Ultimate magazine theme for WordPress.

Η Alpha Bank ανεβαίνει επίπεδο στο Digital Transformation

Παρακολουθήσαμε την περασμένη Δευτέρα την εκδήλωση Digitalized 2019 της Alpha Bank, η οποία στην ουσία ήταν μια ενδελεχή ματιά στο τι έχει γίνει μέχρι σήμερα εντός της Τράπεζας αναφορικά με το Digital Transformation αλλά και τη σημασία που έχει στο μέλλον της Alpha Bank αλλά και όλων των επιχειρήσεων, μικρών, μεσαίων και μεγάλων.

Αν και για πολλούς οι ελληνικές τράπεζες έχουν αργήσει να μπουν στη νέα εποχή των ψηφιακών υπηρεσιών δεν θα πρέπει να ξεχνάμε σε τι κατάσταση βρίσκονταν τα τελευταία πέντε έτη. Σε κάθε περίπτωση όμως το 2019 είναι η αφετηρία του Fintech για τις ελληνικές τράπεζες μια και βλέπουμε ότι ήδη έχει αρχίσει ένας συναγωνισμός ψηφιακών λύσεων που συναντάμε σε υπηρεσίες όπως αυτές των Revolut και N26, από Alpha Bank και Εθνική τράπεζα αρχικά, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες τράπεζες.

Ο Δαμιανός Χαραλαμπίδης, Εντεταλμένος Γενικός Διευθυντής της Alpha Bank και Chief Innovation Officer, ανέβηκε πρώτος στην μεγάλη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής και μας περιέγραψε αναλυτικά πως πολλές ομάδες εντός τις τράπεζας, από τον ίδιο μέχρι την εξυπηρέτηση πελατών στα καταστήματα, δούλεψαν για να κάνουν πράξη το πρώτο μεγάλο βήμα ψηφιακού μετασχηματισμού της τράπεζας: τη πλήρη ψηφιοποίηση των διαδικασιών ανοίγματος λογαριασμών, έκδοσης χρεωστικής κάρτας και ενεργοποίηση του web banking για ιδιώτες και εταιρείες στα καταστήματα. Πλέον όλα γίνονται μέσω ενός tablet, χωρίς χαρτιά, μέσα σε λίγα λεπτά της ώρας.
Ο λόγος που η Alpha Bank ξεκίνησε από την ψηφιοποίηση στα καταστήματα και όχι από τα online κανάλια της ήταν γιατί εκεί βρίσκεται ο μεγάλος όγκος πελατών της ακόμα, αλλά και για λόγους μιας πρώτης εξοικείωσης των πελατών της με τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες, έτσι ώστε να περάσουν πιο ομαλά στις πιο «προχωρημένες» online και mobile υπηρεσίες της τράπεζας.

Βέβαια εκτός από το πλήρες ψηφιοποιημένο “onboarding” πελατών στο κατάστημα, η Alpha Bank έχει και τα πρωτεία της πρώτης Fintech υλοποίησης στην Ελλάδα με την κάρτα Bleep, όπου η όλη διαδικασία απόκτησης γίνεται απομακρυσμένα και χωρίς να είσαι πελάτης της Alpha Bank. Επίσης προσφέρεται και το ψηφιακό πορτοφόλι MasterPass για πληρωμές από το κινητό.

Open Innovation
H Alpha Bank προσεγγίζει οργανωμένα το θέμα της καινοτομίας μια και εδώ και καιρό λειτουργεί ένα ειδικό τμήμα – idea lab θα λέγαμε σε δικό του χώρο στον παλιό εργοστάσιο του Παπαστράτου στον Πειραιά, όπου από εκεί οργανώνονται όλα τα project καινοτομίας εντός και εκτός της Τράπεζας.
Μη ξεχνάμε βέβαια ότι το πρώτο βήμα της καινοτομίας για έναν οργανισμό ξεκινάει από το εσωτερικό του, και ίσως είναι και το πιο δύσκολο κομμάτι, μια και θα πρέπει στην ουσία να αλλάξει η κουλτούρα του προσωπικού, αρχικά γύρω από το εκάστοτε τμήμα Innovation, και ακολούθως σε επιλεγμένες ομάδες, οι οποίες θα ασχοληθούν με τα πειράματα και τις δοκιμές προϊόντων, όπως κάνουν και οι Startups!

Ένα από τα «εργαλεία» αλλαγής της κουλτούρας είναι οι εσωτερικοί διαγωνισμοί ιδεών θα λέγαμε όπου ομάδες στελεχών από διάφορα τμήματα, συνεργάζονται για να αναπτύξουν ιδέες και προϊόντα που αφορούν την ίδια τη τράπεζα γινόμενοι οι λεγόμενοι Intrapreneurs. Είναι πολλά τα παραδείγματα παγκοσμίως όπου γεννήθηκαν Startups από παρόμοια προγράμματα.
Ο εσωτερικός διαγωνισμός καινοτομίας i3 έτρεξε παράλληλα με τον ανοικτό διαγωνισμό καινοτομίας FinQuest όπου συμμετείχαν ομάδες από Ελλάδα και το εξωτερικό με υψηλό επίπεδο, ιδέες οι οποίες έχουν πάρει το δρόμο της εσωτερικής υλοποίησης στην Alpha Bank.

Ψηφιακός μετασχηματισμός ή εξαφάνιση!
Στην εκδήλωση κεντρικός ομιλητής ήταν Ανδρέας Αθανασόπουλος, Chief Customer Support Officer του ομίλου Dixons, ο οποίος πλέον έχει την βάση του στο Λονδίνο. Προήλθε από την ελληνική θυγατρική του ομίλου, τον Κωτσόβολο και έκανε μια εξαιρετική ομιλία αν και λίγο «τρομακτική» για το ελληνικό επιχειρείν.
Όταν η Dixons χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για τον προϋπολογισμό της και κάνει εκατοντάδες πειράματα, μέσω τεχνολογίας φυσικά, κάθε μήνα για να έχει τις καλύτερες δυνατές τιμές και εξυπηρέτηση πελατών, αλλά και για να αντιμετωπίσει τον μεγάλο ανταγωνιστή της, την Amazon, καθημερινά, αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι οι όροι του παιχνιδιού έχουν αλλάξει.

Αν οι εταιρείες, όσο μεγάλες και να είναι, δεν προετοιμαστούν για να εξυπηρετήσουν όπως πρέπει τους πελάτες τους αλλά και να θωρακιστούν απέναντι στον ανταγωνισμό, που έχει το προβάδισμα της υψηλής τεχνολογίας, μια και γεννήθηκε μέσα από αυτή, τότε είναι θέμα χρόνου να εξαφανιστούν!

Και μη ξεχνάμε ότι η ελληνική οικονομία ήταν στον πάγο στα χρόνια της κρίσης και αυτό φυσικά αλλάζει σιγά-σιγά, κάτι που σημαίνει ότι χρόνος ήδη μετράει αντίστροφα και οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να ξεκινήσουν το ψηφιακό μετασχηματισμό… εχθές!

Σχόλια