StartUpper

Moptil: Ταξίδι στο… παρελθόν με τη βοήθεια της επαυξημένης πραγματικότητας

Μέσω εφαρμογών που είναι πλέον διαθέσιμες για όλους στα Αpp Store και Play Store, η Moptil οδηγεί τον τουρισμό σε μια νέα «διάσταση», προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες που συνδυάζουν το παρελθόν με το μέλλον!

Σε μια περίοδο που η Ελλάδα κάνει δειλά – δειλά τα πρώτα της «τουριστικά βήματα» για το 2021, μετά από μια προηγούμενη αποκαρδιωτική σεζόν και πολλοί κίνδυνοι ακόμη να ελλοχεύουν για τον κλάδο, όλοι –ταξιδιώτες και επαγγελματίες– αναζητούν τις λύσεις εκείνες που θα μπορέσουν να προσφέρουν ξεχωριστές εμπειρίες, αντίστοιχες με αυτές που παρέχονταν προ κορωνοϊού, με ασφάλεια.

Σε αυτό το περιβάλλον θεωρείται πλέον αδιαμφισβήτητο ότι η τεχνολογία θα είναι αυτή που θα «σώσει» την κατάσταση, προσφέροντας όχι απλώς νέες εμπειρίες, αλλά και καινοτομίες που θα αλλάξουν τον κλάδο μια για πάντα. Μια τέτοια καινοτομία, με υψηλή αξία ανεξαρτήτως πανδημίας, έχει αναπτύξει η εταιρεία Moptil, η οποία συνδέει τον τουρισμό και τον πολιτισμό με τις πιο προηγμένες τεχνολογίες της σημερινής εποχής.

Η Moptil ιδρύθηκε το 2014, αναπτύσσοντας εφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, εστιασμένες στα Μνημεία Πολιτιστικής Κληρονομιάς, από αρχαιολογικούς χώρους έως μουσεία κ.ο.κ. Μέσω των εφαρμογών αυτών, ο ιδρυτής της Μιχάλης Κόκκινος ήθελε να δώσει τη δυνατότητα στους Έλληνες αλλά και σε ξένους ταξιδιώτες να «γνωρίσουν» καλύτερα τα μνημεία του κόσμου ξεκινώντας από αυτά της Ελλάδας, με τη βοήθεια ψηφιακών εικονικών αναπαραστάσεων. Πράγματι, αξιοποιώντας τις τεχνολογίες που προαναφέραμε, προσέφερε μια μοναδική ευκαιρία σε κάθε επισκέπτη της χώρας μας να ζήσει «μέσα» σε μερικά από τα πιο δημοφιλή μνημεία, συγκρίνοντας, μεταξύ άλλων, τη σημερινή εικόνα με την 3D αυθεντική, όπως εικάζεται σήμερα ότι ήταν.

H Moptil δημιούργησε εφαρμογές αποκλειστικά για αυτόν το σκοπό καθώς και ειδικά tablets και γυαλιά, τα οποία προσέφερε σε τουρίστες για μια «ενισχυμένη» ταξιδιωτική εμπειρία. Λόγω ακριβώς της καινοτομίας που εισήγαγε στον κλάδο η λύση της, η εταιρεία αναπτύχθηκε γρήγορα και πέτυχε σημαντικά ορόσημα μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2015, ως μέλος του incubator του Corallia, επιλέχθηκε να παρουσιάσει την ιδέα της στον Πρόεδρο της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ, ενώ το 2016 η εταιρεία έλαβε το πρώτο βραβείο καινοτομίας στον τομέα του τουρισμού – πολιτισμού στο πλαίσιο των Start Up Greece Awards. Λίγα χρόνια αργότερα, το 2019, η Moptil συνεργάστηκε με το νέο Μουσείο της Ακρόπολης, αναπτύσσοντας 3D μοντέλα του Βράχου της Ακρόπολης για 16 διαφορετικές περιόδους της ιστορίας, και οι συνεργασίες δεν σταμάτησαν εκεί.

Όλο αυτό το διάστημα, η εταιρεία συνεργάζεται εμπορικά με πρακτορεία και ταξιδιωτικά γραφεία δίνοντάς τους πρόσβαση στις εφαρμογές της και κατά περίπτωση στα tablet και τα γυαλιά που έχει δημιουργήσει. Σήμερα έχει σχέσεις με όλα τα μεγάλα τουριστικά πρακτορεία της Ελλάδας και του εξωτερικού –συμπεριλαμβανομένης της TUI από την οποία είχε βραβευτεί ως κορυφαίος προμηθευτής το 2017– και απασχολεί άμεσα ή έμμεσα 20 άτομα. Παράλληλα, έχει υπογράψει συνεργασίες με ξένους οργανισμούς που διαχειρίζονται μνημεία Πολιτιστικής Κληρονομιάς, όπως η Cartagena Puerto de Culturas της Ισπανίας, αλλά και με ελληνικούς φορείς όπως το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Με το τελευταίο, η Moptil δημιούργησε μια ταινία που αφορά την Ακρόπολη της Αθήνας και σύντομα θα ολοκληρώσει μια δεύτερη για τους Δελφούς.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία είναι σήμερα επίσης μέλος του πρώτου ελληνικού Συνεργατικού Σχηματισμού Καινοτομίας (ΣΣΚ) στις Ψηφιακές Τεχνολογίες στους Τομείς Τουρισμού & Πολιτισμού, που διαχειρίζεται η Eurobank και το egg – enter•grow•go, ενώ εντάσσεται και στην πλατφόρμα Scale Up που «τρέχει» επίσης το egg. Διατηρώντας όλες αυτές τις συνεργασίες και επαφές, η Moptil έχει δημιουργήσει ένα ισχυρό δίκτυο στη χώρα μας και όχι μόνο. Η εταιρεία έχει ισχυρή παρουσία στην Ισπανία και το μέλλον της επιφυλάσσει επέκταση σε αρκετές ακόμα χώρες, αλλά και ανάπτυξη του προϊόντος της.

Ήδη η Moptil έχει κυκλοφορήσει τις εφαρμογές της στο Play Store, στο App Store και στο digi-past.com δίνοντας τη δυνατότητα σε ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό –είτε μεμονωμένους καταναλωτές είτε εταιρείες και γραφεία– να τις αποκτήσει. Παράλληλα, προχωρά στην αξιοποίηση άλλης μιας κορυφαίας τεχνολογίας, αυτής της τεχνητής νοημοσύνης, υποσχόμενη πολύ περισσότερες δυνατότητες για τους χρήστες των εφαρμογών της. «Ενώνοντας» τον κόσμο του AI με αυτόν της επαυξημένης πραγματικότητας, η Moptil φιλοδοξεί να προσφέρει –πολύ άμεσα– νέες, ακόμα πιο διαδραστικές εμπειρίες και επιλογές. Όπως μας αποκαλύπτει ο κ. Κόκκινος, μία από αυτές τις επιλογές θα είναι η «πλοήγηση» περισσότερων ατόμων στον εκάστοτε προορισμό και η συμμετοχή αυτών σε διαδραστικά παιχνίδια, ακόμα και από την άνεση του σπιτιού τους.

Με τον τρόπο αυτό, η Moptil αναμένει να δώσει μια ουσιαστική λύση στις μεταβαλλόμενες ανάγκες του ελληνικού τουρισμού, προσαρμοζόμενη όχι μόνο στις μετα-πανδημικές συνθήκες, αλλά και στο γενικότερο «πνεύμα» της εποχής, που αν μη τι άλλο ζητά υψηλή ποιότητα εμπειριών, σε οποιοδήποτε σημείο, οποιαδήποτε στιγμή.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.