Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Τα …κακώς κείμενα: Μπορείς να ανακαλύψεις τον …τροχό;

Η έννοια του Startup είναι συνυφασμένη με αυτή της καινοτομίας. Και πολλές φορές καινοτομία θεωρείται ότι είναι να υλοποιείς κάτι που δεν υπάρχει διαθέσιμο ήδη στην Ελλάδα ή σε παγκόσμιο επίπεδο.

Είναι το σημείο που αρχίζεις, όμως, να αναρωτιέσαι, “τι είναι τελικώς εκείνο που δεν έχει εφευρεθεί και το οποίο θα είχε απήχηση στο κοινό, είτε μιλάμε για καταναλωτές είτε για επιχειρήσεις;”. Είναι στιγμές που αναρωτιέσαι αν είναι τελικά εύκολο να ανακαλύψεις εκ νέου τον τροχό!

Ο παραπάνω προβληματισμός με απασχολεί αρκετά τον τελευταίο καιρό. Κλασική ερώτηση προς τα μέλη της ομάδας ενός Startup είναι αν έχουν ανταγωνισμό σε αυτό που δημιουργούν. Δεν θα συζητήσω το γεγονός ότι μου έχει τύχει ουκ ολίγες φορές να ακούω σε παρουσιάσεις και διαγωνισμούς, Startups να απαντούν ότι δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο παγκοσμίως και να γνωρίζω πολύ καλά ότι υπάρχουν τουλάχιστον 2-3 projects που κινούνται σε αντίστοιχη κατεύθυνση αν δεν είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα. Κάτι που σημαίνει ότι η ομάδα δεν έχει κάνει καλά τη δουλειά της όσον αφορά τον τομέα που ονομάζεται έρευνα αγοράς.

Τελικά, όμως, μήπως δεν είναι και τόσο κακό να έχεις ανταγωνισμό; Να υπάρχει κάτι αντίστοιχο είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό; Καινοτομία δεν είναι να δημιουργήσεις κάτι εντελώς νέο -άλλωστε αυτό είναι αρκετά δύσκολο- είναι επίσης και να προσφέρεις κάποια υπηρεσία ή να καλύψεις μία συγκεκριμένη ανάγκη με έναν διαφορετικό τρόπο, με έναν καλύτερο τρόπο. Αν δεν ίσχυε αυτό, τότε, για παράδειγμα, τα smartphones δεν θα υπήρχαν, γιατί για τις ανάγκες που καλύπτουν υπήρχαν εδώ και αρκετά χρόνια πολλά άλλα προϊόντα. Το αυτό και για λύσεις που λύνουν προβλήματα σε επιχειρήσεις.

Γενικώς, αρχίζω να είμαι της άποψης ότι δεν είναι απαραίτητο να ψάχνει κανείς την απόλυτη καινοτομία, το προϊόν που δεν υπάρχει και θα σπάσει τα “ταμεία” και θα αλλάξει έναν ολόκληρο κλάδο σε παγκόσμιο επίπεδο. Γιατί είναι πολύ δύσκολο να το βρεις. Παρεπιμπτόντως, πολλοί αρχίζουν να ψάχνουν περίπλοκα πράγματα και λύσεις όταν πολλές φορές η πραγματική καινοτομία βρίσκεται σε απλά, καθημερινά πράγματα. Για παράδειγμα, ήταν ή όχι καινοτομία τα postit notes; Τα οποία δεν είναι τίποτα άλλο από κομμάτια χαρτί με λίγη κόλλα! Αλλά εξαιρετικά πρακτικά.

Αυτό που αξίζει πλέον να ψάχνει κανείς δεν είναι να ανακαλύψει τον τροχό, αλλά να βρει τρόπους προκειμένου το …κάρο να κινηθεί πιο καλά και πιο ομαλά. Είναι προτιμότερο να προσπαθήσεις να βελτιώσεις κάτι που ήδη υπάρχει, ακολουθώντας ενδεχομένως μία διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με την πεπατημένη και να προσφέρει μία λύση με σημαντικά οφέλη για τους χρήστες και τους πελάτες του προϊόντος. Ακούγεται ωραίο και εύκολο, αλλά στην πραγματικότητα θέλει πολύ δουλειά σε επίπεδο υλοποίησης και ακόμη περισσότερο σε επίπεδο προώθησης.

Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι αν βρείτε τον …τροχό, δεν θα πρέπει να το προχωρήσετε το project. Αλλά πόσες φορές θα ανακαλύψουμε τον τροχό;

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις