Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Mentionlytics: Έξυπνη παρακολούθηση του ανταγωνισμού μέσω Media Monitoring

Η ανάλυση του ανταγωνισμού είναι απαραίτητο συστατικό της στρατηγικής κάθε επιχείρησης. Σήμερα, ακούμε συχνά για τις δυνατότητες «έξυπνης» παρακολούθησης του ανταγωνισμού που μας προσφέρουν πλέον εξειδικευμένα ψηφιακά εργαλεία.

Για τις startups, όπως και για κάθε είδους επιχείρηση, η παρακολούθηση του ανταγωνισμού συνιστάται να εφαρμόζεται ως κύρια διαδικασία από νωρίς, καθώς έτσι μπορούν να εντοπίσουν τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία των ανταγωνιστών, να καταλάβουν καλύτερα που υπερτερούν τα δικά τους προϊόντα ή υπηρεσίες και να αντλήσουν ιδέες για νέα features, ενέργειες marketing και δυνατότητες ανάπτυξης στην αγορά.

Τι πρέπει να συμπεριλάβεις στη διαδικασία παρακολούθησης του ανταγωνισμού 

Η παρακολούθηση του ανταγωνισμού είναι μία διαρκής διαδικασία, η οποία δεν θα πρέπει να αμελείται, καθώς τα δεδομένα που προκύπτουν από αυτή χρησιμεύουν για τη δημιουργία ετήσιων ή τριμηνιαίων marketing πλάνων. Μπορούν, επίσης, να βοηθήσουν μία startup να χαράξει σταθερότερη επιχειρηματική στρατηγική και να επενδύσει ορθότερα τα κεφάλαιά της.

Υπάρχουν μερικά βασικά στοιχεία που οφείλει κάθε startup να συμπεριλαμβάνει στη διαδικασία παρακολούθησης του ανταγωνισμού της. 

Πρώτον, οι τακτικές επισκέψεις στις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών θεωρούνται απαραίτητες, καθώς για πολλές startups αυτό είναι από τα βασικά μέσα προώθησης των υπηρεσιών τους. Έτσι, μπορείς να ενημερωθείς για νέα προϊόντα και υπηρεσίες, για αλλαγές στο προσωπικό και να καταλήξεις σε συμπεράσματα ακόμη και για τροποποιήσεις στο επιχειρηματικό σου πλάνο!.

Δεύτερον, η σύγκριση τιμών αποτελεί μια από τις κύριες προτεραιότητες. Σε όποια φάση και αν βρίσκεται η startup σου, πρέπει να γνωρίζεις πόσο κοστίζουν τα προϊόντα του ανταγωνισμού, ώστε να μπορείς να προσαρμόσεις τις δικές σου ανάλογα.

Τέλος, δεν πρέπει να λείπει και το media monitoring ή αλλιώς η παρακολούθηση του τι κάνει ο ανταγωνισμός στα social media και στο διαδίκτυο γενικότερα. Αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις πώς οι πελάτες αντιλαμβάνονται τα ανταγωνιστικά brands και να μάθεις από τα επικοινωνιακά (αλλά και προϊόντικά) λάθη τους, αποκτώντας συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντί τους. Επίσης, θα έχεις μια εικόνα των πιο επιτυχημένων δράσεών τους για να αντλήσεις έμπνευση από αυτές!

Πως μπορεί να σε βοηθήσει το Media Monitoring 

Σήμερα, το media monitoring γίνεται εύκολα με τη βοήθεια ψηφιακών εργαλείων που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για τη συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων. Σε μία τέτοια πλατφόρμα, όπως είναι για παράδειγμα το Mentionlytics, μπορείς να βρεις πολύτιμες πληροφορίες για τον ανταγωνισμό σου.

Πιο αναλυτικά, μπορείς αρχικά να συγκεντρώσεις τους ανταγωνιστές σου και να παρακολουθείς όλες τις αναφορές που γίνονται σε εκείνους ή τα προϊόντα τους σε όλα τα social media, αλλά και στο web, σε ένα μόνο dashboard. Υπάρχει δυνατότητα να λαμβάνεις ακόμη και ειδοποιήσεις σε μέσα που χρησιμοποιείς καθημερινά, όπως το Slack, μόλις γίνεται κάποια σχετική ανάρτηση, ώστε να είσαι πάντα ενημερωμένος. 

Μάλιστα, με το Mentionlytics, μπορείς να έχεις και το δικό σου Social Intelligence Advisor (SIA), μία «έξυπνη» λειτουργία που χρησιμοποιεί A.I. για να σου δίνει στοχευμένες συμβουλές βάσει των δεδομένων σου, ώστε να βελτιώσεις τη διαδικτυακή σου εικόνα!

Ακόμη, μπορείς να δημιουργείς reports ανάλυσης ανταγωνισμού, για να βλέπεις τις επικοινωνιακές επιδόσεις των ανταγωνιστών σε σύγκριση με τις δικές σου και να υπολογίζεις το Share of Voice, ή αλλιώς το μερίδιο του καθενός σας στην αγορά. Έτσι, μπορείς να καταλάβεις ποια μέσα λειτουργούν καλύτερα για εκείνους και σε ποια υπάρχει περιθώριο βελτίωσης, ώστε να φτιάξεις ανάλογα τη δική σου marketing στρατηγική. 

Επιπλέον, μπορείς να εντοπίσεις, μέσω Sentiment Analysis, τα συναισθήματα του κοινού για τους ανταγωνιστές σου. Οι πλατφόρμες monitorings, προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα για τις online αναφορές και καταγράφουν τα συγκεκριμένα στατιστικά με υψηλή ακρίβεια, χρησιμοποιώντας machine learning τεχνικές και A.I. αλγορίθμους.  

Τέλος, μπορείς να παρακολουθείς τα hashtags που χρησιμοποιεί ο ανταγωνισμός για να δεις την απόδοσή τους, καθώς και τις αξιολογήσεις που γίνονται για τα ανταγωνιστικά προϊόντα, χωρίς να περνάς ατελείωτες ώρες ψάχνοντας στο ίντερνετ. 

Τρεις έξυπνες συμβουλές για καλύτερα συμπεράσματα 

  1. Κάνε εγγραφή στα newsletters των ανταγωνιστών, για να μαθαίνεις τα νέα και τις αλλαγές που μπορεί να μην έχουν ανέβει στις ιστοσελίδες.
  2. Φρόντισε να παρακολουθείς τη διακύμανση των τιμών των ανταγωνιστών. Κάνε τακτικά έναν τέτοιο έλεγχο, καθώς οι τιμές αλλάζουν άμεσα. 
  3. Επίλεξε μία αξιόπιστη πλατφόρμα για το media monitoring. Έτσι, θα είσαι ενήμερος για ό,τι συμβαίνει τόσο σχετικά με την αγορά, όσο και με το δικό σου brand. Μπορείς να δοκιμάσεις το Mentionlytics εντελώς δωρεάν στο www.mentionlytics.com.  

Μην ξεχνάς, η γνώση είναι δύναμη και η παρακολούθηση του ανταγωνισμού είναι πολύτιμο εργαλείο για τη startup σου το 2023. 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις