Ο καθοριστικός ρόλος που καλείται να διαδραματίσει η τεχνολογία στον ψηφιακό μετασχηματισμό της Δημόσιας Υγείας και στην αποσυμφόρηση του ΕΣΥ αναδείχθηκε κατά τη διάρκεια της 1ης Ενημερωτικής Ημερίδας για το Εθνικό Δίκτυο Τηλεϊατρικής (ΕΔΙΤ), η οποία πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία την Τετάρτη, 3 Ιουνίου 2026.
Στην εκδήλωση, που συγκέντρωσε το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας και των φορέων υγείας, έδωσαν το «παρών» η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη, η Γενική Γραμματέας Δημόσιας Υγείας, Χριστίνα – Μαρία Κράββαρη, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Κοινωνίας της Πληροφορίας Μ.Α.Ε., Σταύρος Ασθενίδης και ο Διευθυντής Πωλήσεων για τον Δημόσιο Τομέα, την ΕΕ και Διεθνείς Οργανισμούς του ΟΤΕ, Στάθης Κεχριώτης.
Ένα ανθρωποκεντρικό εργαλείο για όλη τη χώρα
Όπως τονίστηκε από τους ομιλητές, το ΕΔΙΤ δεν αποτελεί απλώς μια τεχνολογική αναβάθμιση, αλλά ένα ολοκληρωμένο, ανθρωποκεντρικό πολυεργαλείο. Στόχος του είναι να εγγυηθεί την ισότιμη πρόσβαση όλων των πολιτών σε ιατρική φροντίδα, από το πιο απομακρυσμένο ακριτικό νησί έως τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Μέσα από τις προηγμένες υπηρεσίες τηλεσυμβουλευτικής, τηλεπαρακολούθησης και τηλεψυχιατρικής, το δίκτυο επιτυγχάνει:
- Δραστική μείωση των άσκοπων μετακινήσεων για τους ασθενείς.
- Ουσιαστική αποσυμφόρηση των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
- Ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
- Θωράκιση και συνεχιζόμενη εκπαίδευση γιατρών και νοσηλευτών.
Η ακτινογραφία της επέκτασης και το νέο Κέντρο στο «Αττικόν»
Στο πλαίσιο της ημερίδας παρουσιάστηκε το στρατηγικό σχέδιο επέκτασης του δικτύου σε όλη την επικράτεια.
Παίρνοντας τον λόγο, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη, αποκάλυψε τα νούμερα της μεταρρύθμισης: «Σήμερα διαθέτουμε 305 σταθμούς γιατρού–ασθενούς και 35 σταθμούς γιατρού–συμβούλου. Παράλληλα, αναπτύσσονται Κινητές Ομάδες Υγείας του ΕΟΔΥ και περίπου 3.000 συστήματα κατ’ οίκον νοσηλείας, τα οποία φέρνουν τις υπηρεσίες υγείας πιο κοντά στον πολίτη από ποτέ».
Επιπλέον, η κ. Αγαπηδάκη έκανε ειδική μνεία στη συνεργασία με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, η οποία αφορά τη δημιουργία ενός ενιαίου επιχειρησιακού κέντρου στο Αττικό Νοσοκομείο. Η νέα αυτή δομή θα ενοποιεί την τηλεϊατρική, τις Κινητές Ομάδες Υγείας και τις δράσεις πεδίου, ενισχύοντας την ταχύτητα ανταπόκρισης των υγειονομικών αρχών πανελλαδικά.
Η συμβολή της “Κοινωνίας της Πληροφορίας”
Το ΕΔΙΤ αποτελεί εμβληματικό έργο των Υπουργείων Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Υλοποιείται από την «Κοινωνία της Πληροφορίας Μ.Α.Ε.», με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ε.Ε. και με ανάδοχο τον ΟΤΕ.
Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΚτΠ, Σταύρος Ασθενίδης, υπογράμμισε: «Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για την υλοποίηση του ΕΔΙΤ γιατί δεν αποτελεί απλώς μια ακόμη ψηφιακή υποδομή, αλλά ένα ουσιαστικό βήμα προς ένα πιο δίκαιο, πιο προσβάσιμο και πιο σύγχρονο σύστημα υγείας. Ενσωματώνει σύγχρονες υποδομές, διαλειτουργικότητα και ασφάλεια δεδομένων και παραδίδεται πλήρως λειτουργικό για να εξυπηρετήσει πολίτες και επαγγελματίες υγείας».
Η 1η Ενημερωτική Ημερίδα έκλεισε με γόνιμο διάλογο πάνω σε ζητήματα ευρωπαϊκών πρακτικών και ρυθμιστικού πλαισίου, επιβεβαιώνοντας πως η τεχνολογία, όταν εφαρμόζεται σωστά, αποκτά πραγματικό, ανθρώπινο πρόσωπο.
