Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

H Uber είναι εταιρεία μεταφορών λέει ο εισηγητής του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου

Η Uber έχει πολλά ζητήματα να αντιμετωπίσει τον τελευταίο καιρό, όχι πάντα ευχάριστα. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο είναι κοντά σε μια απόφαση που μπορεί να συμπαρασύρει πολλούς τομείς της λεγόμενης νέας – ψηφιακής οικονομίας.

Προφανώς οι νόμοι και οι κανονισμοί αλλά και οι κρατικές και ρυθμιστικές υπηρεσίες δεν έχουν την ευελιξία και την ταχύτητα των τεχνολογικών εταιρειών που σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα μπορούν να αλλάξουν τα δεδομένα στις παραδοσιακές αγορές που δραστηριοποιούνται. Για να ξεπεράσουν τα προβλήματα με τις παραδοσιακές και κλειστές αγορές αλλά και τα ρυθμιστικά πλαίσια οι Tech Startups αυτο-προσδιορίζονται σαν εταιρείες πληροφορικής και τεχνολογίας, οι οποίες και είναι στον πυρήνα τους.

Σίγουρα σηκώνει μεγάλη συζήτηση το θέμα μια και όλα τα μεγάλα και μικρά marketplaces λειτουργούν σαν μεσάζοντες ενώ τις περισσότερες φορές και είναι βασικοί παίκτες στις εκάστοτε αγορές και δεν έχουν δικά τους μέσα για να δικαιολογήσουν και επίσημα τον τίτλο τους σαν μεταφορική, εμπορική, τουριστική κλπ. εταιρεία κ.ο.κ.

Όσο δεν υπάρχει ξεκάθαρο ρυθμιστικό πλαίσιο, το οποίο θα πρέπει να ομολογήσουμε δεν είναι πάντα εύκολο να οριστεί με τις καλπάζουσες τεχνολογικές εξελίξεις και παραλλαγές, τα περισσότερα Tech Startups που κάνουν disrupt παραδοσιακές  αγορές βρίσκονται σε μια γκρίζα ζώνη.

Για παράδειγμα το Uber, αν και δεν έχει δικό του στόλο ταξί ωστόσο προσφέρει υπηρεσίες ταξί, το AirBnB δεν διαφέρει και πολύ από το booking.com, αλλά δεν συνεργάζεται με ξενοδοχεία αλλά με ιδιώτες, αλλά αν το ίδιο προσφέρει δικά του καταλύματα που ενδεχομένως να τα υπενοικιάζει; Είναι ή δεν είναι τουριστική επιχείρηση;

H ένωση ταξί Ισπανίας προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ζητώντας να κατηγοριοποιηθεί το Uber σαν μια εταιρεία μεταφορών,  κάτι που φυσικά το Uber αρνείται. Εκτός από την Ισπανία το Uber έχει προβλήματα σε πολλές χώρες της Ευρώπης όπως για παράδειγμα στη Ρώμη, στο Βουκουρέστι κ.α.
Εταιρείες όπως το Hailo, το Taxibeat, ή το MyTaxi τα οποία συνεργάζονται με το υπάρχων σύστημα ταξί σε κάθε πόλη που λειτουργούν έχουν ξεπεράσει αυτά τα προβλήματα, χωρίς να σημαίνει ότι και και σε αυτές τις περιπτώσεις δεν θα πρέπει έχει ξεκαθαριστεί η ιδιότητα της εταιρείας και το ρυθμιστικό πλαίσιο που ανήκει.

Αν γίνει ο καθορισμός αυτός το Uber και κάθε άλλη παρόμοια εταιρεία θα εμπίπτει άμεσα στα εκάστοτε κανονιστικά πλαίσια και τους νόμους κάθε χώρας και ενδεχομένως της Ε.Ε., σαν ένα είδος εταιρείας, έστω και μεσάζοντας, μεταφορών. Ο εισηγητής του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, Maciej Szpunar, σύμφωνα με ανακοίνωση του δικαστηρίου ανέφερε ότι η υπηρεσίες που προσφέρονται από την Uber θα πρέπει να κατηγοριοποιηθούν σαν υπηρεσίες μεταφορών και όχι σαν υπηρεσίες της λεγόμενης κοινωνίας των πληροφοριών οπότε και έχει άλλη αντιμετώπιση σαφώς πιο ευέλικτη.

Η τελική απόφαση αναμένεται τους επόμενους μήνες και σπάνια η πρόταση του εισηγητή δεν γίνεται δεκτή από τους δικαστές.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις