Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Τα ηλεκτρικά πατίνια “πουλάνε” και μάλιστα πολύ!

Τα χρήματα που συγκεντρώνουν Startups που αναπτύσσουν έξυπνα σκούτερ για τις πόλεις αυξάνονται συνεχώς, όπως αυξάνονται και οι αξίες τους. Νεότερο παράδειγμα η ολλανδική Startup dott η οποία μόλις σήκωσε 20 εκατ. δολάρια από τις EQT Ventures, Naspers, Axel Springer Digital Ventures μεταξύ άλλων.

Υπάρχουν πάνω από δέκα μεγάλες και μικρές εταιρείες στον συγκεκριμένο χώρο, με τα κοινόχρηστα ηλεκτρικά πατίνια της dott να προσφέρουν πολύ καλή πρόσφυση, ABS, καλή στήριξη κίνησης, 20 χλμ. μέγιστη ταχύτητα σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας.

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι σε αντίθεση με άλλες Startups, η dott αναπτύσσει το δικό της μοντέλο από το μηδέν και δεν βασίζεται σε έτοιμες λύσεις της Xiaomi ή της Nanobot.
Το ίδιο κάνει και η γερμανική Wind Mobility ενώ άλλες ευρωπαϊκές Startups έχουν συγκεντρώσει αρκετά χρήματα όπως η VOI και η TIER. Επίσης, η dott θα φορτίζει και θα συντηρεί τα σκούτερ της η ίδια σε αντίθεση με την πολιτικής της Lime για παράδειγμα η οποία χρησιμοποιεί ιδιώτες για αυτό τον σκοπό, τους λεγόμενους limers.

Άλλα μεγάλα ονόματα από τις ΗΠΑ είναι οι: Lime, η οποία χρησιμοποιεί τεχνολογίες της Segway στα σκούτερ της, Spin και Bird, με την Uber να επενδύει στην Lime και να δοκιμάζει σκούτερ της με το δικό της λογότυπο πάνω τους. Η Uber εξαγόρασε πρόσφατα την Startup κοινόχρηστων ποδηλάτων JUMP ενώ και η Lyft προχώρησε σε μια παρόμοια εξαγορά, αυτή της Motivate.

Κοινόχρηστα ποδήλατα και σκούτερ είναι πολύ κοντά και πολλές από τις εταιρείες του χώρου προσφέρουν και τις δυο υπηρεσίες – προϊόντα.

Στην Ασία και ειδικά στην Κίνα υπάρχουν και τα μεγαθήρια κοινόχρηστων ποδηλάτων Ofo και Mobike, με τον ένα ιδρυτή της dott μάλιστα να είναι πρώην στέλεχος της Ofo.

Πολλοί είναι αυτοί που αμφισβητούν τις αξίες και τις προοπτικές των εταιρειών σκούτερ μια και ακόμα δεν δείχνουν να έχουν τη μαζικότητα των ποδηλάτων, για παράδειγμα, ενώ βρίσκονται κάτω από ασφυκτικό έλεγχο των δημοτικών αρχών, οι οποίες έχουν ήδη επιβάλει υψηλά πρόστιμα και απαγορεύσεις λειτουργίας, λόγω ανεξέλεγκτης και παράνομης χρήσης, σε πεζοδρόμια για παράδειγμα.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις