Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Phishing: Αυτό είναι το brand που χρησιμοποιούν περισσότερο οι hackers

Νέα έρευνα της Check Point παρουσιάζει τα brands που μιμήθηκαν περισσότερο οι κυβερνοεγληματίες για να ξεγελάσουν τα θύματά τους

Τα brands που «μιμούνται» περισσότερο οι hackers παρουσίασε η Check Point Research (CPR), το τμήμα Threat Intelligence της Check Point Software, μέσω της έκθεσης Brand Phishing Report που δημοσίευσε για το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

Σύμφωνα με την έκθεση, η Yahoo ήταν το εμπορικό σήμα που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο για επιθέσεις phishing κατά το δ’ τρίμηνο του 2022, ανεβαίνοντας 23 θέσεις και αντιπροσωπεύοντας το 20% όλων των προσπαθειών. Η Check Point Research διαπίστωσε ότι οι κυβερνοεγκληματίες διένεμαν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με subject lines που υπονοούσαν ότι ο παραλήπτης είχε κερδίσει βραβεία ή χρηματικά έπαθλα από αποστολείς όπως «Awards Promotion» ή «Award Center».

Πώς ξεγελούσαν τους αποδέκτες των email

Το περιεχόμενο του email ενημέρωνε τον στόχο ότι είχε κερδίσει χρηματικό έπαθλο που είχε οργανώσει η Yahoo, αξίας εκατοντάδων χιλιάδων δολαρίων. Ζητούσε από τον παραλήπτη να στείλει τα προσωπικά και τραπεζικά του στοιχεία, με τον ισχυρισμό πως θα μετέφεραν τα χρήματα του βραβείου που κέρδισε στο λογαριασμό του. Το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου περιείχε επίσης μια προειδοποίηση ότι ο στόχος δεν πρέπει να ενημερώσει τον κόσμο για τη νίκη του βραβείου λόγω νομικών ζητημάτων.

Ο κλάδος με το… περισσότερο brand phishing

Σε γενικές γραμμές, ο τομέας της τεχνολογίας ήταν ο κλάδος με τις μεγαλύτερες πιθανότητες μίμησης brand phishing το τελευταίο τρίμηνο του 2022, ακολουθούμενος από τη ναυτιλία και τα κοινωνικά δίκτυα. Η DHL ήταν στη δεύτερη θέση με 16% όλων των προσπαθειών brand phishing, μπροστά από τη Microsoft που βρέθηκε στην τρίτη θέση με 11%. Το LinkedIn επέστρεψε επίσης στη λίστα αυτό το τρίμηνο, φτάνοντας στην πέμπτη θέση με 5,7%. Η δημοτικότητα της DHL θα μπορούσε να οφείλεται στην έντονη περίοδο online αγορών γύρω από τη Black Friday και τη Cyber Monday, με τους χάκερ να χρησιμοποιούν το εμπορικό σήμα για να δημιουργούν «ψεύτικες» ειδοποιήσεις παραδόσεων.

«Βλέπουμε χάκερ να προσπαθούν να δελεάσουν τους στόχους τους προσφέροντας βραβεία και σημαντικά χρηματικά ποσά. Θυμηθείτε, αν φαίνεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, συνήθως έτσι συμβαίνει. Μπορείτε να προστατευτείτε από μια επίθεση brand phishing, αν δεν κάνετε κλικ σε ύποπτους συνδέσμους ή συνημμένα αρχεία και ελέγχετε πάντα τη διεύθυνση URL της σελίδας στην οποία οδηγείστε. Αναζητήστε ορθογραφικά λάθη και μην δίνετε εθελοντικά περιττές πληροφορίες», δήλωσε ο Omer Dembinsky, Data Group Manager στην Check Point Software.

Τα 10 δημοφιλέστερα προς μίμηση brands

Ακολουθούν τα κορυφαία εμπορικά σήματα που κατατάσσονται με βάση τη συνολική τους εμφάνιση σε απόπειρες brand phishing:

  1. Yahoo (20%)
  2. DHL (16%)
  3. Microsoft (11%)
  4. Google (5.8%)
  5. LinkedIn (5.7%)
  6. WeTransfer (5.3%)
  7. Netflix (4.4%)
  8. FedEx (2.5%)
  9. HSBC (2.3%)
  10. WhatsApp (2.2%)
Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις