Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Ο Ζάκερμπεργκ στα βήματα του Έλον Μασκ – Πλέον θα μπορείτε να αγοράσετε μπλε «τικ»

Η συνδρομητική υπηρεσία που θα κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στη Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία, κοστίζει 11,99 δολάρια τον μήνα στον ιστό ή 14,99 δολάρια στο iOS της Apple και στο Android της Google.

Η μητρική εταιρεία Meta του Facebook κυκλοφόρησε μια νέα συνδρομητική υπηρεσία, που ονομάζεται MetaVerified, η οποία θα επιτρέπει στους χρήστες να προσθέτουν το πολυπόθητο μπλε σημάδι επαλήθευσης στους λογαριασμούς τους στο Instagram και στο Facebook για έως και 15 δολάρια τον μήνα επιβεβαιώνοντας την ταυτότητά τους, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ανοίγοντας ένα νέο κανάλι εσόδων που σημείωσε επιτυχία για τον ανταγωνιστή τους, τοTwitter.

Η συνδρομητική υπηρεσία που θα κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στη Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία, κοστίζει 11,99 δολάρια τον μήνα στον ιστό ή 14,99 δολάρια στο iOS της Apple και στο Android της Google. Η Meta θα επιτρέψει στους χρήστες να επαληθεύσουν την ταυτότητά τους χρησιμοποιώντας τα δελτία ταυτότητάς τους που έχουν εκδοθεί από την κυβέρνησή τους. Η εταιρεία είπε ότι η συνδρομητική υπηρεσία θα προσφέρει επίσης «αυξημένη ορατότητα και απήχηση», βελτιωμένη προστασία από επιθέσεις πλαστοπροσωπίας και άμεση πρόσβαση στην υποστήριξη πελατών.

Το MetaVerified «αφορά την αύξηση της αυθεντικότητας και της ασφάλειας στις υπηρεσίες μας», είπε ο Ζάκερμπεργκ σε μια ανάρτηση στο Facebook. Η συνδρομητική υπηρεσία θα επεκταθεί σε «περισσότερες χώρες σύντομα», είπε, χωρίς να διευκρινίσει το χρονοδιάγραμμα.

Τα έσοδα της Meta, η οποία επέλεξε να μην χρεώνει τους πελάτες της για τις περισσότερες υπηρεσίες της σε περισσότερο από μιάμιση δεκαετία από την ίδρυσή της, έχουν περιοριστεί τα τελευταία χρόνια, μετά την απόφαση της Apple να εισαγάγει αυστηρές αλλαγές απορρήτου στο λογισμικό iOS που περιορίζουν την ικανότητα της εταιρείας να παρακολουθεί τις δραστηριότητες των χρηστών. Η εταιρεία υπό την ηγεσία του Ζάκερμπεργκ, η οποία βγάζει σχεδόν όλα τα χρήματά της από τη διαφήμιση, δήλωσε πέρυσι ότι η κίνηση της Apple θα κόστιζε στην εταιρεία περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε χαμένα έσοδα από διαφημίσεις το 2022.

«Μακροπρόθεσμα, θέλουμε να δημιουργήσουμε μια προσφορά συνδρομής που είναι πολύτιμη για όλους, συμπεριλαμβανομένων των δημιουργών, των επιχειρήσεων και της κοινότητάς μας γενικότερα. Ως μέρος αυτού του οράματος, εξελίσσουμε την έννοια του επαληθευμένου σήματος, ώστε να μπορούμε να επεκτείνουμε την πρόσβαση στην επαλήθευση και περισσότερα άτομα να μπορούν να εμπιστεύονται ότι οι λογαριασμοί με τους οποίους αλληλεπιδρούν είναι αυθεντικοί», έγραψε η Meta.

Οι συνδρομητικές υπηρεσίες γίνονται δημοφιλείς μεταξύ των εταιρειών κοινωνικής δικτύωσης.

Η ανακοίνωση ακολουθεί την κοινωνική πλατφόρμα Snap που εγκαινίασε τη δική της συνδρομητική υπηρεσία πέρυσι, μέσω της οποίας έχει ήδη μετατρέψει πάνω από ένα εκατομμύριο χρήστες σε πελάτες επί πληρωμή, και επίσης ο Έλον Μασκ ανανεώνει τη συνδρομητική υπηρεσία του Twitter, TwitterBlue, για να προσφέρει μια σειρά πρόσθετων λειτουργιών, συμπεριλαμβανομένου του μπλε σημάδι ελέγχου. Το Twitter έχει επεκτείνει το TwitterBlue σε περισσότερες από δώδεκα αγορές τους τελευταίους μήνες, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας και της Ινδονησίας. Από τα μέσα Ιανουαρίου, μόνο περίπου 180.000 λογαριασμοί είχαν εγγραφεί στο TwitterBlue.

Ο Μασκ, ένθερμος επικριτής των υπηρεσιών του Facebook, στοιχηματίζει στο να μετατρέψει το TwitterBlue σε σημαντικό μοχλό εσόδων για το Twitter, το οποίο απέκτησε πέρυσι για 44 δισεκατομμύρια δολάρια.Το μπλε σημάδι επαλήθευσης είναι εδώ και πολύ καιρό ένα από τα πολυπόθητα χαρακτηριστικά στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων. Προηγουμένως προοριζόταν για δημόσια πρόσωπα όπως ηθοποιούς, μουσικούς, αθλητές και δημοσιογράφους.

Ο Μασκ καταρρίπτει την ιδέα, υποστηρίζοντας ότι το χαρακτηριστικό πρέπει να είναι ανοιχτό σε όλους. Όσοι πέτυχαν το μπλε σημάδι εκτός της συνδρομής στο TwitterBlue θα το χάσουν τελικά, έχει δηλώσει προηγουμένως.

«Καθώς δοκιμάζουμε και μαθαίνουμε, δεν θα υπάρξουν αλλαγές στους λογαριασμούς στο Instagram και στο Facebook που έχουν ήδη επαληθευτεί με βάση προηγούμενες απαιτήσεις, συμπεριλαμβανομένης της γνησιότητας και της αξιοσημείωτης αξίας», δήλωσε ηMeta, της οποίας οι μετοχές έχουν ανακάμψει τις τελευταίες εβδομάδες.

Η μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram, η οποία έχει απολύσει περίπου 11.000 υπαλλήλους τους τελευταίους δύο μήνες, έχει δεσμευτεί να μειώσει τις δαπάνες της για να στηρίξει το μεγαλεπήβολο πλάνο της επαυξημένης πραγματικότητας Metaverse. Σύμφωνα με πληροφορίες, σχεδιάζει έναν νέο γύρο απόλυσης, σύντομα.

*Blog του Γιάννη Σηφάκη – Δημοσιογράφου, μέλους της Ένωσης Συντακτών και του ΠΣΑΤ, με σπουδές στα Ψηφιακά Μέσα και Συστήματα

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις