Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Ποιοι είναι οι Έλληνες χρήστες του LinkedIn;

Στη χρυσή εποχή του digital και των social media, έχει αποδειχθεί πως η σωστή χρήση των κατάλληλων social networks μπορεί να έχει ευεργετική δράση στην επαγγελματική σταδιοδρομία κάθε υποψήφιου.

Το LinkedIn παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον αναφορικά με τις επαγγελματικές επιλογές που παρέχει σε κάθε χρήστη τόσο σε προσωπικό όσο και σε εταιρικό επίπεδο, καθώς μπορεί να αποτελέσει το πλέον ενημερωμένο online βιογραφικό.

Όχι μόνο δίνει την ευκαιρία στο χρήστη να επιδείξει σημαντικά επιτεύγματα από τη μέχρι τώρα πορεία του, όπως projects που έχει υλοποιήσει, με έναν εύκολο και user-friendly τρόπο, αλλά και να αναδείξει τα πιο δυνατά του σημεία και ικανότητες τα οποία έχουν προκύψει από τα endorsements που έχει λάβει από τον επαγγελματικό του κύκλο. Ακόμη, το ξεχωριστό πλεονέκτημα που προσφέρει είναι η δυνατότητα ανάπτυξης ενός δυνατού professional network και η άμεση προβολή συστάσεων από συνεργάτες και εργοδότες.

Στα πλαίσια του σεμιναρίου που διοργανώνει η Socialab, full-service digital marketing agency, για τη χρήση της business-oriented social πλατφόρμας, προχώρησε σε έρευνα σχετικά με την εικόνα του LinkedIn στην Ελλάδα και κατέληξε σε κάποια πολύ ενδιαφέροντα στατιστικά τα οποία και συγκεντρώνει στο εικονιζόμενο infographic.

infographic
Τα στοιχεία είναι δειγματοληπτικά με βάση τα όσα έχουν δηλώσει οι χρήστες

Οι Έλληνες χρήστες του LinkedIn έχουν σημειώσει εντυπωσιακή αύξηση, καθώς πλέον πλησιάζουν το 1 εκατομμύριο (997.877 users), ενώ το Νοέμβριο του 2014 μετρούσαν μόλις 900,000. Ωστόσο, υπάρχουν προοπτικές για περαιτέρω αύξηση αυτού του μεγέθους, καθώς ο συνολικός αριθμός χρηστών της πλατφόρμας παγκοσμίως ανέρχεται σε 347.000.000 εκατομμύρια και συνεχώς αυξάνεται.

Το 40% των χρηστών στην Ελλάδα που διατηρούν προφίλ στο LinkedIn βρίσκονται μεταξύ 25-35 χρονών, ενώ το αμέσως επόμενο ηλικιακό group είναι το 35-54 με 38%. Φυσικά, αυτό είναι αναμενόμενο αφού πρόκειται για ένα επαγγελματικό network που απευθύνεται κυρίως σε εργαζόμενους και επαγγελματίες και απαιτεί εξοικείωση τόσο με το διαδίκτυο όσο και με τα social media σε γενικότερο επίπεδο.

Με τα παραπάνω στοιχεία συνάδει και το γεγονός ότι ελέγχοντας τις θέσεις εργασίας παρατηρήθηκε, πως το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών απασχολούνται σε θέσεις junior (39,45%), ενώ το 23,92% κατέχει θέση senior στελέχους και μόλις το 14,99% θέση manager. Αυτό οφείλεται στο ότι το LinkedIn αποτελεί ένα εργαλείο που βοηθά τόσο στην εύρεση εργασίας όσο και στην επαγγελματική δικτύωση, κάτι που το καθιστά απαραίτητο σε όσους ξεκινούν την επαγγελματική τους πορεία.

Ακόμη, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το 27, 61% των Ελλήνων χρηστών έχουν δηλώσει πως εργάζονται σε εταιρίες με προσωπικό άνω των 1.000 ατόμων. Ακολουθεί το ποσοστό 21, 69% για εργαζόμενους σε εταιρίες άνω των 10,000 ατόμων. Θα μπορούσαμε επομένως να πούμε πως οι περισσότεροι Έλληνες εγγεγραμμένοι στην πλατφόρμα του LinkedIn απασχολούνται σε μεγάλες εταιρίες, πολύ πιθανό πολυεθνικές, όπου η χρήση του LinkedIn είναι αρκετά διαδεδομένη λόγω της συχνής συναναστροφής με το εξωτερικό, όπου το LinkedIn είναι ιδιαίτερα εδραιωμένο.

Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί πως το 21,51% των χρηστών στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται στον τομέα του retail. Αυτό το ποσοστό είναι μπροστά με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο και τρίτο κλάδο απασχόλησης που είναι οι τηλεπικοινωνίες με 15,24%, και η ανώτατη εκπαίδευση με 13,23%. Ακολουθούν ο κλάδος του ΙΤ και της υγείας με 12,6% και 10,25% αντίστοιχα. Τα ποσοστά αυτά συνδέονται άμεσα με την πραγματικότητα μιας και ο τομέας του retail είναι σχεδόν ο βασικότερος για την οικονομία της Ελλάδας και καταλαμβάνει ένα πολύ μεγάλο φάσμα δραστηριοτήτων. Επιπλέον, o κλάδος των τηλεπικοινωνιών έχει σημειώσει τεράστια άνοδο λόγω της αυξημένης χρήσης του Internet.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω στατιστικά που μαρτυρούν την ολοένα αυξανόμενη ζήτηση και ανάγκη για την ορθή χρήση του LinkedIn, γεννήθηκε η ιδέα της διοργάνωσης ενός ολοκληρωμένου LinkedIn σεμιναρίου από τη Socialab προκειμένου να ενημερωθούν τόσο οι νέοι όσο και οι επαγγελματίες για τις χρήσιμες δυνατότητες της πλατφόρμας και πως μπορούν να την αξιοποιήσουν προς όφελός τους. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το σεμινάριο και το infographic μπορείτε να επισκεφθείτε το επίσημο site του LinkedIn Seminar.

*Η παραπάνω ανάλυση είναι guest post από τις Βέρα Οικονόμου (απόφοιτο του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΟΠΑ και Educational Manager της Socialab) και Μάρα Χαβάκη (Marketing & PR Manager της Socialab και αρχισυντάκτρια του εταιρικού website για digital marketing, Suit.gr)

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις