Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

H Mastercard “ψάχνει” Startups και καινοτόμες ΜμΕ για επενδύσεις

Κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης ετήσιας ενημέρωσης για τον τύπο της Mastercard Ελλαδας, ο Παναγιώτης Πολύδωρος, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, τόνισε τη δέσμευση της εταιρείας για μια βιώσιμη και ψηφιακή οικονομία, με έμφαση στην ενίσχυση της εμπειρίας πληρωμών τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις μέσω νέων ψηφιακών λύσεων.

Παράλληλα, μέσα από μία σειρά συνεργασιών με εμπόρους και συνεργάτες της, η Mastercard έχει στόχο να αναβαθμίσει την κάρτα από ένα συναλλακτικό μέσο, σε «διαβατήριο» σε ένα κόσμο προνομίων, προσφέροντάς στους κατόχους καρτών Mastercard πρόσθετες ευκαιρίες και αποκλειστικά οφέλη.
Στο ίδιο πλαίσιο, υπογραμμίστηκε ο ρόλος της Mastercard ως καταλύτης καινοτομίας στο ευρύ οικοσύστημα των πληρωμών, καθώς μέσα από στρατηγικές συνεργασίες με μέλη του ελληνικού οικοσυστήματος Startups, εμπόρους και συνεργάτες, προάγονται εργαλεία και λύσεις, που μπορούν να ωφελήσουν καταναλωτές, εμπόρους και οργανισμούς.

Ειδικά σε ότι αφορά τις Startups η Mastercard έχει τα “μάτια της” ανοικτά στην Ελληνική αγορά, ακόμα και για πιθανές επενδύσεις και εξαγορές, ενώ έχουμε μπροστά μας το Mastercard Fintech Forum Athens 2024, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στο τέλος Φεβρουαρίου, και είναι μια πρωτοβουλία που εστιάζει στην υποστήριξη νεοφυών επιχειρήσεων, φέρνοντας σε επαφή στελέχη του χρηματοπιστωτικού κλάδου, Fintechs, επενδυτές και εταιρείες επιχειρηματικών κεφαλαίων, με στόχο να πυροδοτήσει συζητήσεις σχετικά με τις αναδυόμενες τάσεις στο οικοσύστημα και μελλοντικές συνεργασίες και φυσικά επενδύσεις.

To 2023 ήταν έτος αλλαγών στις ψηφιακές πληρωμές

Σε ό,τι αφορά στο 2023, ο Παναγιώτης Πολύδωρος αναφέρθηκε εκτενώς στις σημαντικές εξελίξεις για το οικοσύστημα των πληρωμών συνολικά, αλλά και ειδικότερα για τη Mastercard. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι η αγορά πληρωμών βίωσε μία σειρά από καθοριστικές αλλαγές που αναδιαμόρφωσαν το ευρύτερο περιβάλλον, υπογραμμίζοντας τον σημαίνοντα ρόλο της Mastercard στις εξελίξεις αυτές.
Πρώτα απ’ όλα έχουμε ένα νέο τοπίο στον τομέα της εκκαθάρισης πληρωμών, μέσα από επενδύσεις στην χώρα μας και συμπράξεις παγκόσμιων εταιρειών κολοσσών, όπως για παράδειγμα η Nexi και η Worldline, με τις Ελληνικές τράπεζες.
Ένα από τα χαρακτηριστικά του νέου αυτού περιβάλλοντος αποτελεί η διευκόλυνση της πρόσβασης στις αναβαλλόμενες πληρωμές, είτε μέσα από τις λύσεις Buy Now Pay Later εταιρειών FinTech, είτε μέσω της δημιουργίας νέων και καινοτόμων προϊόντων, όπως για παράδειγμα η αποδοχή πληρωμών στα Smartphones.

Αυξητική η χρήση ψηφιακών πληρωμών όχι όμως μέσω wallet στο Smartphone

Σχετικά με στοιχεία της ευρύτερης αγοράς πληρωμών για το 2023, ο κ. Πολύδωρος ανέφερε ότι σύμφωνα με στοιχεία του ΙΟΒΕ, η συνολική αξία του όγκου ψηφιακών πληρωμών ανέρχεται στα 62 δισεκατομμύρια ευρώ παρουσιάζοντας ανάπτυξη κατά 15%, ενώ σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η μέση αξία της συναλλαγής βαίνει μειούμενη, κάτι που δείχνει πιο εκτεταμένη χρήση χρεωστικών καρτών για πιο μικρά ποσά.
Η χρήση Wallets στα Smartphone, (Google, Apple) δεν έχει ξεπεράσει το 15% στην ελληνική αγορά, ένα μικρό σχετικά ποσοστό για την ευκολία που προσφέρει η συγκεκριμένη λειτουργία. Σε αυτό τον τομέα μάλιστα η Mastercard επενδύει στη δημιουργία ενός ψηφιακού πορτοφολιού παρόμοιου με το Apple Pay, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2025 για άμεσες αγορές με ένα κλικ με στόχο το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Τουρισμός, Ταξί και εταιρικές πληρωμές οι μεγάλοι στόχοι της Mastercard

Ο κλάδος των ταξί στην Ελλάδα βασιζόταν παραδοσιακά στις πληρωμές με μετρητά, αλλά οι πρωτοβουλίες της Mastercard στοχεύουν στην αύξηση της χρήσης πληρωμών με κάρτα, οι οποίες είναι πιο ασφαλείς και βολικές τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις.
Αναφορικά με τον τουρισμό, τονίστηκε η σημασία του μνημονίου συνεργασίας που υπέγραψε πρόσφατα η Mastercard με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ), ενώ επισημάνθηκε το ενδιαφέρον της εταιρείας για συνεργασίες με το ευρύτερο οικοσύστημα, με στόχο την αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Οι εταιρικές πληρωμές στην χώρα μας αλλά και στην Ευρώπη δεν έχουν ψηφιοποιηθεί στον βαθμό που θα έπρεπε και για αυτό το λόγο ο συγκεκριμένος τομέας, πέρα από στόχο της Mastercard, είναι και ένα πεδίο που δραστηριοποιούνται και πολλές Startups με ολοκληρωμένες λύσεις.

Τέλος, αναφορά έγινε και στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, με τη Mastercard να επικεντρώνεται τόσο στην ανάπτυξη λύσεων και εργαλείων, όσο και σε σημαντικές συνεργασίες, όπως αυτή με την Ελληνική Αστυνομία και τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, η οποία επικεντρώνεται στην ανίχνευση περιστατικών ξεπλύματος μαύρου χρήματος μέσω κρυπτονομισμάτων.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις