Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Klarna: Η fintech εταιρεία που αλλάζει τα δεδομένα στις online αγορές

Η δυναμική είσοδος της σουηδικής εταιρείας στην ελληνική αγορά δίδαξε στους Έλληνες την ευελιξία του «buy now, pay later», βοηθώντας τους να πραγματοποιούν έξυπνες και «πράσινες» αγορές όπου κι αν βρίσκονται, με ασφάλεια και αξιοπιστία.

Οι ψηφιακές πληρωμές μπήκαν δυναμικά στη ζωή μας τα τελευταία χρόνια, καθιστώντας πεπαλαιωμένους τους μέχρι πρότινος πρωτοποριακούς τρόπους πληρωμών, όπως οι χρεωστικές κάρτες και τα bitcoins. Το πορτοφόλι γίνεται πλέον ψηφιακό και διευκολύνει την καθημερινότητα κάθε χρήστη που απλώς έχει «κατεβάσει» την εφαρμογή στο κινητό του. Η ραγδαία αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι δραστηριοποιούνται, καθιστά δημοφιλείς τις υπηρεσίες ψηφιακών πληρωμών, όπως η Klarna, η οποία αποτελεί την κορυφαία παγκόσμια τράπεζα λιανικής, πληρωμών και υπηρεσιών αγοράς.

Ο σουηδικός «μονόκερος» εισήχθη δυναμικά στην ελληνική αγορά τον Σεπτέμβριο του 2022 και τάραξε τα νερά του εγχώριου οικοσυστήματος των fintechs, παρέχοντας σε καταναλωτές και επιχειρήσεις το προηγμένο μοντέλο «buy now, pay later», το οποίο κερδίζει συνεχώς έδαφος στην οικονομία. Πιο συγκεκριμένα, η Klarna δίνει τη δυνατότητα ευέλικτων πληρωμών για αρχή σε συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα, με 3 άτοκες δόσεις ακόμα και με τη χρεωστική σας κάρτα. Αυτό που απαιτείται μόνο από πλευράς αγοραστή είναι να επιλέξει τη Klarna στο checkout.

Πλεονεκτήματα για όλους

Ωστόσο, η Klarna είναι κάτι πολύ παραπάνω από έναν τρόπο πληρωμής. Μέσα από το  Klarna app, ο καταναλωτής απολαμβάνει μία σειρά από πλεονεκτήματα. Στην εφαρμογή Klarna, οι καταναλωτές μπορούν:

  • Να εξοικονομήσουν χρήματα ανακαλύπτοντας ελκυστικές προσφορές από τα αγαπημένα τους brands και λαμβάνοντας ειδοποιήσεις πτώσης τιμής για προϊόντα που έχουν αποθηκεύσει.
  • Να παρακολουθήσουν και να διαχειριστούν εύκολα όλες τις προηγούμενες και τις επερχόμενες πληρωμές τους.
  • Να ελέγχουν όλες τις παραλαβές τους σε ένα μέρος και να διαχειριστούν απρόσκοπτα τις επιστροφές τους.
  • Να κατανοήσουν τις αγοραστικές τους συνήθειες μέσω μιας μηνιαίας ανάλυσης των δαπανών στην Klarna ανά κατηγορία λιανικής.
  • Να διατηρήσουν τον έλεγχο των οικονομικών τους, ορίζοντας έναν μηνιαίο προϋπολογισμό αγορών.
  • Να μάθουν το εκτιμώμενο αποτύπωμα CO2 για όλες τις αγορές τους στην Klarna ώστε να κάνουν πιο φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές.

Ψωνίστε όπου κι αν βρίσκεστε!

Πραγματοποιώντας τα ψώνια σας σε οποιοδήποτε online κατάστημα συνεργάζεται με την Klarna, ο πελάτης έχοντας επιλέξει την εταιρεία στο checkout, καταχωρίζει τα στοιχεία της χρεωστικής ή πιστωτικής του κάρτας και, στο πλαίσιο της διαδικασίας έγκρισης, η Klarna πραγματοποιεί μια απλή αναζήτηση σε αρχείο δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς. Η κάρτα χρεώνεται με την πρώτη δόση αυτόματα σε επόμενο στάδιο, αφότου το κατάστημα επιβεβαιώσει ότι η παραγγελία βρίσκεται καθ’ οδόν. Αφού ολοκληρωθεί η πρώτη πληρωμή, η κάρτα θα χρεώνεται αυτόματα κάθε 30 ημέρες για τις επόμενες 2 δόσεις. 

Αναμφίβολα πρόκειται για τον πλέον εξελιγμένο, έξυπνο και ασφαλή τρόπο πληρωμών, καθώς ο χρήστης δεν χρειάζεται να ανησυχεί ποτέ για το αν κινδυνεύουν τα προσωπικά του δεδομένα ή τα χρήματά του. Το BNPL παρέχει την ευελιξία που μία πιστωτική κάρτα δεν διαθέτει, δίνοντας την ευκαιρία στον καταναλωτή να έχει τον πλήρη έλεγχο των συναλλαγών όπου κι αν βρίσκεται. Το σημαντικότερο όλων είναι το γεγονός πως, μέσω των πληρωμών με την Klarna, ο πελάτης ξεχνά τι σημαίνει «τόκος», καθότι δεν υπάρχουν έξοδα ή κρυφές χρεώσεις όταν επιλέγει να πληρώσει σε άτοκες δόσεις.

Ψήφος εμπιστοσύνης από τους χρήστες στο BNPL

Εμπίπτει, όμως, το «buy now, pay later» στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων ή αποτελεί απλώς μια καινοτομία που θα εκλείψει με την πάροδο του χρόνου; Την απάντηση δίνει πρόσφατη έρευνα της Klarna σε συνεργασία με το ερευνητικό γραφείο Dynata, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι Έλληνες καταναλωτές είναι ένθερμοι υποστηρικτές της συγκεκριμένης μεθόδου πληρωμών, καθώς η περίοδος της πανδημίας τους δίδαξε την ευελιξία του online shopping.

Πιο συγκεκριμένα, το BNPL υπερισχύει των πιστωτικών καρτών και μάλιστα, η Ελλάδα φιγουράρει σε υψηλές θέσεις σε σχέση με άλλες χώρες, όσον αφορά τη χρήση BNPL εφαρμογών και χρήσης πιστωτικών καρτών. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το 61% των Ελλήνων εγκαταλείπει τις πιστωτικές του κάρτες, κυρίως επειδή θέλει να αποφύγει τις πρόσθετες χρεώσεις και τους τόκους. Σύμφωνα, μάλιστα, με αποκλειστικές δηλώσεις στο STARTUPPER MAG του Head of Greece για την Klarna, Ηλία Πιτσαβού, οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα ειδικότερα, είναι έτοιμοι να αγκαλιάσουν κάθε είδους υπηρεσία που θα κάνει τη ζωή τους πιο εύκολη ειδικά όσον αφορά τα οικονομικά τους. Σε αντίθετα με το μοντέλο των πιστωτικών καρτών αλλά και κάποιων άλλων αυτοαποκαλούμενων BNPL υπηρεσιών στην Ελλάδα, η Klarna δεν χρεώνει τους καταναλωτές, καθώς τα προϊόντα της έχουν σχεδιαστεί για να προωθούν τις υπεύθυνες αγορές και να βοηθούν τους ανθρώπους να ξεχρεώσουν γρήγορα χωρίς τόκους ή προμήθειες. Παράλληλα, οι υπηρεσίες της Klarna προσφέρουν μία απρόσκοπτη εμπειρία αγοράς εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα, καθιστώντας την ηγέτη στο BNPL με 150 εκατομμύρια καταναλωτές να την εμπιστεύονται παγκοσμίως. 

Καθίσταται επομένως σαφές πως οι αγοραστές επιλέγουν την υπηρεσία Buy Now, Pay Later, καθώς αυτή αποτελεί σαφώς πιο οικονομική λύση από τις πιστωτικές κάρτες και απαλλάσσει τους καταναλωτές από περιττά έξοδα. Επιπλέον, από τη στιγμή κατά την οποία το ηλεκτρονικό εμπόριο τείνει να εξαλείψει τις παραδοσιακές αγορές στα φυσικά καταστήματα, ο κόσμος προτιμά να ψωνίζει εύκολα και ξέγνοιαστα, αλλά και να πληρώνει μετά την παράδοση του προϊόντος του, έχοντας επιλέξει δόσεις ή όχι. 

Παρ’ όλο που όλο και περισσότεροι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας εξοικειώνονται τα τελευταία χρόνια με την τεχνολογία, το BNPL απευθύνεται κατά κύριο λόγο στη νέα γενιά, δηλαδή στη Gen Z και στους Millennials, οι οποίοι έχουν γαλουχηθεί με το Διαδίκτυο και κατ΄ επέκτασιν με τις ηλεκτρονικές αγορές και θέλουν να εξοικονομούν χρόνο και χρήμα. Σε αυτό, άλλωστε, αποσκοπεί και η Klarna, να αυξήσει τις εναλλακτικές επιλογές πληρωμής, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες αγορών τόσο σε καταναλωτές, όσο και σε επιχειρήσεις. Όπως επισημαίνει ο κ. Πιτσαβός, η εξέλιξη της τεχνολογίας «απειλεί» κυρίως τις τράπεζες και τις παραδοσιακές εταιρείες πιστωτικών καρτών που είτε δεν θέλουν να αλλάξουν το μοντέλο  λειτουργίας τους, είτε λόγω μεγέθους δυσκολεύονται να ακολουθήσουν τις τεχνολογικές εξελίξεις και να καινοτομήσουν προς όφελος του καταναλωτή.

Σήμερα, η  Klarna είναι διαθέσιμη σε 45 αγορές παγκοσμίως, με πάνω από 450.000 εμπόρους και καλύπτει τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Μέσα στο 2023 θα λανσάρει πολλά νέα προϊόντα, όπως μεθόδους πληρωμής, τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί κανείς την Klarna και στο φυσικό κατάστημα και άλλες λειτουργίες. Τον περασμένο μήνα, μάλιστα, παρουσίασε στην αγορά των ΗΠΑ μια νέα «σουίτα» προϊόντων που θα είναι διαθέσιμη σύντομα και στην Ελλάδα. Αυτή περιλαμβάνει μια υπηρεσία δημιουργίας βίντεο με προϊόντα που μπορεί κανείς να αγοράσει επιτόπου μέσα στην εφαρμογή της Klarna, μία πλατφόρμα που συνδέει brands & content creators για την προώθηση προϊόντων, ένα search engine χιλιάδων προϊόντων με βάση πολλαπλά κριτήρια αναζήτησης για τους καταναλωτές, και τέλος τη δυνατότητα δημιουργίας δωρεών σε ελεγμένους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. 

Τέλος, η Klarna δίνει τη δυνατότητα ευέλικτων αγορών σε περισσότερα από 400 καταστήματα, μεταξύ των οποίων τα Public, Media Markt, About You, Cosmos Sport, H&M, Funky Buddha και πολλά ακόμη. Μπορείτε να δείτε στο www.klarna.com/gr/katastimata-klarna/ τα συνεργαζόμενα καταστήματα.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα της Klarna και τα πλεονεκτήματα που απολαμβάνουν οι έμποροι που ενσωματώνουν την Klarna στο checkout στην Ελλάδα μπορείτε να βρείτε στο www.klarna.com/gr/business/

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις