Tesla: Παρέδωσε τα πρώτα ηλεκτρικά φορτηγά Semi
Με 3 χρόνια καθυστέρηση, η εταιρεία παρέδωσε τα πρώτα φορτηγά Tesla Semi στην PepsiCo
Τα πρώτα ηλεκτρικά φορτηγά Tesla Semi παρέδωσε στην PepsiCo ο Ίλον Μασκ, στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο εργοστάσιο της Tesla στη Νεβάδα. Ο CEO της εταιρείας ωστόσο δεν έδωσε επιπλέον πληροφορίες για την τιμολόγηση του φορτηγού, τα σχέδια παραγωγής ή την ποσότητα των φορτίων που θα μπορούσε να μεταφέρει.
Σύμφωνα με τον Ίλον Μασκ το ηλεκτροκίνητο φορτηγό μεγάλων αποστάσεων θα μειώσει τις εκπομπές ρύπων στους αυτοκινητόδρομους, ενώ θα ξεπεράσει τα υπάρχοντα μοντέλα ντίζελ σε ισχύ και ασφάλεια. Επίσης, θα παρέχει μια τεχνολογία γρήγορης φόρτισης.
«Αν είσαι φορτηγατζής και θέλεις το πιο “κακό” όχημα στο δρόμο, αυτό είναι», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Μασκ. Μάλιστα, δεν δίστασε να αναφέρει ότι έχουν περάσει πέντε χρόνια από τότε που η Tesla είχε ανακοινώσει ότι αναπτύσσει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι παρά τις εξαγγελίες της εταιρείας, οι ειδικοί του κλάδου παραμένουν δύσπιστοι ότι τα ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία μπορούν να αντέξουν οικονομικά την πίεση της μεταφοράς βαρέων φορτίων για εκατοντάδες μίλια.
Άγνωστο το κόστος
Μέχρι στιγμής, η Tesla δεν έχει ανακοινώσει την τιμολόγηση του Semi, ούτε έχει δώσει λεπτομέρειες για τις παραλλαγές του φορτηγού που είχε αρχικά σχεδιάσει. Ακόμα, δεν παρείχε περισσότερες πληροφορίες για τις παραδόσεις στην PepsiCo ή άλλους πελάτες. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να χρησιμοποιεί το Semi και για δικούς της σκοπούς, καθώς θα αρχίσει στέλνει με αυτό εξαρτήματα στο εργοστάσιό της στο Fremont της Καλιφόρνια.
Το 2017, η Tesla είχε ανακοινώσει ότι η έκδοση εμβέλειας 300 μιλίων του Semi θα κοστίζει 150.000 δολάρια και η έκδοση 500 μιλίων 180.000 δολάρια, όμως οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας έχουν αυξηθεί αρκετά από τότε.
Κατά τον πρόεδρο της Tesla, Robyn Denholm, η αυτοκινητοβιομηχανία ενδέχεται να παράγει 100 Semis φέτος. Ο ίδιος ο Μασκ είχε παλαιότερα αναφέρει ότι στόχος του είναι να παράγει 50.000 φορτηγά μέχρι το 2024.
Από την άλλη, η PepsiCo είχε παραγγείλει 100 οχήματα το 2017.
3 χρόνια καθυστέρηση
Η εταιρεία είχε θέσει αρχικά ως στόχο παραγωγής για το Semi το 2019. Δεν κατάφερε όμως να πετύχει τον στόχο της και έτσι οι ανταγωνιστές της την πρόλαβαν και άρχισαν να πωλούν δικά τους φορτηγά με μπαταρίες.
Η Daimler’s Freightliner, η Volvo, η startup Nikola και η Renault είναι μερικοί από τους ανταγωνιστές της Tesla που έχουν αναπτύξει εναλλακτικές λύσεις για φορτηγά με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το Semi στο «μικροσκόπιο»
Όπως δήλωσε ο Μασκ το Semi είναι ικανό να φορτίζει 1 μεγαβάτ και διαθέτει τεχνολογία υγρής ψύξης στο καλώδιο φόρτισης σε μια ενημερωμένη έκδοση του Supercharger της Tesla που θα διατεθεί στο Cybertruck. Το Cybertruck με τη σειρά του, αναμένεται να τεθεί σε παραγωγή το 2023.
Ο CEO της Tesla ανέφερε ότι το Semi χρησιμοποιεί 3 ηλεκτρικούς κινητήρες που αναπτύχθηκαν για την έκδοση του Model S της εταιρείας, με μόνο έναν από αυτούς να ενεργοποιείται με ταχύτητα αυτοκινητόδρομου και δύο σε «ρεζέρβα» όταν το φορτηγό χρειάζεται να επιταχύνει, ένα χαρακτηριστικό που κάνει το φορτηγό ενεργειακά πιο αποδοτικό.
«Αυτό το πράγμα έχει τρελή δύναμη σε σχέση με ένα φορτηγό ντίζελ», είπε ο Μασκ. «Βασικά είναι σαν ένας ελέφαντας που κινείται σαν τσιτάχ», πρόσθεσε.