Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Pockee: Νέα έκδοση και χρηματοδότηση για να δοκιμάσει και στο εξωτερικό

Την νέα έκδοση της εφαρμογής, τον νέο γύρο χρηματοδότησης και τις νέες συνεργασίες της εταιρείας, παρουσίασε η ομάδα του Pockee σε εκπροσώπους του Τύπου σε εκδήλωση που διοργάνωσε στον πολυχώρο The Cube Athens.

Η κύρια προσθήκη που φέρνει η νέα έκδοση – η οποία συνοδεύεται και από νέο λογότυπο – αφορά στη δυνατότητα ο χρήστης να χρησιμοποιεί την εφαρμογή και χωρίς να είναι συνδεδεμένος στο Διαδίκτυο (στις περιπτώσεις που δεν έχει κάποιο πρόγραμμα δεδομένων στο κινητό ή δεν έχει σήμα στο σημείο που βρίσκεται). Τα κουπόνια και οι αγορές του χρήστη αποθηκεύονται «τοπικά» στη συσκευή και στη συνέχεια «φορτώνονται» και διαδικτυακώς ώστε ο χρήστης να μπορέσει να τα εξαργυρώσει.

Σήμερα το Pockee παρέχει πρόσβαση σε πάνω από 170 εκπτωτικά κουπόνια προϊόντων, τα οποία μπορούν να εξαργυρωθούν σε πάνω από 1.200 καταστήματα μεγάλων και μικρότερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Η εφαρμογή μετρά 30.000 λήψεις και εξαργυρώνονται 5.000 κουπόνια ανά εβδομάδα (5,3 κουπόνια ανά επίσκεψη). Συνολικώς, οι χρήστες έχουν επιστροφές χρημάτων ύψους 20.000 ευρώ ανά μήνα, ενώ έχει παρατηρηθεί 64% επαναληψιμότητα στη χρήση της υπηρεσίας και 100% αύξηση εξαργυρώσεων ανά μήνα. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα δημογραφικά στοιχεία για τους χρήστες της υπηρεσίας, καθώς (μάλλον αντίθετα από ό,τι θα ανεμένετο) το 57% αυτών είναι άνδρες και το 43% γυναίκες, ενώ σε ό,τι αφορά στις ηλικιακές ομάδες, το «δυναμικό» (για τη διαφημιστική αγορά) κοινό των 25 – 45 ετών καταλαμβάνει το 80%.

Στη δημοσιογραφική εκδήλωση του Pockee ανακοινώθηκε και ο νέος γύρος επένδυσης που έλαβε η εταιρεία από το Jeremie Openfund II ύψους 400.000 ευρώ. Το επενδυτικό ταμείο είχε τοποθετήσει πέρυσι άλλες 100.000 ευρώ ανεβάζοντας τη συνολική εξωτερική χρηματοδότηση που έχει λάβει η εταιρεία σε 500.000 ευρώ. Τα κεφάλαια θα «τροφοδοτήσουν» τα πλάνα της εταιρείας για το 2015, τα οποία περιλαμβάνουν την περαιτέρω ενδυνάμωσή της στην ελληνική αγορά (ήδη μέχρι το τέλος του 2015 αναμένεται να έχει φθάσει στα 2.000 καταστήματα με πάνω από δύο ταμειακές μηχανές, έχοντας πρόσβαση στο 50% του αριθμού καταστημάτων και το 70% του τζίρου της συγκεκριμένης αγοράς) και τη δοκιμή σε μία αγορά του εξωτερικού.

Όπως ανέφερε ο Ζήσης Τσαϊρέλης, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, έχουν γίνει ήδη οι πρώτες ενέργειες για τη βρετανική αγορά, καθώς θεωρείται ότι εκεί «θα υπάρχει μεγαλύτερη υιοθέτηση μίας καινοτομικής τεχνολογίας». Συγκεκριμένα η Pockee βρίσκεται σε συζητήσεις με μία μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ και τρεις εταιρείες διανομής προϊόντων για συνεργασία στην Μεγάλη Βρετανία.

2 pockee new 70236

«Στη διάρκεια του Openfund έχουμε δει περίπου 1.700 επιχειρηματικά σχέδια, ανάμεσά τους πολλές ιδέες παρόμοιες με το Pockee. Το πιο βασικό στοιχείο που μας οδήγησε στο να επενδύσουμε σε αυτή την εταιρεία ήταν οι άνθρωποί της, οι οποίοι δούλευαν σε αυτόν τον κλάδο, γνώριζαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα brands και άφησαν τις δουλειές τους σε πολυεθνικές για να δημιουργήσουν το Pockee. Είχαν, επίσης, αναλύσει σωστά το μοντέλο για να μειώσουν τους ‘πονοκεφάλους’ για τους άλλους δύο ‘παίκτες’, τα σούπερ μάρκετ και τους καταναλωτές», ανέφερε ο εταίρος του Openfund Αρίστος Δοξιάδης, ο οποίος παρευρέθη στην εκδήλωση. Τόνισε, επίσης, ότι η εταιρεία έχει λάβει ήδη μισό εκατομμύριο από το Jeremie Openfund II, ένα ποσό που μπορεί να φθάσει έως και τις 750.000 ευρώ, ωστόσο στόχος είναι να προετοιμασθεί η εταιρεία (αντιστοίχως και οι υπόλοιπες του πορτφολίου του Openfund), ώστε να φθάσει στο σημείο μόλις τελειώσουν τα χρήματα των δύο πρώτων γύρων να μπορέσει να «μιλήσει» με μεγαλύτερα VCs του εξωτερικού, «σηκώνοντας» τους γύρους εκατομμυρίων που θα τη βοηθήσει να επεκταθεί σε άλλες αγορές της Ευρώπης.

Επιπλέον, η εταιρεία ανακοίνωσε και δύο νέες σημαντικές συνεργασίες: Αφενός με την Μασούτης, το δίκτυο καταστημάτων της οποίας θα ενσωματωθεί μέσα στις επόμενες ημέρες με στόχο να εξυπηρετήσει περισσότερο την αγορά της Βορείου και Στεράς Ελλάδος, και αφετέρου με την Cosmote, για την παροχή στους συνδρομητές της δυνατότητες επιπλέον προσφορών και κουπονιών, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει μετά το Πάσχα.

Το Pockee είναι μία εφαρμογή για iOS και Android, η οποία επιστρέφει στους καταναλωτές χρήματα για τις αγορές που πραγματοποιούν σε συνεργαζόμενα προϊόντα και σούπερ μάρκετ. Ο πελάτης σκαννάρει το προϊόν που επιθυμεί να αγοράσει, διαπιστώνει ή επιβεβαιώνει ότι υπάρχει ηλεκτρονικό κουπόνι προσφοράς για αυτό και αφού ολοκληρώσει τις αγορές του στο ταμείο λαμβάνει το ποσό στο οποίο αντιστοιχεί το κουπόνι εντός επτά ημερών είτε σε τραπεζικό λογαριασμό είτε σε λογαριασμό PayPal.

Όπως ανέφερε ο Κώστας Ντούβρας, συνιδρυτής και υπεύθυνος επιχειρηματικής ανάπτυξης της εταιρείας, το «αντίστροφο» αυτό μοντέλο του Pockee (δηλαδή η εξαργύρωση του κουπονιού γίνεται σε ύστερο χρόνο από τον χρόνο στον οποίο ολοκληρώνεται η αγορά και η συναλλαγή) ήταν «επίφοβο» για το πώς θα γίνει αποδεκτό από τους χρήστες στις πρώτες «ημέρες» της εφαρμογής, τελικώς όμως απεδείχθη από την ανάδραση των χρηστών ότι λειτουργεί. «Αντιλαμβάνονται περισσότερη αξία στο να τους επιστραφούν 10 ευρώ από μία σειρά κουπονιών, παρά να έχουν μικρές, μεμονωμένες εκπτώσεις στο ταμείο», τόνισε.

22 pockee new 70236

Μάλιστα, οι άνθρωποι της εταιρείας ανέφεραν στο Startupper.gr ότι δέχονται συνεχώς αιτήματα για την προσθήκη και νέων συνεργαζόμενων σημείων όπου θα μπορούν να χρησιμοποιούν το Pockee, ενώ η επιστροφή των χρημάτων από τις εξαργυρώσεις κυμαίνεται κατά μέσο όρο σε μιάμιση ημέρα.

Μελλοντικώς, η εταιρεία επιθυμεί να κινηθεί στον τομέα των «δυναμικών» προσφορών και τιμολόγησης, αξιοποιώντας τα δεδομένα που συλλέγει από τις αγορές των χρηστών. Όπως ανεφέρθη, τα δεδομένα αυτά δεν παρέχονται στους συνεργάτες της εταιρείας ταυτοποιημένα με τον χρήστη που τα δημιούργησε, αλλά ομαδοποιημένα με βάση κοινά χαρακτηριστικά και συμπεριφορές.

Η νέα έκδοση της εφαρμογής θα είναι διαθέσιμη μέσα στην εβδομάδα και στα δύο app stores.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις