Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Schneider Electric – Έρευνα: Η ενεργειακή απόδοση ως κορυφαία προτεραιότητα στα σπίτια

Η φετινή έρευνα διαπίστωσε ότι επτά στους δέκα καταναλωτές αναγνωρίζουν τη σημασία της βιωσιμότητας και της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, ενώ το 81% των ερωτηθέντων τόνισε τη σημασία της τήρησης των εθνικών δεσμεύσεων από τις χώρες.

Νέα έρευνα της Schneider Electric, έδειξε ότι το 86% των καταναλωτών θέτει ως προτεραιότητα την ενεργειακή απόδοση των κατοικιών, με την ενεργειακή ασφάλεια να έρχεται δεύτερη (83%), ενώ ακολουθούν η διατήρηση της ψύξης (79%) και η ενεργειακή ανεξαρτησία (78%).

Σύμφωνα με τα ευρήματα της ετήσιας έρευνας, η παγκόσμια ενεργειακή κρίση και η αύξηση των τιμών ενέργειας είχε ως αποτέλεσμα την επιθυμία για εξοικονόμηση ενέργεια στα νοικοκυριά. Το 75% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι μείωσε την κατανάλωση ενέργειας κατά τη διάρκεια του χειμώνα 2022-2023, με το 72% των ερωτηθέντων να είχε ως στόχο τη μείωση των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ το 1/3, τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Στην έρευνα, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 9.000 καταναλωτές στην Αυστραλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, τη Σουηδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Ηνωμένες Πολιτείες, ρωτήθηκαν επίσης πώς μείωσαν την κατανάλωση ενέργειας τους τελευταίους 12 μήνες. Το 45% δήλωσε ότι χρησιμοποίησε λαμπτήρες LED, το 24% ανέφερε ότι άρχισε να μετρά την κατανάλωση ενέργειας στο σπίτι και το 16% εγκατέστησε έναν έξυπνο θερμοστάτη.

Οι καταναλωτές διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής

Η φετινή έρευνα διαπίστωσε ότι επτά στους δέκα καταναλωτές αναγνωρίζουν τη σημασία της βιωσιμότητας και της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, ενώ το 81% των ερωτηθέντων τόνισε τη σημασία της τήρησης των εθνικών δεσμεύσεων από τις χώρες. Ωστόσο, πάνω από τους μισούς θεωρούν ότι η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι ατομική ευθύνη.

Παράλληλα, ενώ περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (55%) θεωρούν σημαντικό να επιτύχουν μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα στο σπίτι τους, το 40% εκτιμά ότι είναι απίθανο να συμβεί κάτι τέτοιο: 4% αύξηση σε σύγκριση με την έρευνα του 2021. Το κόστος διαβίωσης είναι επίσης η κύρια ανησυχία των καταναλωτών όταν ερωτώνται για τις συνέπειες μιας παγκόσμιας αύξησης της θερμοκρασίας πάνω από 1.5°C, με το 86% να ανησυχεί για τους υψηλούς λογαριασμούς ενέργειας σε θέρμανση και ψύξη.

Η ενεργειακή απόδοση θεωρείται το «κλειδί» για την αντιμετώπιση των υψηλότερων λογαριασμών και των κλιματικών ανησυχιών

Οι καταναλωτές θεωρούν την κατανάλωση ενέργειας στο νοικοκυριό ως προτεραιότητα, με το 68% να επιδιώκει να μειώσει την ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιεί στο σπίτι. Το ενδιαφέρον για την τεχνολογία που βοηθά στην παρακολούθηση και τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας είναι μεγάλο. Πάνω από το 60% των ερωτηθέντων επιθυμούν να παρακολουθούν την καθημερινή κατανάλωση και το 40% θεωρεί την έξυπνη οικιακή τεχνολογία ως έναν εύκολο και προσιτό τρόπο μείωσης των λογαριασμών ενέργειας.

Παρά τις συνεχείς οικονομικές πιέσεις, τα νοικοκυριά είναι πρόθυμα να επενδύσουν σημαντικά σε μέτρα ενεργειακής απόδοσης, με μέση δαπάνη 1.926 ευρώ για τους επόμενους 12 μήνες.

Οι έξυπνες και βιώσιμες οικιακές λύσεις που βοηθούν στην αποτελεσματικότερη διαχείριση της ενέργειας γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς. Οι καταναλωτές εξέφρασαν έντονο ενδιαφέρον για έξυπνους θερμοστάτες και έξυπνες συσκευές παρακολούθησης της ενέργειας, με τη δημοτικότητά τους να αυξάνεται κατά 3 και 4 ποσοστιαίες μονάδες αντίστοιχα σε σύγκριση με τα ευρήματα της έρευνας του 2021.

Η αυξανόμενη δημοτικότητα των έξυπνων λύσεων για το σπίτι, όπως εκείνες της Schneider Electric, για την αυτοματοποίηση και τον έλεγχο της παραγωγής ενέργειας, της αποθήκευσης και του κόστους στα σπίτια, αλλάζει επίσης τις αντιλήψεις των ανθρώπων σχετικά με την επίτευξη του μηδενικού αποτυπώματος. Οι ερωτηθέντες που έχουν ήδη στην κατοχή τους και χρησιμοποιούν σήμερα έξυπνες τεχνολογίες είναι δύο φορές πιο αισιόδοξοι για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών στα σπίτια τους, σε σύγκριση με εκείνους που δεν έχουν ακόμη επενδύσει. 

«Με τις σημερινές διακυμάνσεις των τιμών ενέργειας και τις αυξανόμενες ανησυχίες για την κλιματική κρίση, η διαχείριση ενέργειας στο σπίτι βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος όσο ποτέ άλλοτε. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η έρευνά μας είναι τόσο σημαντική. Μιλώντας με περισσότερους από 9.000 καταναλωτές παγκοσμίως, μπορέσαμε να έχουμε πρόσβαση σε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις προκλήσεις, τις ευκαιρίες και τους βασικούς παράγοντες που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα και την ενεργειακή απόδοση στο σπίτι», δήλωσε ο Michael Lotfy Gierges, Executive Vice President of Home & Distribution, Schneider Electric.

Η αλλαγή συμπεριφοράς έχει συμβάλει από καιρό καθοριστικά στη μείωση των λογαριασμών ενέργειας και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε τους καταναλωτές παγκοσμίως να προβαίνουν σε προσαρμογές του τρόπου ζωής και σε βελτιώσεις στο σπίτι που αποφέρουν οφέλη τόσο σε ατομικό επίπεδο, όσο και στην κοινωνία συνολικά. Αρκετοί από τους ερωτηθέντες υποστηρίζουν θερμά την πιο «πράσινη» ζωή και η Schneider Electric θα συνεχίσει να επενδύει σε λύσεις οικιακής διαχείρισης ενέργειας που επιτρέπουν στα νοικοκυριά σε όλο τον κόσμο να το επιτύχουν αυτό. 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις