Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Άντριου Χωλ (AggelioPolis): «Οι Έλληνες απίστευτα ώριμοι στις online αγοραπωλησίες»

Οκτώ μήνες από το επαναλανσάρισμα της πλατφόρμας της – περισσότερα στοιχεία για το οποίο είχε παρουσιάσει στους εκπροσώπους του Τύπου τον Ιούλιο – συμπλήρωσε η AggelioPolis, πλατφόρμα αγγελιών για online αγορές και πωλήσεις στην Ελλάδα.

Συμπίπτοντας με αυτό το ορόσημο, ο Άντριου Χωλ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, παραχώρησε συνέντευξη στο Startupper.gr, στην οποία καταγράφει την εξέλιξη και την πρόοδο που έχει καταγράψει η πλατφόρμα 8 μήνες μετά το επαναλανσάρισμά της. Ο Χωλ αναφέρει ότι η AggelioPolis δέχεται σήμερα 10% περισσότερες αγγελίες ανά ημέρα σε σχέση με πέρυσι, φθάνοντας έναν συνολικό αριθμό των 115.000. Συνολικά έχουν αναρτηθεί αγγελίες για πάνω από 1 εκατ. αντικείμενα.

Σε ό,τι αφορά στη σύγκριση της ελληνικής αγοράς σε σχέση με άλλες χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται με αντίστοιχες πλατφόρμες η SCM Ventures – στην οποία ανήκει η AggelioPolis – ο Χωλ αναφέρει ότι υπάρχουν διαφορές στο είδος των συναλλαγών που πραγματοποιούνται, αλλά η Ελλάδα εμφανίζει σημαντικά ποσοστά ωριμότητας στις διαδικτυακές αγοραπωλησίες.

Η εταιρεία εξακολουθεί να επικεντρώνεται στη δημιουργία μίας όσο δυνατόν πιο φιλικής και εύχρηστης πλατφόρμας, τοποθετώντας το μοντέλο δημιουργίας εσόδων σε δεύτερο «πλάνο», ενώ σε ό,τι αφορά στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας ο Χωλ απαντά ότι θα δοθεί μεγάλο βάρος στα mobile «κανάλια» της πλατφόρμας, καθώς σημαντικό μέρος των Ελλήνων χρηστών στρέφονται στο Διαδίκτυο μέσω κινητών συσκευών.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία δημοσιοποίησε στοιχεία για το πώς «κινείται» η αγορά των αγγελιών με βάση τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται στην πλατφόρμα. Ενδιαφέροντα στοιχεία που προκύπτουν αφορούν στα καταναλωτικά αγαθά που προτιμούν άνδρες και γυναίκες, στο ότι οι άνδρες έχουν ελαφρύ προβάδισμα στην ανάρτηση αγγελιών, στο ότι οι Έλληνες αγοράζουν περισσότερο μεταχειρισμένα παρά καινούρια προϊόντα και στο ότι φαίνεται να αγαπούν ιδιαίτερα τα επώνυμα προϊόντα. Τέλος, ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η μεγαλύτερη δραστηριότητα στην AggelioPolis, από απλές αναζητήσεις έως την πραγματοποίηση αγοραπωλησιών, παρατηρείται στη Θεσσαλονίκη ενώ η Αθήνα ακολουθεί.

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη με το Άντριου Χωλ παρακάτω

Startupper.gr: Άντριου, τον Ιούλιο ανακοινώσατε το επαναλανσάρισμα της Aggeliopolis, με έμφαση στο περιβάλλον χρήσης της πλατφόρμας και την εμπειρία του χρήστη. Πώς βοήθησαν αυτές οι αλλαγές την Aggeliopolis τους τελευταίους μήνες και σε ποιο σημείο βρίσκεσθε σήμερα;
Andrew Hall: Στην Aggeliopolis επικεντρωνόμαστε στη βελτίωση της ζωής των ανθρώπων. Αυτό πραγματοποιείται με την παροχή μίας δωρεάν, γρήγορης και εύχρηστης ιστοσελίδας που διασυνδέει αγοραστές και πωλητές σχεδόν κάθε είδους αντικειμένου με έναν όσο πιο απρόσκοπτο τρόπο γίνεται.

Τις αλλαγές που κάναμε τον Ιούλιο ακολούθησαν βελτιώσεις στη σελίδα αναζητήσεων τον Οκτώβριο. Αυτές προήλθαν από πραγματική ανάδραση των χρηστών που μας ήλθε μέσα από συνεδρίες που είχαμε μαζί τους. Οι αλλαγές που κάνουμε στην πλατφόρμα γίνονται πάντοτε με έναν στόχο: να κάνουμε τη ζωή των χρηστών μας ευκολότερη!

Αυτές οι αλλαγές έχουν εισπράξει θετικά σχόλια μέσα από την σκληρά εργαζόμενη ομάδα εξυπηρέτησης πελατών μας, αλλά και από τη σελίδα μας στο Facebook. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσοι επικοινώνησαν μαζί μας για να μας μεταφέρουν τις σκέψεις τους!

Startupper.gr: Θα μπορούσες να μοιρασθείς σε νούμερα αυτήν την ανάπτυξη;
Andrew Hall: Σήμερα δεχόμαστε 10% περισσότερες αγγελίες ανά ημέρα σε σύγκριση με την αντίστοιχη στιγμή πέρσι. Σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο, μετά και την καλοκαιρινή περίοδο όπου οι χρήστες έλειπαν σε διακοπές, βλέπουμε σήμερα ένα σχεδόν 20% περισσότερων δημοσιεύσεων. Ο αριθμός χρηστών που επισκέπτονται την πλατφόρμα έχει αυξηθεί κατά ανάλογο ποσοστό στην ίδια περίοδο.

Ο αριθμός των δημοσιεύσεων ανέρχεται σε 115.000 και παραμένει σταθερός στη διάρκεια του χρόνου, καθώς οι χρήστες πωλούν τα αντικείμενά τους όσο γρήγορα άλλοι χρήστες αναρτούν νέες αγγελίες.

Από το επαναλανσάρισμα του Απριλίου έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς σχεδόν 80.000 συναλλαγές μέσω του AggelioPolis. Αυτές οι συναλλαγές έχουν δημιουργήσει έσοδα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ σε απλούς, καθημερινούς Έλληνες. Και μάλιστα δωρεάν! Στη διάρκεια των 5 ετών λειτουργίας έχουν πωληθεί πάνω από 1 εκατ. αντικείμενα μέσα από την πλατφόρμα.

Σήμερα προσεγγίζουμε κάθε μήνα σχεδόν το 10-15% των Ελλήνων που έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο.

Startupper.gr: Πώς συγκρίνεται η ελληνική αγορά με τις υπόλοιπες χώρες στις οποίες η SCM Ventures διατηρεί πλατφόρμες δημοσίευσης αγγελιών;
Andrew Hall: Η ελληνική αγορά υπερτερεί σε σχέση με άλλες αγορές στις οποίες έχει παρουσία η SCM Ventures. Οι Έλληνες αποδέχονται σε μεγάλο βαθμό αυτό τον τρόπο συναλλαγής: να αγοράζουν δηλαδή και να πωλούν σε ανθρώπου ου βρίσκονται κοντά τους. Θεωρούμε ότι αυτό είναι ενσωματωμένο στην κουλτούρα της συναλλαγής, της δημιουργίας εσόδων από την πώληση αντικειμένων που δεν χρησιμοποιείς πια και της εξοικονόμησης χρημάτων από την επίτευξη μίας καλής συμφωνίας στην πλατφόρμα μας.

Τα πέντε προηγούμενα χρόνια η εμπιστοσύνη στο Διαδίκτυο έχει εκτοξευθεί στα ύψη και το γεγονός ότι κάθε μία από τις αγγελίες μας ελέγχεται χειροκίνητα, ώστε να διασφαλισθεί ότι μόνο οι αγγελίες με την πιο υψηλή ποιότητα δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας, κάνει την AggelioPolis την πιο έξυπνη επιλογή.

Μεταξύ άλλων, διαχειριζόμαστε πλατφόρμες στην Τυνησία και στην Δομινικανή Δημοκρατία. Οι διαφορές μεταξύ των κουλτουρών είναι ευδιάκριτες: Για παράδειγμα, στην Ελλάδα οι άνθρωποι λατρεύουν να αγοράζουν και να πωλούν έπιπλα, κινητές συσκευές και άλλα αντικείμενα του σπιτιού, αλλά και να δημοσιεύουν αγγελίες εργασίας. Ενώ στην Τυνησία οι χρήστες ανταλλάσσουν τα αυτοκίνητά τους και τα σπίτια τους σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό και στην Δομινικανή Δημοκρατία αγοράζονται και πωλούνται με μεγάλη συχνότητα οι ηλεκτρονικές συσκευές.

Σε ό,τι αφορά στις online αγοραπωλησίες, η ελληνική αγορά είναι απίστευτα ώριμη.

Startupper.gr: Τον Ιούλιο είχατε αναφέρει ότι με βάση το πενταετές επιχειρηματικό σας σχέδιο δεν είχατε ενεργοποιήσει ακόμη το μοντέλο εσόδων της AggelioPolis. Για ποιο λόγο και πότε σύμφωνα με το πλάνο σας θα ενεργοποιηθεί; Το γεγονός ότι είστε μέρος ενός παγκόσμιου μηντιακού κολοσσού επιτρέπει στην εταιρεία να εστιάζει στην ποιότητα και στην ευχρηστία της υπηρεσίας αντί να «αγωνιά» να δημιουργήσει έσοδα;
Andrew Hall: Αυτή την στιγμή είμαστε επικεντρωμένοι σε ένα μόνο πράγμα: τον χρήστη. Αν ξεκινήσουμε να σκεφτόμαστε πώς μπορούμε να ενεργοποιήσουμε ροές εσόδων τότε διακινδυνεύουμε να χάσουμε τον στόχο δημιουργίας μίας καλής εμπειρίας για τους ανθρώπους που μας ενδιαφέρουν.

Είμαστε τυχεροί να συνεργαζόμαστε με έναν επενδυτή που αντιλαμβάνεται την βιομηχανία στην οποία δραστηριοποιούμαστε και γνωρίζει ότι απαιτείται υπομονή και σκληρή δουλειά όσο συνεχίζουμε την έρευνα και τις επενδύσεις στην Ελλάδα προκειμένου να δημιουργήσουμε την καλύτερη δυνατή υπηρεσία.

Infographic AggelioPolis.gr
Κάντε κλικ για να δείτε το infographic σε μεγαλύτερο μέγεθος

Startupper.gr: Είχατε αναφέρει επίσης ότι εξαιτίας της κρίσης ένα μεγάλο μέρος της «κίνησης» της πλατφόρμας δημιουργείτο τελευταίως από τις ανταλλαγές. Πώς έχει αναπτυχθεί αυτό το «κανάλι»;
Andrew Hall: Το μεγαλύτερο μερίδιο των επισκεπτών μας προέρχεται από την “στόμα σε στόμα” διάδοση. Οι χρήστες μιλούν για εμάς στην οικογένεια και στους φίλους τους. Αυτό σημαίνει ότι κάτι κάνουμε σωστά.

Κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης στηριχθήκαμε πολύ σε αυτή την ισχυρή «στόμα σε στόμα» φήμη και την αναγνωρισιμότητα της μπράντας, προκειμένου να διατηρήσουμε έναν σημαντικό όγκο ανθρώπων που αγοράζουν και πωλούν αντικείμενα μεταξύ τους. Μεγάλο μέρος των δράσεων μάρκετινγκ στοχεύουν στη διάδοση του μηνύματος για την AggelioPolis, μία από τις λίγες δωρεάν και αποτελεσματικές υπηρεσίες.

Οι συμφωνίες αντιπραγματευτισμού μεταξύ οργανισμών είναι ακόμη σε πολύ πρώιμα στάδια και αντιπροσωπεύουν ένα μικρό μόνο τμήμα των αγγελιών και των συναλλαγών μας.

Startupper.gr: Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Andrew Hall: Για το άμεσο μέλλον, θα συνεχίσουμε να κάνουμε βελτιώσεις στην πλατφόρμα με βάση την ανάδραση των χρηστών, κυρίως σε σχέση με τη φιλική προς τις κινητές συσκευές εκδοχή της ιστοσελίδας μας, καθώς και στην Android εφαρμογή. Αναγνωρίζουμε ότι οι χρήστες στρέφονται στην πρόσβαση στο Διαδίκτυο μέσω κινητού, ιδίως καθώς τα δίκτυα 3G και 4G ενδυναμώνουν.

Επίσης, θα διοργανώσουμε μερικές πολύ ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις πριν τα Χριστούγεννα, οπότε μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες λεπτομέρειες στη σελίδα μας στο Facebook!

Στο πιο μακρινό μέλλον οραματιζόμαστε να δημιουργήσουμε νέους τρόπους και να εξερευνήσουμε νέες δυνατότητες σχετικές με τους Έλληνες χρήστες μας, οι οποίες θα υπηρετούν το συμφέρον τους.

Startupper.gr: Τέλος, μπορείς να μας πεις ποια είναι τα αντικείμενα που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον αγοραπωλησίας; Ποιες καταναλωτικές τάσεις ή συμπεριφορές εντοπίζετε μέσω της AggelioPolis;
Andrew Hall: Μόλις κυκλοφόρησε το iPhone 6 παρατηρήσαμε ότι αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός των χρηστών που αναζητούν ή που πωλούν προηγούμενα μοντέλα iPhone. Έγιναν μερικές πολύ αξιόλογες συναλλαγές, στις περισσότερες περιπτώσεις κατά 30% φθηνότερα από τις τιμές πώλησης στη λιανική.

Οι ηλεκτρονικές συσκευές είναι αυτές που αναζητούν περισσότερο οι χρήστες, όπως υπολογιστές, laptops και tablets.

Αντικείμενα όπως ρούχα, αξεσουάρ και παπούτσια έχουν «εκτοξευθεί» τους τελευταίους έξι μήνες, ενώ τα αντικείμενα σπιτιού, όπως έπιπλα και ηλεκτρικές συσκευές, είναι από τα πιο «σταθερά» αντικείμενα στη διάρκεια των χρόνων.

Ενδιαφέρον σημείο είναι ότι οι βλέπουμε αρκετή δραστηριότητα σε ό,τι αφορά στην αγορά εργασίας, είτε πρόκειται για όσους αναζητούν εργασία είτε για εταιρείες που δημοσιεύουν αγγελίες.

Από το είδος των συναλλαγών που ολοκληρώνονται καταλαβαίνουμε ότι τους Έλληνες τους ενδιαφέρει η ολοκλήρωση μίας καλής συμφωνίας, είτε πρόκειται για μία κορυφαία φίρμα είτε για έναν απλό, βολικό καναπέ.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις