StartUpper

Simpler: Χρηματοδότηση 1 εκατ. ευρώ για ενα εύχρηστο και άμεσο checkout

Η ελληνική Startup ανήκει στο χαρτοφυλάκιο του τρίτου επενδυτικού κεφαλαίου της VentureFriends και στοχεύει μια τεράστρια παγκόσμια αγορά αλλά και να λύσει το μεγάλο θέμα της εγκατάλειψης των καλαθιών των e-αγορών κατά το checkout.

Η Simpler είναι μια νέα e-commerce Startup με έδρα το Λονδίνο και γραφεία στην Αθήνα η οποία έχει στόχο να λύσει το μεγαλο πρόβλημα των εγκαταλήψεων των καλαθιών σε μια ηλεκτρονική αγορά.
Η εταιρεία πήρε πρόσφατα μια μεγάλη χρηματοδότηση απο την VentureFriends και για ολα τα παραπάνω αλλά και για πολλά ακόμα μιλήσαμε με την Co-Founder και CEO της εταιρείας, Ράνια Λάμπρου.

Startupper.gr: Μπορείτε να μας πείτε συνοπτικά την ιστορία πίσω απο την ιδέα της Simpler;

Ρ. Λάμπρου: Όταν ξεκίνησε η COVID, κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown, όλοι στραφήκαμε στις διαδικτυακές αγορές γιατί ήταν η μόνη μας επιλογή. Εκείνη την εποχή ανακαίνιζα το διαμέρισμά μου, οπότε πραγματοποιούσα πολλές online αγορές από διαφορετικά καταστήματα και κάθε φορά ένιωθα την ίδια ενόχληση όταν έφτανα στο checkout. Κάθε φορά μου ζητούνταν τα ίδια στοιχεία (επικοινωνίας, χρέωσης/αποστολής, πληρωμής) ξανά και ξανά, σε μια διαδικασία που στην καλύτερη περίπτωση διαρκούσε 3-4 λεπτά κάθε φορά.

Και δεν ήμουν μόνο εγώ. Η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών (70% στο web και 85% στο κινητό) εγκαταλείπουν τα “καλάθια” τους στο τελευταίο βήμα, και ένας από τους κύριους λόγους είναι η υπερβολικά περίπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς.

Πολύ απλά, αν το κάνεις δύσκολο για τον καταναλωτή να ολοκληρώσει την αγορά του, απλώς θα εγκαταλείψει τη διαδικασία και θα πάει αλλού.

Έχοντας εργαστεί στο adtech για χρόνια, έχω δει εκ των έσω σε τι μεταφράζεται αυτό και από την οπτική του εμπόρου, δηλαδή εκατομμύρια δολάρια σε χαμένα έσοδα. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να βελτιστοποιούν μόνο το λεγόμενο “top of the funnel”, ενώ τείνουν να παραμελούν το τελευταίο στάδιο και πιθανώς αυτό με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο – αυτό του checkout.

Σκεφτόμουν ότι πρέπει να υπάρχει καλύτερος τρόπος. Εάν μπορώ να χρησιμοποιήσω τα social logins (πχ Google, Facebook) για να συνδεθώ σε ένα website, γιατί να μην μπορώ να χρησιμοποιήσω μια τέτοια υπηρεσία για να κάνω checkout; Μια ανεξάρτητη υπηρεσία που είναι η πηγή αλήθειας για τα δεδομένα μου, ώστε να τα καταχωρήσω μία φορά και μετά να μπορώ να τα επαναχρησιμοποιήσω σε κάθε eshop που αγοράζω, χωρίς να χρειάζεται να μοιραστώ ευαίσθητα δεδομένα με κάθε μεμονωμένο site ή να δημιουργήσω λογαριασμούς. Και έπειτα, γιατί να μην έχω όλες μου τις αγορές μαζεμένες από όλα τα καταστήματα σε ένα μέρος και αντί γι’αυτό να πρέπει να ψάχνω μια παραγγελία ανάμεσα στις χιλιάδες emails μου; Έτσι γεννήθηκε η Simpler.

Η ιδρυτική ομάδα αποτελείται από τους Ράνια Λάμπρου, Αλέξανδρο Κυριακόπουλο και Σπύρο Μανδέκη. Όλοι γνωριζόμαστε πάνω από μια δεκαετία, από τα χρόνια του πανεπιστημίου (ΟΠΑ). Προερχόμαστε από διαφορετικά background με αλληλοσυμπληρούμενες δεξιότητες και εμπειρίες.

Εγώ έχω background στα χρηματοοικονομικά, αλλά ανέκαθεν ασχολούμουν με Startups – από την Pinnatta έως την Avocarrot (αργότερα Glispa & Market) όπου είχα την ευκαιρία να περάσω από leading θεσεις σε sales και product με ομάδες σε 6 χώρες.

Ο Αλέξανδρος έχοντας τεχνικό background, εργάστηκε για χρόνια στο Investment Banking στη Ζυρίχη πρωτα στην Credit Suisse σαν director και έπειτα σαν leader της τεχνικής ομάδας που έχτισε την καινούρια asset management πλατφόρμα της Vontobel.

Ο Σπύρος ίδρυσε τη δική του εταιρεία NestCargo και στη συνέχεια είχε engineering lead θέσεις στις Glispa, Market Group και Plum Fintech.

Η Simpler ιδρύθηκε στις αρχές του 2021, με έδρα στο Λονδίνο και θυγατρική στην Αθήνα. Τώρα είμαστε 11 άτομα και μεγαλώνουμε τόσο στο Λονδίνο όσο και στην Αθήνα.

Startupper.gr: Ποιό κενό της αγοράς καλύπτει η Simpler και πως; Και σε ποιο στάδιο βρίσκεται τώρα το προϊόν της εταιρείας.

Ρ. Λάμπρου: Οι λιανικές πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως έφτασαν τα 4,9 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2021 και αναμένεται να φτάσουν τα 6,4 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2024. Πάνω από 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι κάνουν online τις αγορές τους, ωστόσο η όλη διαδικασία για να αγοράσει κάποιος online έχει παραμείνει όλα αυτά τα χρόνια η ίδια: πολύπλοκη, χρονοβόρα και ενοχλητική για τον καταναλωτή. Η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών εγκαταλείπουν τα καλάθια τους, κάτι που μεταφράζεται σε χαμένα έσοδα δισεκατομμυρίων δολαρίων για τους εμπόρους. Σε κάθε βήμα, σε κάθε κλικ της διαδικασίας ολοκλήρωσης αγοράς, χάνεται και ένα ποσοστό υποψήφιων πελατών.

Το στάδιο της ολοκλήρωσης αγοράς, το λεγόμενο “checkout funnel” πολύ συχνά παραμελείται, παρόλο που μπορούμε εύκολα να το επηρεάσουμε και να έχει τεράστιο αντίκτυπο στο ποσοστό μετατροπής επισκεπτών σε πελάτες.

Η Simpler λύνει αυτό το πρόβλημα καθιστώντας το όσο πιο απλό γίνεται για τους καταναλωτές να πραγματοποιούν online αγορές, δίνοντάς τους ένα ενιαίο “διαβατήριο αγορών”, έτσι ώστε κάθε αγορά να γίνεται με 1 κλικ, σε δευτερόλεπτα.

Τα πρώτα νούμερα από τα e-shops με τα οποία συνεργαζόμαστε δείχνουν διψήφια αύξηση στο ποσοστό μετατροπής επισκεπτών σε πελάτες (conversion rate), μείωση του cart abandonment, ενώ είναι επίσης εντυπωσιακό ότι έχουμε περιπτώσεις όπου το 70% των παραγγελιών των εμπόρων μας γίνονται πλέον μέσα από το Simpler, μειώνοντας σημαντικά την αντικαταβολή, η οποία για πολλούς εμπόρους είναι προβληματική και εξακολουθεί να παραμένει γιγάντια στην Ελλάδα.

Startupper.gr: Δραστηριοποιείστε στον ταχέως αναπτυσσόμενο χώρο του e-commerce και ειδικά στο κρίσιμο checkout. Ο ανταγωνισμός είναι πανταχόθεν, απο μεγάλες εταιρείες fintech και κάρτες μέχρι Startups. Πως διαφοροποιείστε απο τον ανταγωνισμό;

Ρ. Λάμπρου: Ως εταιρεία checkout βρισκομαστε στην χρυσή τομή του e-commerce και του paytech. Σε αντίθεση με εταιρείες που ασχολούνται μόνο με το κομμάτι της πληρωμής, η Simpler χειριζεται όλη τη ροή του checkout, το οποίο είναι υπερσύνολο και των τρόπων πληρωμής, καθώς περιέχει όλα τα στοιχεία που χρειάζεται για να σταλθεί μια παραγγελία. Είμαστε αυτό που αποκαλούμε η “αγοραστική ταυτότητα” του χρήστη ώστε να αγοράζει παντού, οτιδήποτε και οποτεδήποτε, μέσα σε δευτερόλεπτα.

Μέσω κάρτας ο χρήστης πληρώνει, ενώ μέσω Simpler ο χρήστης αγοράζει. Με αυτή την έννοια, για εμάς όλες οι εταιρείες που παρέχουν τρόπους πληρωμής είναι εν δυνάμει συνεργάτες. Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας Simpler ο χρήστης μπορεί να πληρώσει προς το παρόν με καρτα, αργότερα να έχει την επιλογή να πληρώσει με δόσεις, ή με κρυπτονομίσματα ή οποιοδήποτε άλλο τρόπο πληρωμής επιθυμεί.

Επίσης, αυτό που θεωρούμε ότι είναι η μεγαλύτερη καινοτομία στο online shopping είναι ότι προσφέρουμε αυτό που λέμε Headless ή “εξ αποστάσεως” checkout. Αυτό αλλάζει εντελώς τους όρους του παιχνιδιού, αποσυνδέοντας το checkout από τα ηλεκτρονικό κατάστημα για πρώτη φορά. Δίνει στον καταναλωτή τη δυνατότητα να αγοράσει απευθείας ένα προϊόν με ένα απλό βήμα, απλώς κάνοντας κλικ σε ένα “link” σε μια διαφήμιση, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε newsletters, blogs κλπ ή σκανάροντας έναν κωδικό QR πχ σε ένα προϊόν, ή σε μια διαφήμιση σε ένα περιοδικό, ή και στην τηλεόραση.

Η σημαντική καινοτομία εδώ είναι ότι αυτά τα Checkout links ή κωδικοί QR δεν σε μεταφέρουν στο website, ώστε να ακολουθήσεις όλα τα στάδια (προσθήκη στο καλάθι -> καλάθι -> ταμείο και να συμπληρώσεις μια μακροσκελή φόρμα) αλλά σε μεταφέρουν απευθείας στη σελίδα ολοκλήρωσης αγοράς για το προϊόν που θέλεις να αγοράσεις, συντομεύοντας δραματικά τη διαδικασία: από την αρχική πρόθεση για αγορά στην αποστολή της παραγγελίας με ένα απλό βήμα.

H τεχνολογία αυτή του “εξ αποστάσεως” checkout είναι ένα πανίσχυρο όπλο και για τα digital agencies, καθώς μπορούν να το χρησιμοποιήσουν στις καμπάνιες τους, και να αυξήσουν σημαντικά το RoAS τους. Σύντομα θα ανακοινώσουμε μεγάλες συνεργασίες για αυτό το προϊόν.

Startupper.gr: Μπορείτε να μας πείτε για τη πρόσφατη χρηματοδότηση; 

Ρ. Λάμπρου: Oλοκληρώσαμε τον πρώτο γύρο χρηματοδότησης της εταιρείας το καλοκαιρι του 2021 ύψους 1 εκατ. ευρώ στον οποίο ηγήθηκε το VF3 (το τρίτο fund του VentureFriends), με συμμετοχή του αγγλικού fund MMC Ventures, καθώς και αγγέλους επενδυτές απο τον χώρο του fintech, ecommerce και technology.

Startupper.gr: Ποιά τα challenges μιας χρηματοδότησης απο VC σε αρχικό στάδιο, πως σας βοήθησε και πως θα χρησιμοποιήσετε αυτή τη χρηματοδότηση; 

Ρ. Λάμπρου: Οταν ξεκινήσαμε τις συζητήσεις για τον γύρο χρηματοδότησης η εταιρεία ήταν όντως σε πολύ πρώιμο στάδιο. ‘Ημασταν τυχεροί διότι βρήκαμε επενδυτές που όχι μόνο έχουν εμπειρία στο χώρο αυτό, αλλά ήταν το ίδιο παθιασμένοι με εμάς ως προς το πλάνο και το όραμα της εταιρείας και είχαμε και πολύ καλή χημεία.

Τα κεφάλαια αυτά διοχετεύονται ήδη στο να μεγαλώσει η ομάδα με τις σωστές βάσεις, ενσωματώνοντας άτομα που είναι κορυφαία σε αυτό που κάνουν, ώστε να δημιουργηθεί ένας δυνατός πυρήνας που θα μπορεί να φέρει την εταιρεία στο επόμενο στάδιο, αυτό της ταχείας επέκτασης στις ευρωπαϊκές αγορές.

Startupper.gr: Έχετε πελάτες στην Ελλάδα; Αν όχι γιατί; Και γενικά ποιό ρόλο μπορεί να παίξει σε μια Startup να έχει πελάτες και χρηματοδότηση απο την “έδρα της”, αν μπορει να έχει έδρα μια Startup.

Ρ. Λάμπρου: Η Ελλάδα για εμας ήταν η αγορά όπου ξεκινήσαμε, με σκοπό να επιβεβαιώσουμε ότι το προϊόν λειτουργεί και αποδίδει όπως θα θέλαμε και ότι τόσο οι έμποροι όσο και οι καταναλωτές επωφελούνται από αυτό, ο καθένας από τη δική του πλευρά. Συνεργαστήκαμε στενά με διάφορους εμπόρους στην Ελλάδα και χτίσαμε ένα πολύ δυνατό προϊόν που πλέον άρχισαν να το προτείνουν οι ίδιοι σε άλλους εμπόρους, γεγονός που ενισχύει την εμπιστοσύνη μας ως προς τα πλάνα που έχουμε για την επόμενη ημέρα. Η Ελλάδα σίγουρα βοήθησε στο να επιβεβαιώσουμε γρήγορα το ότι διαθέτουμε ένα ισχυρό προϊόν και πλέον με αυτοπεποίθηση στρεφόμαστε προς την υπόλοιπη Ευρώπη, που είναι άλλωστε κι ο στόχος της εταιρείας.

Startupper.gr: Πως βλέπετε την Ελλάδα σαν έδρα για μια Startup; Πως συγκρίνεται με μια χώρα όπως το Ηνωμένο Βασίλειο;

Ρ. Λάμπρου: Είμαστε μια αγγλική εταιρεία με γραφεία στο Λονδίνο και την Αθήνα. Το DNA της εταιρείας είναι ευρωπαϊκό και άλλωστε με τα καινούρια σημερινά δεδομένα όπου έχει αναδειχθεί η ανάγκη για έναν πιο ευέλικτο τρόπο εργασίας, έχουμε σαν στόχο να συνεχίσουμε να μεγαλώνουμε την ομάδα ανεξάρτητα από το ποια είναι η βάση του εργαζομένου. Σίγουρα αν μια εταιρεία έχει στόχο την εξάπλωση και σε άλλες αγορές πέρα από την Ελλάδα, θα ήταν σκόπιμο να έχει ενσωματωμένη την εξωστρέφεια σε όλα της τα πλάνα.

Startupper.gr: Πώς προσεγγίζετε το θέμα ταλέντων; 

Ρ. Λάμπρου: Κατά κύριο λόγο η έρευνα και ανάπτυξη θα γίνεται στην Ελλάδα. Μέχρι τώρα δεν αντιμετωπίζουμε κανένα θέμα στην προσέλκυση ταλέντου, απεναντίας, βλέπουμε ότι πλέον υπάρχει πληθώρα ανθρώπων με εμπειρία από προηγούμενες γενιές Startups αλλά και από το εξωτερικό, που ψάχνουν τις σωστές βάσεις για να γυρίσουν πίσω στην Ελλαδα. Οι κορυφαίοι επαγγελματίες στο είδος τους πάντα θα ψάχνουν και το ιδανικό πακέτο, και αυτό είναι φυσιολογικό. Για εμάς ένα ιδανικό πακέτο αποτελείται από διάφορα πράγματα, συμπεριλαμβανομένης μιας ανταγωνιστικής αμοιβής, πακέτο stock options σε όλο το προσωπικό, ελκυστικό προϊόν που κινείται σε έναν ραγδαία αναπτυσσόμενο κλάδο, καθημερινότητα βασισμένη σε μια κουλτούρα που εναρμονίζεται με τις προσωπικές αξίες και ανάγκες των ανθρώπων μας και μια ομάδα που είναι παθιασμένη να αλλάξει το online shopping στην Ευρώπη. Όσον αφορα την προσέλκυση ταλέντου σε άλλες χώρες, έχουμε ήδη κάνει προσλήψεις στο Λονδίνο ενώ ταυτόχρονα ετοιμάζουμε θέσεις και σε άλλες χώρες.

Startupper.gr: Ποια τα επόμενα βήματα για την Simpler; 

Ρ. Λάμπρου: Πλέον η εταιρεία έχει ένα ολοκληρωμένο προϊόν που μπορεί να σταθεί σε αγορές με μεγάλες απαιτήσεις. Πάνω σ’ αυτό θα στηριχτούμε για να χτίσουμε την επόμενη γενιά των online αγορών και να επεκταθούμε στην Ευρώπη μέσα στο 2022.

 

Διαβάστε επίσης:

VentureFriends: Nέο fund 100 εκ. ευρώ για να συνεχίσει να υποστηρίζει φιλόδοξες ομάδες με παγκόσμιες βλέψεις

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις