για το Fintech, τα επαγγέλματα του μέλλοντος και τη Meazon, την ελληνική Startup που καινοτομεί στην παγκόσμια ενεργειακή αγορά. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι, χωρίς να το γνωρίζουμε, το τεύχος αυτό σηματοδοτούσε το τέλος μιας εποχής: το τέλος της «κανονικότητας» που ξέραμε πριν από την πανδημία.

Τους επόμενους μήνες, αν και σταθεροί στην προσέγγισή μας, δεν μπορούσαμε παρά να «υπολογίσουμε» και τον παράγοντα «κορωνοϊό», που άλλαξε ραγδαία το σκηνικό της νεοφυούς (και όχι μόνο) επιχειρηματικότητας. Έτσι, το 8ο τεύχος, αυτό του Μαρτίου του 2020, γρήγορα προσαρμοζόμενο στις νέες συνθήκες, εστίασε στο Healthtech, την τεχνολογία που κατάφερε, όπως είδαμε εκ των υστέρων, να «σώσει» τον πλανήτη, αλλά και στα κορυφαία ψηφιακά εργαλεία για επιχειρήσεις, που επίσης αποδείχθηκε ότι χρησιμοποιήσαμε όλοι τους μήνες που ακολούθησαν. Στο τεύχος αυτό είδαμε επίσης μικρότερες και μεγαλύτερες Startups, μερικές εκ των οποίων από τον τομέα της υγείας, αλλά και ένα μεγάλο αφιέρωμα στα online σούπερ μάρκετ.

Στον ίδιο «ρυθμό» κινήθηκε και το αμέσως επόμενο τεύχος, το οποίο υπό το πρίσμα της πανδημίας εστίασε στο crowdfunding, τις καλύτερες εφαρμογές για την εξ αποστάσεως λειτουργία μιας επιχείρησης αλλά και το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», το οποίο εδώ και δεκαετίες αποτελεί ένα «εργοστάσιο» παραγωγής καινοτομίας. Στο τεύχος αυτό παρουσιάσαμε επίσης τις «επίκαιρες» Doctoranytime και Among Doctors, αλλά και άλλες Startups όπως η Marefind, η Pockee και η Melapus.

Και αφού είδαμε το «τώρα», αποφασίσαμε στο επόμενό μας τεύχος να προλάβουμε ξανά τις εξελίξεις και να δούμε τι θα γίνει την… επόμενη μέρα. Μιλήσαμε λοιπόν για ψηφιακό μετασχηματισμό, τηλεργασία, νέα επιχειρηματικά μοντέλα και πολλά άλλα που σήμερα εφαρμόζονται σε μεγάλο βαθμό. Παράλληλα, «ταξιδέψαμε» στην Πάτρα και συστήσαμε στο κοινό μας το τοπικό οικοσύστημα, το οποίο έχει «γεννήσει» πολλές επιτυχημένες εταιρείες. Το ταξίδι αυτό στη λεγόμενη «Silicon Valley της Ελλάδας» αποτέλεσε την αρχή για μια μεγαλύτερη διαδρομή στην Ελλάδα, όπως θα δούμε παρακάτω.

Μέχρι να φτάσουμε εκεί όμως θα περάσουμε από το τεύχος 11 και 12, στα οποία είδαμε πληθώρα ενδιαφερόντων θεμάτων. Συνεχίζοντας να εστιάζουμε στις επιπτώσεις της πανδημίας, στο πρώτο εξ αυτών ασχοληθήκαμε με τον κλάδο του τουρισμού, ο οποίος επηρεάστηκε όσο λίγοι από τις νέες συνθήκες, και είδαμε πώς διαμορφώνεται η νέα πραγματικότητα για τις Startups του χώρου. Επίσης, αναδείξαμε τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κάποιος να γίνει επιχειρηματίας, περνώντας από τη θεωρία στην πράξη, δηλαδή σπουδάζοντάς το! Στο εν λόγω αφιέρωμα έγινε μια παρουσίαση των κορυφαίων κολλεγίων που παρέχουν σχετικές ειδικότητες σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο
στη χώρα μας. Ακολούθησε, στο 12ο τεύχος, ένα μεγάλο αφιέρωμα στο Digital Transformation, ειδικά θέματα για την 4η Βιομηχανική Επανάσταση και την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση καθώς και παρουσιάσεις του Γιάννη Βλαχογιάννη και του Γιώργου Καλλίγερου, δύο παγκοσμίου φήμης Ελλήνων Startuppers.

Από εκεί περάσαμε σε ανάλυση νέων όρων και ανερχόμενων τομέων, στο τεύχος 13, όπως του Insurtech, αλλά και της «νέας γενιάς» της ενέργειας, και συνομιλήσαμε με πρωτοπόρους του ελληνικού οικοσυστήματος, όπως ο CEO και Founder της Warply Γιάννης Δοξαράς. Έχοντας παρουσιάσει όλα αυτά και έχοντας προβάλει μερικές από τις πιο σημαντικές εταιρείες της ελληνικής αγοράς, είχε έρθει η ώρα για να συνεχίσουμε το ταξίδι
το οποίο αναφέραμε πιο πάνω. Αυτήν τη φορά, προορισμός ήταν η Θεσσαλονίκη, μια πόλη συνώνυμη της καινοτομίας. Στο τεύχος 14 παρουσιάσαμε σχεδόν 30 πρωτοπόρες νεοφυείς επιχειρήσεις της συμπρωτεύουσας και συνομιλήσαμε με ορισμένους από τους σημαντικότερους παίκτες του τοπικού οικοσυστήματος. Παράλληλα, στην έκδοση αυτή φιλοξενήσαμε μια συνέντευξη του Madhav Sheth, διευθύνοντα συμβούλου της realme Ινδίας & Ευρώπης και αντιπροέδρου της εταιρείας, αλλά και της Schoox, της εταιρείας που από τη Θεσσαλονίκη έφτασε στις ΗΠΑ να εξυπηρετεί πελάτες όπως η Fedex, η KIA και η Subway.

Κάπως έτσι, φτάσαμε στο τέλος του 2020 και δημιουργήσαμε ένα ειδικό τεύχος με τις «Game Changer» εταιρείες της Ελλάδας. Στο τεύχος αυτό συμπεριλήφθηκαν πάνω από 100 εταιρείες που αλλάζουν τη χώρα μας και τον κόσμο. Μπορούμε να πούμε ότι πρόκειται για ένα τεύχος με τεράστια αξία, καθώς διαμορφώνει το χάρτη της καινοτομίας στη χώρα μας καλύπτοντας Startups, Scaleups αλλά και παραδοσιακές επιχειρήσεις. Είναι επίσης μια «ανακεφαλαίωση» όσων έγιναν σε μια επεισοδιακή χρονιά και ο καλύτερος τρόπος «καλωσορίσματος» του 2021, που ήρθε με το 16ο τεύχος μας και πολλά νέα αφιερώματα.

Στο τεύχος Ιανουαρίου 2021 μιλήσαμε για την επανάσταση που φέρνει το 5G και ανοίξαμε το «φάκελο» της «έξυπνης» γεωργίας και παραγωγής τροφίμων. Σε περισσότερες από 80 σελίδες παρουσιάσαμε επίσης πολλές εταιρείες και καταφέραμε να «σκανάρουμε» ολόκληρο το οικοσύστημα δημιουργώντας έναν αναλυτικό οδηγό με όλες τις δομές που μπορούν να υποστηρίξουν έναν νέο καινοτόμο επιχειρηματία. Τέλος, επανήλθαμε στο θέμα του InsurTech, μιλώντας με τον επιθεωρητή και βραβευμένο στέλεχος της Εθνικής Ασφαλιστικής Γιώργο Φουφόπουλο.

Τον αμέσως επόμενο μήνα, συνεχίσαμε το ταξίδι που ξεκινήσαμε με Πάτρα και Θεσσαλονίκη, γνωρίζοντας καλύτερα την τεχνολογική σκηνή της Κρήτης. Μιλήσαμε με επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο νησί, φορείς υποστήριξης της επιχειρηματικότητας, όπως το NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας, και φιλοξενήσαμε απόψεις εκπροσώπων του οικοσυστήματος αλλά και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Μαζί με όλα αυτά είδαμε τι έχει αλλάξει έναν χρόνο μετά το ξέσπασμα του κορωνοϊού και αφιερώσαμε αρκετές σελίδες στο να αναλύσουμε όλες τις νέες τάσεις. Εκεί ανακαλύψαμε ότι το «next big thing» στην αγορά δεν είναι άλλο –θέλοντας και μη– από τη βιώσιμη επιχειρηματικότητα και αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με αυτό. Στο 17ο τεύχος
είδαμε αναλυτικά το πώς αυτή μπορεί να «σώσει» τον πλανήτη. Εστιάσαμε επίσης στην «καυτή» αγορά του HR, είδαμε πώς το πρόγραμμα επιτάχυνσης egg της Eurobank
μπορεί να συνδράμει στην ωρίμανση της επιχειρηματικότητας και μιλήσαμε με τη Workearly, την ελληνική Startup που «υπόσχεται» μια επιτυχημένη καριέρα στην περιζήτητη αγορά του ICT.

Επανερχόμενοι στο σημαντικό θέμα της βιωσιμότητας, στο τεύχος 18 επικεντρωθήκαμε στην «πράσινη» επιχειρηματικότητα και κάναμε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με
τον Αθανάσιο Πολυχρονόπουλο, Founder και CEO της PolyGreen. Κάναμε επίσης ένα μεγάλο αφιέρωμα στις χρηματο-οικονομικές τεχνολογίες καθώς και στην «επανεκκίνηση» του τουρισμού και το πώς μπορούν να συνεισφέρουν σε αυτήν οι Startups και η τεχνολογία. Το αμέσως επόμενο «challenge» ήταν το Industry 4.0, τα Smart Cities και το Real Estate, τα οποία πρωταγωνίστησαν στο 20ό τεύχος.

Σε αυτήν την έκδοση, συστήσαμε στο κοινό την Carge, τη Startup που προσφέρει αμέτρητες επιλογές σχετικά με τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, Startups όπως η Kineo και η Novoville, ενώ συνομιλήσαμε και με τον Κωνσταντίνο Κόκκαλη, συμπρόεδρο της Επιτροπής Καινοτομίας του ΣΕΒ και πρόεδρο της Intrasoft International.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις