Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Gwen Nguyen: «Το Indiegogo δεν είναι μόνο για τα κεφάλαια»

Τις προοπτικές της crowdfunding πλατφόρμας Indiegogo για την επιβεβαίωση μίας επιχειρηματικής ιδέας και των αναγκών της αγοράς στην οποία απευθύνεται – εκτός της ανεύρεσης κεφαλαίων – ανέδειξε η Gwen Nguyen σε ομιλία της σε ημερίδα επιχειρηματικότητας που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάσση.

Η Nguyen είναι κοινωνική επιχειρηματίας η οποία πλέον συνεργάζεται με την πλατφόρμα ως «Cause Director».

«Για να κλιμακώσεις ή να αναπτύξεις μία επιχείρηση, πρέπει πρώτα να έχεις φτιάξει μία ‘έξυπνη’ επιχείρηση και το Indiegogo μπορεί να σε βοηθήσει να το επιβεβαιώσεις αυτό μέσα σε λίγες εβδομάδες», τόνισε.

Στη συνέχεια παρέθεσε παραδείγματα εταιρειών, οι οποίες εκκινώντας καμπάνιες χρηματοδότησης από το κοινό της πλατφόρμας κατόρθωσαν να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο της αγοράς τους (market risk) ή της εκτέλεσης του επιχειρηματικού τους σχεδίου (execution risk), ή ακόμη και να τύχουν τέτοιας προβολής και ενδιαφέροντος που μετά την ολοκλήρωση του crowdfunding να «σηκώσουν» σημαντικά κεφάλαια από θεσμικούς ή ιδιώτες επενδυτές.

Για παράδειγμα, το GravityLight (ένα project για τη δημιουργία λαμπτήρων για τις υπό ανάπτυξη χώρες που αξιοποιεί τη δύναμη της βαρύτητας) δεν κατάφερνε να πείσει τα επενδυτικά κεφάλαια ή τις τράπεζες για να χρηματοδοτήσουν την ιδέα, ωστόσο στο Indiegogo κατάφερε να μαζέψει σχεδόν 400.000 δολάρια – από στόχο 55.000 δολ. – αποδεικνύοντας ότι υπάρχει αγορά ικανή να υποστηρίξει την ιδέα.

Ή, η Lava Mae ήθελε να δημιουργήσει φορητά ντους για άστεγους ανθρώπους και όταν ξεκίνησε την καμπάνια της έλαβε πλήθος αιτημάτων από πόλεις του κόσμου για να εφαρμόσει την ιδέα της, αποδεικνύοντας ότι αυτή μπορεί να «σταθεί». Τελικώς, κατάφεραν να ξεπεράσουν τον στόχο των 50.000 δολ.

2 gwen nguyen 702336

Σε ό,τι αφορά στη μείωση του κινδύνου εκτέλεσης του επιχειρηματικού σχεδίου, ανάμεσα στα παραδείγματα που ανέφερε η Nguyen ξεχώρισε η Knix Underwear (ήθελε να κατασκευάσει γυναικεία εσώρουχα υψηλής τεχνολογίας που απορροφούν ιδρώτα και οσμές), η οποία αρχικά παρουσίασε δύο σχέδια που πίστευε ότι θα πουλήσουν περισσότερο, αλλά τελικά πιο δημοφιλές αποδείχθηκε ένα τρίτο σχέδιο το οποίο η εταιρεία παρουσίασε αφού ξεκίνησε την καμπάνια της. Τελικά από 40.000 δολ. στόχο «σήκωσε» πάνω από 60.000 δολ.

Το Misfit Shine είναι ένας «κομψός» ασύρματος καταγραφέας των δραστηριοτήτων του χρήστη. Η εταιρεία που θέλει να τον κατασκευάσει υπέθετε ότι οι χρήστες του θα ήθελαν να είναι όσο το δυνατόν πιο «απαρατήρητος» γίνεται ο καταγραφέας, ωστόσο η ανάδραση από τους χρήστες έδειξε ότι εκείνοι θα ήθελαν να φαίνεται, ενσωματωμένος σε αξεσουάρ, όπως κολιέ και βραχιόλια. Η εταιρεία κατάφερε μέσα από την καμπάνια της να δημιουργήσει και νέες πηγές πιθανών εσόδων για το προϊόν της, αλλά και να βρει πιο μοντέλο χρεώσεων να ακολουθήσει. Κατάφερε να συγκεντρώσει πάνω από 845.000 δολ. έναντι στόχου 100.000 και στη συνέχεια να λάβει επενδύσεις συνολικού ύψους πάνω από 55 εκατ. δολ. σε δύο γύρους από θεσμικούς επενδυτές.

Τέλος, το Jibo, το πρώτο οικογενειακό ρομπότ του κόσμου, έλαβε πάνω από 2 εκατ. δολ. μέσω του crowdfunding, ενώ ο στόχος ήταν 100.000 δολ., αλλά το πιο σημαντικό ήταν ότι οι δημιουργοί του κατάφεραν μέσα από τα σχόλια των χρηστών να ανακαλύψουν νέα σενάρια χρήσης της συσκευής που δεν είχαν φαντασθεί καν (πχ. οι περισσότεροι χρηματοδότες της ιδέας ήταν άνδρες που ήθελαν που δεν ήξεραν να μαγειρεύουν και ήθελαν κάποιον να τους δίνει οδηγίες).

«Το Indiegogo δεν είναι μόνο μία πλατφόρμα crowdfunding, αλλά επίσης και μία ‘θερμοκοιτίδα’, μία πλατφόρμα δοκιμών», υπογράμμισε η Nguyen.

Σύμφωνα με στοιχεία του Indiegogo, πάνω από 275.000 καμπάνιες έχουν ενεργοποιηθεί στην πλατφόρμα, ενώ 7.000 καμπάνιες «τρέχουν» ταυτοχρόνως ανά πάσα στιγμή. Το 30% των καμπανιών ξεκινούν εκτός των ΗΠΑ, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια έχει σημειωθεί αύξηση 1.000% στα κεφάλαια που έχουν συγκεντρώσει projects ή εταιρείες μέσω της πλατφόρμας.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις