Η πλατφόρμα του OpenCircle ξεκίνησε τη λειτουργία της στα τέλη του περασμένου έτους, συγκεντρώνει σήμερα 70 επενδυτές, ενώ στις αρχές Απριλίου κατάφερε να “ανεβάσει” τα πρώτα της project.
Πρόκειται για την Arkanalytics, που δραστηριοποιείται στον τομέα του Fintech παρέχοντας εξειδικευμένες λύσεις λογισμικού για την βελτίωση της πιστωτικής πολιτικής πολυεθνικών εταιρειών, την Offerial, μια τεχνολογική startup στον τομέα της φιλοξενίας που βοηθά τα ξενοδοχεία να βελτιώσουν τις πωλήσεις, το marketing, τον βαθμό ικανοποίησης των πελατών και την πίστη τους μέσω της διαδικασίας προσωποποίησης, καθώς επίσης και το Pinnatta, τον πρώτο interactive messenger παγκοσμίως!
Στόχος η παρουσίαση 12-15 startups ετησίως
“Τα μέχρι στιγμής μηνύματα που λαμβάνουμε είναι άκρως ενθαρρυντικά, γεγονός που μας επιτρέπει να σχεδιάσουμε με περισσότερη αισιοδοξία τα επόμενα βήματά μας. Ποια είναι αυτά; Εντός του Ιουνίου να έχουμε προωθήσει ακόμη 3 startup εταιρείες, εκ των οποίων η μια κινείται στην τεχνολογία και την υγεία, η δεύτερη στα τρόφιμα και η τρίτη στο internet και τα media. Εν συνεχεία, τον Σεπτέμβριο προγραμματίζουμε την ταυτόχρονη παρουσίαση ακόμη 4-5 εταιρειών. Απώτερος σκοπός μας είναι σε ετήσια βάση να ανεβάζουμε 12-15 εταιρείες στο OpenCircle. Θεωρώ πως πρόκειται για έναν ρεαλιστικό στόχο, κάτι που ενισχύεται και από το γεγονός πως σε παγκόσμιο επίπεδο το equity crowdfunding, ο συγκεκριμένος εναλλακτικός τρόπος χρηματοδότησης γνωρίζει εντυπωσιακή άνθηση! Πόσο, μάλλον, από τη στιγμή που συνδυάζεται με το υψηλό βαθμό ευελιξίας, την αποτελεσματικότητα, την σαφήνεια και την διάφανη λειτουργία. Το ζητούμενο για εμάς είναι στο τέλος του τρέχοντος έτους να έχουμε δημιουργήσει μια ενεργή επενδυτική κοινότητα”, υπογράμμισε ο Σωκράτης Πλούσας, Διευθύνων Σύμβουλος της Parnasse AE.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως για την συμμετοχή στην πλατφόρμα του OpenCircle, απαιτείται σε πρώτο βαθμό η ενδιαφερόμενη startup να πληροί 40 προκαθορισμένα κριτήρια, ενώ παράλληλα χρειάζονται 25 εργάσιμες ημέρες προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία προετοιμασίας (λ.χ. καθορισμός επενδυτικού πλάνου, κατάρτιση επιχειρηματικού σχεδίου κ.ά.).
Πως λειτουργεί το OpenCircle
Το OpenCircle αποτελεί μια πλατφόρμα συμμετοχικών επενδύσεων που βασίζεται σε μια διεθνή κοινότητα, ενώ έχει αναπτυχθεί και διοικείται από την Parnasse AE, η οποία και είναι χρηματο-οικονομικός σύμβουλος. Σκοπός της εταιρείας είναι η ανάπτυξη, διαχείριση κι επέκταση της πλατφόρμας έτσι ώστε να βοηθήσει αποτελεσματικά την εξέλιξη της νέας οικονομίας, προωθώντας εγχώριες επιχειρήσεις. Όσο για την Parnasse ΑΕ, διεθύνεται από μια διεθνή ομάδα έμπειρων επαγγελματιών με ειδίκευση από την έναρξη κι ανάπτυξη startups μέχρι την αναδιοργάνωση και επέκταση “ώριμων” επιχειρήσεων μέσω οργανικής ανάπτυξης είτε της διαδικασίας των εξαγορών και συγχωνεύσεων.
Επιπροσθέτως, η Parnasse ΑΕ – μέσω του OpenCircle – παρέχει μια σειρά από εργαλεία δημιουργίας και παρουσίασης επιχειρηματικών σχεδίων, αλλά και τα μέσα προβολής τους προς επενδυτές διεθνώς. Για όλη τη διαδικασία προσφοράς και τοποθέτησης κινητών αξιών η Parnasse ΑΕ λειτουργεί ως εντολολήπτης μιας εταιρείας παροχής επενδυτικών υπηρεσιών η οποία παρέχει το αναγκαίο κανονιστικό πλαίσιο για την υποστήριξη των δραστηριοτήτων της.
Arkanalytics: Προσεχώς… τζίρος 10 εκατ. ευρώ!
Η Arkanalytics προέκυψε από τον δημιουργικό οίστρο 4 φίλων που αποτέλεσαν τους συνιδρυτές της HellaStat AE, οι οποίοι και διέγνωσαν ένα σημαντικό κενό στον τομέα της ανάπτυξης λογισμικού διαχείρισης κινδύνων. Η καινοτομία της έγκειται στο αλγορυθμικό σκέλος, παρέχοντας κατά παραγγελία προηγμένα data metrics και analytics σε επιχειρήσεις, τραπεζικά ιδρύματα, ασφαλιστικούς οργανισμούς και funds. Αποτέλεσμα; Να επιτρέπει στις εταιρείες την εν γένει βελτιστοποίηση της πιστωτικής πολιτικής τους σε παγκόσμιο επίπεδο, δίνοντας ταυτόχρονα την ευκαιρία στους managers που αντιμετωπίζουν σύνθετες προκλήσεις με υψηλό ρίσκο να λαμβάνουν τις καλύτερες δυνατές αποφάσεις στηριζόμενοι σε ποσοτικοποιημένα, αντικειμενικά και ισχυρά εργαλεία.
Σύμφωνα με τον Πάνο Μιχαλόπουλο, Partner και Πρόεδρο του Διοικητικού συμβουλίου της Arkanalytics: “Το prime market για την εταιρεία μας είναι οι περίπου 10.000 πολυεθνικές που πραγματοποιούν ετήσιο τζίρο της τάξεως του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, το 60% εκ των οποίων εδρεύουν στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη και αντιμετωπίζουν δύο βασικές προκλήσεις: Τις καθυστερημένες (ημερολογιακά) εισπράξεις και τις αυξημένες επισφάλειες (write-offs). Έχουμε καταφέρει να διακριθούμε στην διεθνή αγορά για την αποτελεσματικότητα των λύσεών μας, την αξιοπιστία τους, αλλά και την καινοτόμο προσέγγιση των σύνθετων προβλημάτων που καλούνται να επιλύσουν. Οι πωλήσεις μας για το 2015 αναμένεται να ξεπεράσουν τις 500.000 ευρώ και αναφερόμαστε αποκλειστικά σε προκαταβολές που έχουμε λάβει για έργα τα οποία “τρέχουν” αυτή τη στιγμή βάση συμβολαίων. Το μεικτό κέρδος (EBITDA) της Arkanalytics διαμορφώνεται στα επίπεδα του 64%, ενώ η καθαρή κερδοφορία στα 25%. Στόχος μας είναι ο τζίρος να υπερβεί τα 10 εκατ. ευρώ σε χρονικό διάστημα 1 έως 3 ετών από σήμερα”.
Σχέδια χρηματοδότησης β’ γύρου το 2016
Η εταιρεία στα μέσα – περίπου – του περασμένου έτους έλαβε seed χρηματοδότηση της τάξεως των 245.000 ευρώ από δύο Ελβετικά funds, ενώ αυτή τη στιγμή έχει προκαλέσει σημαντικό ενδιαφέρον από διεθνή επενδυτικά funds που εδρεύουν στο Λονδίνο και τη Ζυρίχη. Παρόλα αυτά, η διοικητική ομάδα της Arkanalytics θεωρεί πως το πλήρωμα του χρόνου για έναν νέο γύρο χρηματοδότησης δεν έχει έλθει ακόμη, τοποθετώντας το προς το τέταρτο τρίμηνο του 2016. Τότε, εκτιμούν, πως θα είναι σε θέση να συγκεντρώσουν 3 έως 4 εκατ. ευρώ, αξιοποιώντας την υφιστάμενη “προίκα” του ενδιαφέροντος από τα διεθνή funds.
Όσο για τους άμεσους στόχους της εταιρείας, ο κ. Μιχαλόπουλος ήταν ξεκάθαρος: “Δίχως άλλο, το 2016 αναμένεται να αποτελέσει χρονιά-ορόσημο για το μέλλον της Arkanalytics. Σε αρχικό στάδιο, λοιπόν, θέλουμε να καθιερώσουμε το brand name μας στις χώρες που απαρτίζουν την Γερμανόφωνη Ευρώπη. Στη συνέχεια, σκοπεύουμε να ολοκληρώσουμε την ανάπτυξη μιας νέας εφαρμογής για peer-to-peer δανεισμό, η οποία γνωρίζει σημαντική ζήτηση διεθνώς. Τέλος, θα επιχειρήσουμε να διεισδύσουμε στην Αγγλία και τις ΗΠΑ, αναζητώντας τους κατάλληλους συνεργάτες που με τη σειρά τους θα κάνουν το απαιτούμενο business development, με βάση προκαθορισμένα εκ μέρους μας guidelines”.
Offerial: Νέος γύρος χρηματοδότησης εντός του Ιουνίου;
Η πλατφόρμα της Offerial έχει ως αντικείμενό της την διασύνδεση μεταξύ των ξενοδοχείων και των υποψήφιων πελατών. Μέχρι πρότινος, οι ξενοδοχειακές μονάδες όφειλαν να προβούν σε μια σειρά από δικές τους ενέργειες (λ.χ. Search Engine Optimization, Google AdWords), προκειμένου να απολαμβάνουν το μεγαλύτερο κομμάτι της επισκεψιμότητας των ιστοσελίδων τους. Παρόλα αυτά, ένα σημαντικό ποσοστό των επισκέψεων δεν… μεταφράζονταν σε κρατήσεις. Αιτία; Ο μη-φιλικός προς το χρήστη σχεδιασμός και η αρνητική εμπειρία πλοήγησης.
Μέσω του Offerial παρέχονεται με εντελώς αυτοματοποιημένο τρόπο και σε πραγματικό χρόνο προσωποποιημένες πληροφορίες φιλοξενίας, που έχουν σχεδιαστεί με βάση το προφίλ κάθε επισκέπτη ξεχωριστά, σε συνδυασμό με κίνητρα που αφορούν αποκλειστικά για κρατήσεις μέσω της ιστοσελίδας, αξιοποιώντας το προφίλ των επισκεπτών του website του ξενοδοχείου.
Όπως τονίζει η Αγγελική Παπαγιαννοπούλου, εκ των ιδρυτών και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Offerial: “Αυτό που κάνουμε πράξη είναι η εντυπωσιακή βελτίωση της εμπειρίας των ταξιδιωτών-χρηστών, καθώς επίσης την αύξηση των κρατήσεων και του περιθωρίου κέρδους της ξενοδοχειακής επιχείρησης. Το κύριο συστατικό της επιτυχίας του Offerial δεν είναι άλλο από την ανάδειξη -ουσιαστικά- των χαρακτηριστικών των συνεργαζόμενων ξενοδοχείων μέσω μιας προσφοράς! Με άλλα λόγια, γίνεται ένα στοχευμένο information featuring που εν τέλει αποδεικνύεται άκρως αποδοτικό! Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει άμεσος ανταγωνισμός, καθώς διαφοροποιούμαστε στο επίπεδο της εξυπηρέτησης σε πραγματικό χρόνο”.
Κύριο μέλημα η διεθνής πορεία!
Στην εταιρεία έχουν επενδύσει 300.000 ευρώ το Piraeus Jeremy Tech Catalyst Fund, του ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς και 30.000 ευρώ το IQbility, incumbator που έχει δημιουργήσει ο όμιλος Quest. Αυτή τη στιγμή η Offerial βρίσκεται σε συζητήσεις με αρκετά ενδιαφερόμενα επενδυτικά funds προκειμένου να αντλήσει νέα κεφάλαια. Όπως εκτιμούν τα στελέχη της εταιρείας, μέχρι τα τέλη Ιουνίου αναμένεται να έχει διαφανεί το τελικό αποτέλεσμα της συγκεκριμένης προσπάθειας.
Αναφορικά με τα επόμενα βήματα του Offerial, η κα Παπαγιαννοπούλου επισημαίνει: “Θα έλεγα συνοπτικά πως μια από τις προτεραιότητές μας είναι η αναζήτηση συνεργασιών σε επίπεδο digital agencies τόσο σε εγχώριο, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Παράλληλα, θα επιχειρήσουμε να απευθυνθούμε τόσο σε οργανωμένες αλυσίδες ξενοδοχείων, όπως λ.χ. τις Best Western, Starwoods, Hilton κ.ά, όσο και σε πολυτελή resorts που βρίσκονται σε μια σειρά από χώρες, όπως στο Ντουμπάϊ, τη Σρι Λάνκα, τη Ναμίμπια κ.ο.κ.“.