Ultimate magazine theme for WordPress.

Στο 1,5 δισ. ευρώ ο τζίρος του delivery φαγητού και καφέ στην Ελλάδα

Oι Έλληνες παραγγέλλουν, συνολικά κάθε χρόνο, ηλεκτρονικά ή/και μέσω τηλεφώνου, έτοιμο φαγητό και καφέδες αξίας περίπου 1,5 δισ. ευρώ. Από αυτά, περίπου τα 300 εκατ. ευρώ περνούν από τις online πλατφόρμες ενώ το υπόλοιπο 1,2 δισ. μέσω τηλεφώνου.

Σύμφωνα με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Eltrun) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η online παραγγελιοληψία έτοιμου φαγητού είναι η τρίτη πιο συχνή υπηρεσία που χρησιμοποιούν οι Ελληνες, μετά την online ενοικίαση τουριστικού καταλύματος και τη λήψη άλλων τουριστικών υπηρεσιών. Μάλιστα, στο Eltrun εκτιμούν πως η online παραγγελιοληψία έτοιμου φαγητού ανέρχεται σε 500 εκατ. ευρώ ετησίως. 

Αυτά αναφέρει σε σημερινό της δημοσίευμα η Καθημερινή. Όπως σημειώνει η εφημερίδα, και είναι ήδη λίγο πολύ γνωστό, η αγορά ελέγχεται σήμερα από δύο επιχειρήσεις, τη γερμανικών συμφερόντων Online Delivery (Delivery Hero) και την ελληνικών συμφερόντων Delivery με έδρα την Πάτρα. Η πρώτη από τις δύο λειτουργεί τις πλατφόρμες e-Food.gr, clickdelivery.gr και deliveras.gr, ενώ η δεύτερη λειτουργεί την πλατφόρμα delivery.gr.

Οι δύο προαναφερόμενες εταιρείες διαχειρίζονται παραγγελίες έτοιμου φαγητού ύψους 300 εκατ. και οι ίδιες αποκομίζουν προμήθεια της τάξης του 10%. Μοιράζονται δηλαδή περίπου 30 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων μερίδιο της τάξης του 90% κατέχει η πρώτη ενώ το υπόλοιπο 10% η Delivery.

Με τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνονται τα -εδώ και καιρό ορατά- μεγάλα περιθώρια κέρδους της αγοράς, τα οποία πλέον διακρίνουν και ισχυροί παίκτες που σπεύδουν να μπουν στο παιχνίδι. Πρόσφατα εισήλθε ο ΟΤΕ μέσω της υπηρεσίας «11388 για όλα», ενώ αντίστοιχη στρατηγική ακολουθεί και η Skroutz που λειτουργεί την ομώνυμη πλατφόρμα. Επίσης την ελληνική αγορά βλέπει και η φινλανδική εταιρεία Wolt, η οποία ακολουθεί ένα διαφοροποιημένο μοντέλο από τους υπόλοιπους, προσφέροντας Delivery από εστιατόρια.

Σχόλια