Τον τελευταίο χρόνο αρκετά νέα άτομα (όχι δεν γέρασα ακόμα) έρχονται να με συναντήσουν και να ζητήσουν τη συμβουλή μου για την startup που θέλουν να ετοιμάσουν ή να με ρωτήσουν αν μου αρέσει η ιδέα τους. Η αλήθεια είναι ότι πάρα πολλές φορές έχω συναντήσει άτομα που έχουν πάρα πολύ καλές ιδέες και θέληση να δουλέψουν. Το θέμα όμως για μένα δεν είναι μόνο η ιδέα. Έχοντας δουλέψει αρκετά χρόνια στη διαφήμιση βλέπω ότι μια ιδέα όσο καλή και να είναι πάντα πρέπει να συνοδεύεται από ένα πλάνο προώθησης.
Το πρόβλημα όμως που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι νέοι που αποφασίζουν να δημιουργήσουν μια startup είναι διπλό.
Από τη μια μεριά ένα μεγάλο ποσοστό startups έχουν περιορισμένο budget ενώ από την άλλη μεριά πολλές φορές το παραδοσιακό marketing δεν λειτουργεί για ένα μεγάλο ποσοστό απ΄ αυτές καθώς οι καταναλωτές έχουν πάρα πολλές επιλογές αλλά πολύ λίγο χρόνο για να τις δουν όλες τις διαφημίσεις.
Αν λοιπόν αποφασίσετε να δημιουργήσετε τη δικιά σας startup θα πρέπει να σκεφτείτε το ποσό που θα χρειαστεί για να προωθήσετε την ιδέα σας.
Μερικές φορές ακόμα και κάποια μικρά βήματα μπορεί να αρκούν για να κάνετε την αρχή.
Το σημαντικότερο βήμα είναι να δημιουργήσετε τη στρατηγική σας βασισμένοι πάντα πάνω σε κάποιο insight. Βρείτε ποιό ακριβώς είναι το κοινό σας, ποιες είναι οι ανάγκες του και βασιστείτε πάνω στο συγκεκριμένο insight για να διαφημίσετε τη startup σας στα social media.
Γνωρίζοντας το κοινό σας πλέον μπορείτε να επιλέξετε τις πλατφόρμες που θα το στοχεύσετε για να έχετε καλύτερα αποτελέσματα. Αυτή τη στιγμή το Facebook στην Ελλάδα είναι το πιο δημοφιλές social network, ωστόσο καλό είναι να μελετήσετε προσεκτικά τις ενέργειες που θα κάνετε για την προώθηση καθώς σίγουρα δε θέλετε να πετάξετε λεφτά χωρίς να έχετε κάποιο αποτέλεσμα.
Αφού πλέον έχετε εντοπίσει που θα διαφημιστείτε, ήρθε η ώρα να γίνετε δημιουργικοί. Για να γνωρίσει το κοινό την ιδέα σας και την startups σας είναι βασικό πολύ γρήγορα να καταλάβει τι ακριβώς κάνει η εταιρία σας. Γι αυτό το λόγο είναι καλό να δημιουργήσετε ένα βίντεο. Ένα επεξηγηματικό αλλά και αστείο βίντεο το οποίο δε θα ξεπερνάει το 1-1:30 λεπτό μπορεί να αποδειχθεί αρκετό για να γνωρίσει περισσότερος κόσμος την δικιά σας startup.
Με αυτό τον τρόπο και οι χρήστες θα καταφέρουν πολύ πιο άμεσα να καταλάβουν την ιδέα σας αλλά και εσείς θα μπορέσετε να την προωθήσετε σε περισσότερα digital μέσα καθώς το βίντεο είναι ένα εργαλείο που μπορεί να αυξήσει το buzz γύρω από το όνομα σας.
Σκεφτείτε έξυπνα, εντοπίστε τα sites που μπορεί να γράψουν για εσάς και την ιδέα σας και αρχίστε να επικοινωνείτε μαζί τους. Προσοχή όμως δε χρειάζεται να σπαμμάρετε. Είναι βασικό να γνωρίζετε τι ακριβώς θέλετε να πείτε και να έχετε κάποιο υλικό να τους στείλετε για να δημοσιεύσουν.
Γίνετε πιο εξωστρεφείς. Δημιουργείστε ένα blog και ξεκινήστε να ανεβάζετε τα νέα σας, τις επιτυχίες σας ακόμα και φωτογραφίες από την προσπάθεια σας. Πολλές φορές ακόμα και ένα καλό άρθρο αξίζει να το μοιραστείτε με άλλα sites ή με τους γνωστούς σας προκειμένου να το προωθήσουν και οι ίδιοι.
Αν και η λίστα με τις ενέργειες που μπορώ να γράψω είναι αρκετά μεγάλη θα προτιμήσω να σταματήσω εδώ καθώς πιστεύω ότι για αρχή αυτό που είναι πολύ σημαντικό να σας μείνει είναι ότι χρειάζεται να διαθέσετε ένα ποσό του budget που έχετε και για την προώθηση της ιδέας σας αλλά και ότι η σωστή στρατηγική είναι πάντα το πρώτο βήμα για κάθε επιτυχημένο project.