StartUpper

Script: Η ελληνική insurtech πλατφόρμα που αλλάζει τον ασφαλιστικό κλάδο

Παρόλο που το Insurtech, ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ασφαλιστικού κλάδου, είναι μια πραγματικότητα εδώ και αρκετά χρόνια στο εξωτερικό, στην Ελλάδα λίγες είναι ακόμα οι εταιρείες που ασχολούνται – στην πράξη – με το αντικείμενο, συμβάλλοντας στην μετάβαση που συντελείται.

Μία από αυτές είναι η Script, μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα cloud που αφορά τη διαχείριση των ασφαλιστικών εργασιών από τους επαγγελματίες του κλάδου.  Η Script συνδέει το backoffice κάθε επαγγελματία απευθείας με την ασφαλιστική εταιρεία και τον πελάτη του δίνοντας του απεριόριστες δυνατότητες, από τη τιμολόγηση και πώληση μέσω του website του μέχρι συγκριτική τιμολόγηση των συνεργατών του δικτύου του άμεσα με όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες. Όλα αυτά χωρίς να χρειάζεται ο επαγγελματίας να συντηρεί δικό του server ή να ανησυχεί για τα backup σου και όλα τα επιπλέον έξοδα που προκύπτουν.

Πρόκειται για μια “επαναστατική” πλατφόρμα που φέρνει αλλαγές στην ασφαλιστική αγορά της Ελλάδας – και όχι μόνο. Ο Φαίδων Παπαπαύλου, CEO της Script, μίλησε στο Startupper MAG για αυτές τις αλλαγές, αναλύοντας παράλληλα όσα πρέπει να ξέρουμε για την πλατφόρμα.

SM. Πώς ξεκίνησε η ιδέα της πλατφόρμας;

Φ. Παπαπαύλου: Η Script (script-it.gr) γεννήθηκε σαν ιδέα στο Λονδίνο, όταν σε ένα ασφαλιστικό project, σε συνεργασία με τους Lloyds of London, βρεθήκαμε μπροστά στο πρόβλημα της διανομής προϊόντος και διεκπεραίωσης του underwriting. Οι διαδικασίες μέχρι τότε ήταν χειροκίνητες και η τεχνολογία ήταν δυσπρόσιτη για τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.

Δημιουργήσαμε, λοιπόν, μια ομάδα με εξειδίκευση στα ασφαλιστικά, από αναλυτές μέχρι developers, και επενδύσαμε στη δημιουργία της τεχνολογίας που μας αντάμειψε με ένα γρήγορο expansion rate εντός Ελλάδας και αμέσως μετά σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

SM. Ποιες αλλαγές φέρνει στην αγορά;

Φ. Παπαπαύλου: Η πλατφόρμα της Script δεν είναι ένα backoffice software για απλή καταχώριση εγγραφών, όπως η πλειονότητα των software που χρησιμοποιούνται στον ασφαλιστικό κλάδο, αλλά συνδέει όλα τα μέρη που χρησιμοποιεί και κάνει όλα όσα θα περίμενε ένας χρήστης τέτοιου software. Η βασική διαφορά της πλατφόρμας της Script βρίσκεται στις διευρυμένες δυνατότητες συνδεσιμότητάς της τόσο με το οικοσύστημα των ασφαλιστικών οργανισμών, όσο και με αυτό των τραπεζών, και φυσικά με το πανίσχυρο backoffice που έχουμε δημιουργήσει.

Στην ουσία, η συνδεσιμότητα αυτή καθιστά ικανή τη δημιουργία εργαλείων όπως η τιμολόγηση μέσω aggregator, εντός της εφαρμογής, και η έκδοση συμβολαίων
απευθείας από την πλατφόρμα. Σε συνδυασμό με τη συνδεσιμότητα των τραπεζών, απλοποιεί αφενός τη διανομή των προϊόντων από τις ασφαλιστικές απευθείας στο backoffice του σημείου πώλησης και αφετέρου τη συνδεσιμότητα με τις τραπεζικές κινήσεις, με αποτέλεσμα το digital transformation του 80-90% των εργασιών.

Το 2018 προσθέσαμε επίσης το module συνδεσιμότητας των online aggregators, που δίνει τη δυνατότητα πώλησης μέσω του website των ασφαλιστών και έτσι συνδέσαμε
και τους πελάτες/χρήστες στο κύκλωμα αυτό, με αποτέλεσμα πλέον η ασφαλιστική εταιρεία να μπορεί να κάνει διανομή των προϊόντων της online μέσα από το website
του συνεργάτη.

Η σύνδεση πελάτη/ασφαλιστικού γραφείου/ασφαλιστικής εταιρείας και τραπεζικού συστήματος είναι αυτό που δίνει ένα 360° οικοσύστημα που διευκολύνει τις διαδικασίες διανομής και διεκπεραίωσης.

SM. Σε ποιες χώρες δραστηριοποιείστε;

Φ. Παπαπαύλου: Η Script ξεκίνησε στην Ελλάδα, όπου έγινε και η πρώτη εφαρμογή σε αγορά όπου ολοκληρώσαμε και το μοντέλο μας. Γρήγορα ξεκίνησαν οι επικοινωνίες με
άλλες χώρες και ήδη το 2020 ολοκληρώσαμε το localization σε Βουλγαρία και Κύπρο, ενώ μέχρι το τέλος του 4ου τριμήνου του 2020 ολοκληρώνουμε το localization της Ιταλίας, της
Αγγλίας και της Ρουμανίας.

Σε γενικές γραμμές, οι αντιπρόσωποί μας στις άλλες χώρες μάς μεταφέρουν τον ενθουσιασμό από την τοπική ασφαλιστική αγορά, που επιβεβαιώνει το επιτυχημένο μοντέλο που ακολουθήσαμε στην Ελλάδα, καθώς κάθε χώρα έχει διαφορετική κουλτούρα.

SM. Σε τι τεχνολογικό επίπεδο βρίσκεται η ελληνική ασφαλιστική αγορά;

Φ. Παπαπαύλου: Έχουμε συνηθίσει να λέμε ότι στην Ελλάδα έρχονται πιο αργά τα πράγματα σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ευρώπης. Ευτυχώς, σε σχέση με την τεχνολογία της ασφαλιστικής αγοράς, η Ελλάδα είναι αρκετά βήματα μπροστά, καθώς έχει πολύ ανεπτυγμένα κανάλια διανομής. Τα πωλησιακά σχήματα, όπως τα δίκτυα, είναι αρκετά αποτελεσματικά και εκπαιδευμένα στην πώληση, γεγονός που τους δίνει μεγάλους αριθμούς αλλά συγχρόνως έχουν και απαιτήσεις στην τεχνολογία, καθώς αντιλαμβάνονται ότι τους δίνουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

Με τον τρόπο αυτόν τα δίκτυα έχουν πιέσει τις ασφαλιστικές εταιρείες για την παροχή τεχνολογίας (βλ. Web-services), οι οποίες με τη σειρά τους έχουν ανταποκριθεί με σημαντικές επενδύσεις. Σε αντίστοιχες περιπτώσεις σε άλλες χώρες δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, οπότε και το penetration στην αγορά για εμάς μπορεί να καθυστερήσει. Το παράδειγμα της Ελλάδας για τις χώρες που ξεκινάμε είναι ένα καλό use case, που επιτρέπει σε ασφαλιστικές σε άλλες χώρες να αντιληφθούν τις δυνατότητες που υπάρχουν με τις τεχνολογίες μας.

Σίγουρα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης φυσικά. Η απλοποίηση των τεχνολογιών από τη μεριά των ασφαλιστικών θα βοηθήσει όλους μας να δημιουργήσουμε καινοτομίες που
θα βοηθήσουν την αγορά μας. Θεωρώ ότι το επόμενο βήμα πρέπει να είναι ένα κοινό web-service από τη μεριά των ασφαλιστικών εταιρειών, που θα παρέχει ακόμα περισσότερες δυνατότητες και θα συμπεριλαμβάνει ακόμα περισσότερους κλάδους. Η σύμπραξη αυτή των εταιρειών σε μοντέλο ΥΣΑΕ ή Φιλικού διακανονισμού θα φέρει νέα προϊόντα, ευκολία στη δημιουργία τους (άρα και πιο προσιτά) και καινοτομίες στη διανομή τους.

SM. Τι αλλάζει σε έναν «ψηφιακό» ασφαλιστή;

Φ. Παπαπαύλου: Όταν το 2018 κάναμε go-to-market για το phygital μοντέλο μας, που συνέδεε το website του ασφαλιστή με τον aggregator και το backoffice του, μας εντυπωσίασε η αποδοχή που υπήρχε, καθώς ήταν κάτι καινούργιο για εκείνους. Ωστόσο, φαίνεται ότι ο ασφαλιστής στην Ελλάδα έχει μεγάλη ευελιξία στις αλλαγές.

Με την ίδια ευελιξία βλέπουμε τους χρήστες της πλατφόρμας μας να αλλάζουν την καθημερινότητά τους και να βασίζονται σε μία cloud πλατφόρμα, που τους δίνει ευκολίες από το πιο απλό, το mobility του γραφείου τους, μέχρι και τις πιο σύνθετες αλλαγές στο workflow της καθημερινότητάς τους.

Το digital transformation στην καθημερινότητά τους αγγίζει και ποσοστά του 100%, που σημαίνει ότι καθημερινά πράγματα που έκαναν στο παρελθόν, πλέον δε τα κάνουν. Για παράδειγμα, η διαδικασία είσπραξης συμβολαίου που χρειαζόταν αρκετό χρόνο, πλέον αυτοματοποιείται με SMS alerts, που όταν πληρωθεί το συμβόλαιο, ενεργοποιούμε τα web-services και το αποστέλλουμε στον πελάτη αυτόματα χωρίς να χρειαστεί ανθρώπινο χέρι σε κανένα από τα βήματα. Φανταστείτε τις ανθρωποώρες που χρειάζονται για την είσπραξη 200 συμβολαίων το μήνα και πόσο χρόνο εξοικονομούμε, που μπορεί να μεταφερθεί σε νέες πωλήσεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.