Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Lamborghini και MIT: Συνεργάζονται και ανοίγουν το δρόμο για το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων 

Το υλικό ανακαλύφθηκε από τους Tianyang Chen και Harish Banda ενώ εργάζονταν στο εργαστήριο του Mircea Dincă, καθηγητή στο MIT που έχει συνεργασία με τη Lamborghini για να βοηθήσει τον κατασκευαστή hypercar στον εξηλεκτρισμό των προϊόντων του.

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν προχωρήσει πολύ, φορτίζουν πιο γρήγορα από ποτέ, αλλά υπάρχει ακόμα περιθώριο βελτίωσης. Τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα, ιδιαίτερα το κοβάλτιο και το νικέλιο, είναι ακριβά και προβληματικά. Οι ερευνητές προσπαθούν να βρουν εναλλακτικά υλικά, από μαγγάνιο έως νάτριο. Τώρα μπορεί να έχουν ένα ακόμα όπλο στα χέρια τους, το TAQ.

Σε αντίθεση με σχεδόν κάθε άλλη χημεία μπαταριών ιόντων λιθίου, το TAQ είναι μια οργανική ένωση, που κατασκευάζεται κυρίως από άνθρακα. Οι ερευνητές ερευνούν οργανικά υλικά ως καθόδους, το αρνητικά φορτισμένο τμήμα του κυττάρου, επειδή θα μπορούσαν να αποθηκεύσουν περισσότερη ενέργεια με χαμηλότερο κόστος. Αλλά μέχρι στιγμής, τα υποψήφια υλικά δεν ήταν πολύ ανθεκτικά επειδή τείνουν να διαλύονται στους υγρούς ηλεκτρολύτες που χρησιμοποιούνται συνήθως στη βιομηχανία σήμερα.

Το νέο υλικό δεν διαλύεται σε δύο ευρέως χρησιμοποιούμενους ηλεκτρολύτες και διαθέτει ενεργειακή πυκνότητα που είναι 50% καλύτερη από μία από τις πιο κοινές χημικές ουσίες μπαταριών ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται σήμερα, νικέλιο-μαγγάνιο-κοβάλτιο (NMC).

Το TAQ, συντομογραφία του bis-tetraaminobenzoquinone, αποτελείται από άνθρακα, άζωτο, οξυγόνο και υδρογόνο διατεταγμένα σε μια σειρά τριών γειτονικών εξαγώνων. Η δομή είναι παρόμοια με αυτή του γραφίτη, ο οποίος χρησιμοποιείται σχεδόν παγκοσμίως σήμερα ως υλικό ανόδου. Κάθε μόριο TAQ έλκεται από έως και έξι άλλα μέσω δεσμών υδρογόνου, οι οποίοι δεν είναι τόσο ισχυροί όσο άλλοι δεσμοί, αλλά επαρκούν για να δημιουργήσουν ένα σχεδόν επίπεδο φύλλο του υλικού που μπορεί να στρωθεί το ένα πάνω στο άλλο με τις οπές αποθήκευσης ιόντων λιθίου.

Το υλικό ανακαλύφθηκε από τους Tianyang Chen και Harish Banda ενώ εργάζονταν στο εργαστήριο του Mircea Dincă, καθηγητή στο MIT που έχει συνεργασία με τη Lamborghini για να βοηθήσει τον κατασκευαστή hypercar στον εξηλεκτρισμό των προϊόντων του. Η Lamborghini, η οποία προηγουμένως χρησιμοποιούσε έναν υπερπυκνωτή που αναπτύχθηκε στο εργαστήριο της Dincă στο μοντέλο Sian, έχει αδειοδοτήσει το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το υλικό.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις