Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Η PollFish στους κερδισμένους του Brexit

Εκτός από τις όχι και τόσο ευχάριστες αναταράξεις που χωρίς φειδώ προσφέρει το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος για το Brexit, υπάρχει και κάτι θετικό για να κρατήσουμε: μία νέα, με μεγαλύτερη ακρίβεια, μέθοδο πρόβλεψης των αποτελεσμάτων.

Το μέχρι τώρα «χρυσό στάνταρ» στις μεθόδους πρόβλεψης των αποτελεσμάτων, οι τυχαίες τηλεφωνικές κλήσεις σε ένα αντιπροσωπευτικό τμήμα του πληθυσμού, αποδεικνύεται όλο και περισσότερο αναξιόπιστο. Από τις τρεις μεθόδους δημοσκόπησης που χρησιμοποιούνται περισσότερο, τις τηλεφωνικές συνεντεύξεις, το internet και τις αυτόματες τηλεφωνικές κλήσεις, καμία δεν ξεχωρίζει για την αξιοπιστία της, εκτιμά ο αναλυτής David Rothschild στο blog του.

Η ελληνική Pollfish «σήκωσε» 2,2 εκατ. ευρώ!

Και όμως, υπάρχει μία μέθοδος που αποδεικνύεται περισσότερο ακριβής από τις παραπάνω και θέτει τη σοβαρότερη υποψηφιότητα για να γίνει το μελλοντικό στάνταρ στις δημοσκοπήσεις. Αυτή είναι η μέθοδος της PollFish, που δραστηριοποιείται στον τομέα των δημοσκοπήσεων και ερευνών μέσω Smartphones.

Σε ό,τι αφορά το Brexit, τα online polls έδιναν σταθερά την Αποχώρηση (Leave) να προηγείται κατά 1,2% στην προτίμηση των Βρετανών, αντίθετα με τις τηλεφωνικές δημοσκοπήσεις που έδιναν την Παραμονή (Remain) να προηγείται κατά 2,6%. Τα ίδια ποιοτικά αποτελέσματα έχουν παρατηρηθεί σε έρευνες και στην άλλη μεριά του Ατλαντικού.

PollFish_Logo
Η πλατφόρμα της PollFish είναι η μεγάλη κερδισμένη από το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος για το Brexit, καθώς ήταν πολύ επιτυχημένη στις προβλέψεις που έδωσε, και κατάφερε να αποτυπώσει ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των ψηφοφόρων, το οποίο οι άλλες έρευνες δεν κατάφεραν να εντοπίσουν: H νοοτροπία των αναποφάσιστων ψηφοφόρων ήταν σχεδόν όμοια με εκείνη των ψηφοφόρων της Αποχώρησης. Οι ψήφοι εκείνων που αποφάσισαν κυριολεκτικά πάνω από την κάλπη αποδείχθηκαν κρίσιμης σημασίας για το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος. Και στα δεδομένα της PollFish αυτό φαινόταν, σε αντίθεση με των παραδοσιακών μεθόδων, που εκτιμούσαν ότι οι αναποφάσιστοι θα επέλεγαν την παγιωμένη κατάσταση, δηλαδή την παραμονή στην ΕΕ για την M. Βρετανία.

Το “κλειδί” για την επιτυχία

Σύμφωνα με ένα σχετικό άρθρο στο Quartz, η επιτυχία της Pollfish βασίζεται στο ότι μπορεί να έρθει σε επαφή με ένα κοινό 250 εκατομμυρίων ανθρώπων μέσα από ένα δίκτυο 10.000 smartphone apps. Οι έρευνες που διεξάγει η PollFish λειτουργούν όπως ένα δίκτυο διαφημίσεων, με τη διαφορά ότι οι έρευνες εμφανίζονται μέσα στα app, τα οποία οι χρήστες έχουν ήδη κατεβάσει στα smartphone τους. Οι χρήστες απαντούν σε ένα σετ ερωτήσεων για να κερδίσουν βραβεία μέσα στην ίδια την εφαρμογή –in-app rewards– ή, για παράδειγμα, για να μπουν σε κλήρωση για μια δωροεπιταγή. Η PollFish χρεώνει 1 δολάριο ανά ολοκληρωμένη ατομική έρευνα.

Γιάννης Παπαδάκης: «Οι ΗΠΑ σε πρώτη προτεραιότητα για την Pollfish»

Η κάθε μία ατομική έρευνα μπορεί να είναι ανώνυμη, αλλά ο πλούτος των δεδομένων σχετικά με τον χρήστη που παρέχει το smartphone είναι το κλειδί για την επιτυχία. Η PollFish, μέσω των δεδομένων που παρέχει το smartphone, έχει στη διάθεση της μια πολύ καλή εικόνα για τη ζωή του χρήστη, τον τόπο του, την ηλικία, το φύλο, τα ενδιαφέροντα του, τις ιστοσελίδες που έχει επισκεφθεί, τον τύπο και τη μάρκα της ίδια της συσκευής που αυτός διαθέτει, τα app που έχει αγοράσει και πολλά άλλα. Εξάλλου, το ότι οι έρευνες γίνονται σε τόπο και χρόνο που είναι βολικά για τον χρήστη, ή ακόμη και όταν αυτός είναι απασχολημένος με κάτι άλλο, οδηγούν σε περισσότερο αξιόπιστες και ακριβείς απαντήσεις από ό,τι στις προφορικές συνεντεύξεις που χρησιμοποιούνται στις έρευνες.

Δεν είναι λίγες οι φορές που οι προφορικές ιστορίες λένε διαφορετικά την πραγματικότητα, παραποιώντας την, θέτοντας –στην περίπτωση μας– μια έρευνα εκτός προδιαγραφών.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις