Ultimate magazine theme for WordPress.

Embio Diagnostics: Η κυπριακή Startup που “εγγυάται” ασφαλή τρόφιμα σε 3 λεπτά!

Διανύουμε μια εποχή που είναι όλο και πιο δύσκολο να ακολουθήσει κανείς μια υγιεινή διατροφή. Έλλειψη χρόνου, εξαντλητικά ωράρια, υποχρεώσεις οδηγούν συχνά σε εύκολες επιλογές και λύσεις ανάγκης, τις περισσότερες φορές βλαβερές για την υγεία και τον οργανισμό. Ακόμα και οι “θεωρητικά” καλές επιλογές όμως ενδεχομένως να μην είναι υγιεινές τελικά.

Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την αδιαφορία που επιτάσσει η αστική ζωή για την πηγή και την προέλευση των τροφίμων που καταναλώνουμε, μας καθιστά ευάλωτους σε κινδύνους που ούτε καν φανταζόμαστε. Γιατί, φυσικά, οι περισσότεροι γνωρίζουμε τους κινδύνους που “κρύβονται” πίσω από τα τις τηγανιτές τροφές και τα επεξεργασμένα κρέατα , όμως πόσοι μπορούν να ισχυριστούν το ίδιο για τα φρούτα και τα λαχανικά ή για τα σιτηρά.

Μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχε τρόπος να ανιχνεύσει κανείς τις επιβλαβείς ουσίες (φυτοφάρμακα, παρασιτοκτόνα, βακτήρια) που “κρύβονται”, σε αρκετές περιπτώσεις, μέσα σε αυτές τροφές, ειδικά όταν δεν τηρούνται οι οδηγίες χρήσης και οι χρόνοι που απαιτούνται από τους παραγωγούς. Η Embio Diagnostics, μια κυπριακή Startup με “σύνθημα” “Ασφαλές φαγητό, ασφαλείς καταναλωτές, υγιής επιχείρηση“, φιλοδοξεί να λύσει οριστικά το πρόβλημα αυτό.

Η Embio ξεκίνησε το 2016 με στόχο να δώσει τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια στα φρέσκα τρόφιμα που καταναλώνουμε, κατά τη παραγωγή τους και τη διανομή τους. Στο ξεκίνημά της, ήθελε να δημιουργήσει ένα πρωτότυπο που να μπορεί να ικανοποιήσει 3 βασικές αρχές. Άμεση απάντηση, χρήση από μη εξειδικευμένο χρήστη και φορητή χρήση. Κάπως έτσι δημιούργησε το B.EL.D. (Bio Electric Diagnostics), έναν φορητό χημικό αναλυτή πολλαπλής χρήσης που ανιχνεύει αμέσως το βακτήριο Listeria και άλλες επιβλαβείς χημικές ουσίες στα τρόφιμα.

Το προϊόν της Embio αποτελείται από τη συσκευή η οποία χρησιμοποιείται για την ανίχνευση των επιβλαβών ουσιών, μια mobile εφαρμογή και μία online πλατφόρμα. Μέσω των δύο τελευταίων, ο πελάτης (παραγωγός, σούπερ μάρκετ, βιομηχανία) έχει τη δυνατότητα να δει τα αποτελέσματα του “τεστ” καθώς και να τα αποθηκεύσει, κατηγοριοποιώντας τα και “ενισχύοντάς” τα με φωτογραφίες, δεδομένα τοποθεσίας και οτιδήποτε άλλο μπορεί να συμβάλει στην περαιτέρω “εκπαίδευση” της υποδομής μηχανικής μάθησης του συστήματος.

Σήμερα, η εταιρεία έχει 2 πλήρη εργαστήρια, ένα βιοτεχνολογίας, (μοναδικό στη Κύπρο), και ένα ηλεκτρονικών πρωτοτύπων. Ο έλεγχος τη παραγωγής είναι δικός της, ενώ έχει και 2 ενεργές εφαρμογές Android (Σύντομα και iOS). Όμως δεν έφτασε εκεί από τη μία μέρα στην άλλη. Χρειάστηκαν πολλές αλλαγές στη πορεία.

Δουλέψαμε, μάθαμε και κυνηγήσαμε“, λέει χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Λοΐζου, founder και CEO της Embio Diagnostics, και συμπληρώνει: “Ξεκινήσαμε το 2016 όπου το κλίμα ήταν πολύ χειρότερο από σήμερα. Καταφέραμε να φτιάξουμε τα εργαστήρια μας μέσω κρατικών προγραμμάτων, με τεράστια υπομονή και ταλαιπωρία ακόμη και τώρα αλλά και μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Πλέον έχουμε και έσοδα από πωλήσεις της εταιρείας“.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία συμμετείχε το καλοκαίρι του 2018 στο Climate KIC, έναν accelerator του EIT για Startups που ασχολούνται με περιβαλλοντικά και κλιματικά ζητήματα, το οποίο “τρέχει” στην Κύπρο η Chrysalis Leap. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα αυτό θεωρείται “ορόσημο” στην πορεία της ομάδας, όπως λέει ο Κωνσταντίνος, καθώς μέσα από αυτό έλαβαν τρομερή βοήθεια στο επιχειρηματικό κομμάτι αλλά και υποστήριξη γενικότερα.

Αμέσως μετά από αυτό και αφού είχε κάνει ήδη τις πρώτες της πωλήσεις και είχε λανσάρει το πρώτο πιλοτικό έργο στην Ελλάδα, η εταιρεία είχε τις πρώτες σημαντικές συναντήσεις με VC στην Κύπρο, την Ελλάδα και τη Γερμανία. Αναζητώντας επενδυτή, η ομάδα εκτός από χρήματα επιζητούσε πραγματικό όραμα και γνώση, εξηγεί ο Κωνσταντίνος. Έτσι κατέληξε πριν από μερικούς μήνες στη συνεργασία και την εξασφάλιση χρηματοδότησης από την Kinisis Ventures.

Πλέον, στόχος της είναι να μεταφέρει την ιδέα και τη εταιρεία στην αγορά των ΗΠΑ. Η συνεργασία της με τη Kinisis Ventures της δίνει τεχνογνωσία στη συγκεκριμένη αγορά, ώστε να υλοποιήσει το πλάνο της (Go To Market Strategy). Η Embio θέλει να εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι, όπως λέει, δεν υπάρχουν ανταγωνιστές στη αγορά που να έχουν τις δικές της δυνατότητες(ανίχνευση σε 3 λεπτά). “Το γεγονός αυτό αποτελεί και το όχημα για τη εκτόξευση της εταιρείας“, τονίζει ο Κωνσταντίνος Λοϊζου.

Τα σχόλια είναι κλειστά, αλλά Trackbacks και Pingbacks είναι ανοιχτά.