StartUpper

Eurobank: Η τραπεζική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Δύο μαθητές γυμνασίου μαζί με τους γονείς τους είχαν σταματήσει μπροστά στο κατάστημα της Eurobank στον πεζόδρομο της Βουκουρεστίου. «Να ρωτήσουμε και εδώ εάν έχει υπολογιστές, μην ξεχνάτε την υπόσχεσή σας για νέο λάπτοπ», ακούσαμε να λένε οι μαθητές στους γονείς τους, καθώς περιμέναμε να μπούμε στο κατάστημα της τράπεζας. Είχαν κολλήσει τα πρόσωπά τους στη γυάλινη πρόσοψη της τράπεζας και έβλεπαν το χώρο νομίζοντας, προφανώς, ότι πρόκειται για κατάστημα με ηλεκτρονικά είδη.

Δεν ήταν άλλωστε πολύ εύκολο για κάποιον, ακόμη και ενήλικα, εάν δεν υπήρχαν τα διακριτικά σήματα της τράπεζας, να καταλάβει ότι πρόκειται για τραπεζικό κατάστημα. Ένα τραπεζικό κατάστημα που έρχεται από το μέλλον με μια εντελώς διαφορετική εικόνα από το παραδοσιακό τραπεζικό κατάστημα που αλλάζει την τραπεζική που γνωρίζαμε μέχρι πρόσφατα.

Πρόκειται για τα «Futurebranches» που ξεκίνησε να εγκαινιάζει η Eurobank. Όπως επισημάνθηκε στη διάρκεια της παρουσίασης της νέας εταιρικής ταυτότητας, την οποία υιοθετεί ο Όμιλος επιδιώκοντας να αναδείξει, και σημειολογικά, τη μετάβαση σε μια νέα εποχή, με σύγχρονο σχεδιασμό και λογική, τα νέα καταστήματα αποτυπώνουν το νέο, άμεσο, προσωποποιημένο τρόπο εξυπηρέτησης.

Στο νέο αυτό μοντέλο καταστημάτων καταργούνται τα παραδοσιακά γκισέ, διαδραστικά service bars διευκολύνουν τις απλές συναλλαγές, ενώ στον ειδικό χώρο υποδοχής οι πελάτες μπορούν να πλοηγηθούν μέσα από φιλικές στη χρήση οθόνες και να ενημερωθούν για προϊόντα. Τα future branches, όπως αναφέρουν τα αρμόδια επιτελικά στελέχη της τράπεζας, σχεδιάστηκαν, κατασκευάστηκαν και λειτουργούν με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον και με γνώμονα την ταχύτερη και πληρέστερη εξυπηρέτηση του πελάτη.

Η εφαρμογή ψηφιακών μέσων καταργεί τις αφίσες και το έντυπο ενημερωτικό υλικό, ενώ η ηλεκτρονική υπογραφή και η ψηφιακή αποστολή εγγράφων ελαχιστοποιούν τις εκτυπώσεις τραπεζικών παραστατικών.

Πίσω από την βιτρίνα μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική – Eurobank 2030

Πίσω όμως από το νέο αυτό κατάστημα της Eurobank υπάρχει μια ολόκληρη στρατηγική, που υλοποιείται μετά από καλά σχεδιασμένες κινήσεις και επενδύσεις σε υποδομές που έγιναν σε βάθος χρόνου.

Κεντρικό σημείο της στρατηγικής, όπως έχει αναφέρει και ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank Φωκίωνας Καραβίας και η διοικητική της ομάδα, είναι η νέα αντίληψη για την Τραπεζική, η οποία κινείται σε απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στην επένδυση σε καινοτόμες τεχνολογίες και στην αξιοποίηση της φυσικής παρουσίας, με το πρωτοποριακό μοντέλο Phygital.

Η λέξη προκύπτει από το συνδυασμό του physical –της προσωπικής επαφής με τον πελάτη– με τις δυνατότητες που προσφέρει το digital, ο νέος ψηφιακός κόσμος. Η επικοινωνία με τον τρόπο αυτόν διευκολύνεται ψηφιακά παρέχοντας στον πελάτη όλα τα διαθέσιμα κανάλια, η εξυπηρέτηση γίνεται γρήγορη και αποτελεσματική χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το m-Banking, το e-Banking, ενώ οι λειτουργίες της Τράπεζας είναι δομημένες εσωτερικά, έτσι ώστε να αξιοποιείται η τεχνολογία προς το μέγιστο όφελος για τον πελάτη.

Καθοριστικό ρόλο έχει και το εξειδικευμένο προσωπικό της Eurobank, καθώς είναι δίπλα στον πελάτη, με σύγχρονα μέσα, καθώς η ψηφιοποίηση δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά αξιοποιείται για την κάλυψη των αναγκών της σύγχρονης οικογένειας, του σύγχρονου καταναλωτή, της σύγχρονης επιχείρησης. Για το σκοπό αυτό, η Eurobank επενδύει συνεχώς σε έργα τεχνολογίας έχοντας διαθέσει περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ, την τελευταία τριετία, ενώ το πλάνο τεχνολογικών επενδύσεων συνεχίζεται.

Μεταξύ άλλων, η Eurobank, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, έχει αξιοποιήσει τις τελευταίες και πιο εξελιγμένες μεθοδολογίες συνεργασίας όπως Agile και Design Thinking, ενώ μέσω του Innovation & UXlab ελέγχει τη χρηστικότητα των εφαρμογών της μαζί με τους ίδιους τους πελάτες της, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη FinTech οικοσυστήματος στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, πρακτικές εφαρμογές του Phygital μοντέλου εξυπηρέτησης αναφέρονται ενδεικτικά:

Ασφαλείς και γρήγορες οnline συναλλαγές για ιδιώτες και επιχειρήσεις μέσω του Eurobank mobile app, οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν καταναλωτικό δάνειο ολοκληρώνοντας την αίτηση εξ ολοκλήρου διαδικτυακά. Μία επιλογή που αξιοποιεί ήδη το 65% όσων υποβάλλουν σχετική αίτηση.

Η Τράπεζα αξιοποιεί την τεχνολογία και δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να ολοκληρώνει τις συναλλαγές του από όπου κι αν βρίσκεται. Ενδεικτικά, με το σύστημα ανέπαφων συναλλαγών apple pay και google pay, ο πελάτης μπορεί γρήγορα και με ασφάλεια να πραγματοποιεί συναλλαγές, πληρωμές ακόμη και ανάληψη μετρητών από το ATM, χωρίς να απαιτείται χρήση κάρτας.

Επίσης η Τράπεζα προσφέρει τη νέα ψηφιακή υπηρεσία καρτών «Garmin Pay Wallet», μέσω της οποίας παρέχεται η δυνατότητα σε φυσικά πρόσωπα κατόχους χρεωστικών/πιστωτικών καρτών Visa & Mastercard να πραγματοποιούν ανέπαφες συναλλαγές μέσω της χρήσης Garmin Smartwatch με NFC λειτουργικότητα.

Παράλληλα έχουν ήδη προωθηθεί νέες υπηρεσίες με τη σφραγίδα της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας όπως το Εurobank Smart POS, που μετατρέπει το κινητό της επιχείρησης σε POS, διευκολύνοντας τις συναλλαγές εντός των φυσικών καταστημάτων αλλά και εκτός αυτών. Επίσης, μέσω του Payment Initiation η Τράπεζα προσφέρει μια βεντάλια διαδικτυακών υπηρεσιών, όπως η υπηρεσία PaymentInitiation, όπου οι πελάτες χρήστες e-Βanking μπορούν πλέον να αποστείλουν χρηματικά εμβάσματα χρεώνοντας λογαριασμούς που τηρούν και σε άλλες συστημικές τράπεζες στην Ελλάδα, χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθούν ή να χρησιμοποιήσουν κωδικούς e-banking άλλης τράπεζας.

Για την άμεση πρόσβαση των επιχειρήσεων σε εξειδικευμένους συνεργάτες, η Eurobank δημιουργεί το πρώτο στην Ελλάδα ηλεκτρονικό Marketplace, μέσω της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Market Place/Eurobank που θα φιλοξενηθεί στο site της Τράπεζας από τις αρχές του 2022.

Η επικοινωνία με τους ιδιώτες πελάτες διευκολύνεται και μέσω της ψηφιακής θυρίδας της Τράπεζας που κάνει δυνατή την ηλεκτρονική πρόσβαση και έγκριση όλων των απαιτούμενων εγγράφων. Η e-χρηματοδότηση γίνεται εφικτή για επιχειρηματικά και στεγαστικά προϊόντα μέσω της υπηρεσίας v-Banking, που εισήγαγε πρώτη η Eurobank στην ελληνική αγορά και βρήκε μεγάλη απήχηση. Εξυπηρετεί ήδη 40.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ιδιώτες προσφέροντας πρόσβαση σε προσωπικό εξειδικευμένο χρηματοοικονομικό σύμβουλο μέσω βιντεοκλήσης, από όποιο σημείο επιθυμούν οι πελάτες μας.

Οι τρεις άξονες του επιχειρησιακού σχεδιασμού

Με στόχο την ανάπτυξη με κοινωνικό αποτύπωμα και την αξιοποίηση τεχνολογιών αιχμής στην υπηρεσία ενός ανθρωποκεντρικού μοντέλου τραπεζικής εξυπηρέτησης, ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της Τράπεζας με ορίζοντα το 2030, στηρίζεται σε τρεις άξονες:

> Την υποστήριξη των μεγάλων και μεσαίων επιχειρήσεων στην εξασφάλιση χρηματοδότησης και ρευστότητας για τον εκσυγχρονισμό και την επέκτασή τους και την υποστήριξη των εμβληματικών έργων υποδομής που υλοποιούνται, με την Τράπεζα να στοχεύει σε εκταμιεύσεις 5,5 δισ. ευρώ την επόμενη τριετία. Επιδιώξεις είναι η αλλαγή του παραγωγικού προτύπου της οικονομίας και η μείωση του επενδυτικού κενού που δημιουργήθηκε στη χώρα κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, κυρίως μέσω επενδύσεων βάσει των κριτηρίων ESG (Environmental, Social, Governance).

> Τη στήριξη των μικρότερων επιχειρήσεων ώστε να ενισχύσουν τη ρευστότητα και την ανταγωνιστικότητά τους με στόχο τη διάχυση της ανάπτυξης σε όλη την κοινωνία, αξιοποιώντας στο μέγιστο και τις μεγάλες ευκαιρίες χρηματοδότησης που προκύπτουν από την αξιοποίηση ευρωπαϊκών και ελληνικών προγραμμάτων. Η Eurobank, από το 2020, έχει χορηγήσει ήδη 14.000 δάνεια ύψους 1,3 δισ. ευρώ σε επιχειρήσεις με τζίρο έως 5 εκατ. ευρώ, έχοντας εγκρίνει το 82% των αιτημάτων που υποβλήθηκαν μέσα στο 2021.

> Την καινοτομία στην εξυπηρέτηση με το νέο Phygital μοντέλο που συνδυάζει τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία με την εμπειρία του, υψηλής κατάρτισης, προσωπικού της Τράπεζας, προσφέροντας εξατομικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες σε κάθε επιχείρηση.

Η νέα φιλοσοφία του στρατηγικού σχεδιασμού, που έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται, αξιοποιεί τις βέλτιστες πρακτικές από την 30ετή εμπειρία της Τράπεζας και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των σημαντικών επενδύσεων σε κεφάλαια και ανθρώπινους πόρους που πραγματοποιεί με συνέπεια η Eurobank. Η στόχευση αυτή σηματοδοτείται και από τη νέα εταιρική ταυτότητα την οποία υιοθετεί ο Όμιλος επιδιώκοντας να αναδείξει, και σημειολογικά, τη μετάβαση σε μια νέα εποχή, ενώ είναι εμφανής και στον ανασχεδιασμό των καταστημάτων της, με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές.

Οι πρώτες εντυπώσεις

Καθώς περιμέναμε στην ουρά για είσοδο στο κατάστημα, λόγω των μέτρων που είναι σε ισχύ για τον περιορισμό της πανδημίας, αφουγκραστήκαμε και τις πρώτες εντυπώσεις των πελατών. «Είναι πραγματικά μια εντελώς διαφορετική εμπειρία.

Σε συνδυασμό με τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες, που είναι πλέον πραγματικότητα από την πολιτεία, και τις τεχνολογικές υποδομές που έχει πλέον το κατάστημα, υπηρεσίες που απαιτούσαν αρκετές ημέρες να διεκπεραιωθούν ολοκληρώνονται σε μερικά λεπτά της ώρας. Μιλάμε πραγματικά για μια νέα εποχή», αναφέρει πελάτης της τράπεζας που επισκέπτεται συχνά το κατάστημα. Βαδίζουμε, λοιπόν, στη νέα τραπεζική που οι οθόνες των υπολογιστών, οι διασυνδεδεμένες μεταξύ τους φορητές συσκευές, οι ρομποτικές φωνές, τα αυτοματοποιημένα συστήματα θα κυριαρχήσουν στα τραπεζικά καταστήματα.

Όπως είχε αναφέρει ο Μίλτος Λιδωρίκης, με καριέρα και στον τραπεζικό τομέα και μετέπειτα στην επικοινωνία για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, ο ανθρώπινος παράγοντας θα αποτελεί πάντα το συγκριτικό πλεονέκτημα ενός οργανισμού. Η συνταγή επιτυχίας για κάθε επάγγελμα είναι ίδια: γνώσεις, ήθος, εργατικότητα, μεθοδικότητα, παρακολούθηση των εξελίξεων του επαγγέλματος. Χαρίσματα που συνδέονται με την ευχέρεια συνεργασίας, ευχέρεια στον προφορικό και γραπτό λόγο, θα είναι πάντα ένα ουσιαστικό προσόν για όσους το διαθέτουν, έλεγε ο Μίλτος Α.Λιδωρίκης. Και τα σύγχρονα τραπεζικά στελέχη έχουν αποδείξει ότι τα διαθέτουν!

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις