Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

To πρώτο ατύχημα ενός Tesla Model 3 στην Ευρώπη έγινε στην Ελλάδα και το… πρόβλημα με τα Σκόπια

Το συγκεκριμένο ατύχημα μας δείχνει διάφορα ενδιαφέροντα πράγματα τόσο για τα ημι-αυτόνομα οχήματα όσο και για το ζήτημα της… Μακεδονίας. Ένα fanboy της Tesla, ο Αμερικανός You You Xue, αποφάσισε να περάσει τον Ατλαντικό με το καινούργιο του Model 3 και να κάνει ένα roadtrip σε 25 χώρες της Ευρώπης. Το ταξίδι του έληξε άδοξα κοντά στη Φλώρινα με τον Autopilot να μπερδεύεται, για άλλη μια φορά, σε μια έξοδο στον αυτοκινητόδρομο και να συγκρούεται με το διαχωριστικό του δρόμου.

Κατ΄αρχήν οι κακοπροαίρετοι οι οποίοι θα κάνουν αναφορά στην κατάσταση των ελληνικών δρόμων θα δουν στις φωτογραφίες ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ευθυνόμαστε, με την Εγνατία να είναι ένας νέος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος και μια σχετικά εύκολη υπόθεση για τα συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης, μια και υπάρχουν ξεκάθαρες διαγραμμίσεις χωρίς εμπόδια και σημαντικές δυσκολίες.

Σε έναν κόμβο εξόδου το όχημα κινούνταν με 120 χιλ./ώρα με τον Autopilot σε λειτουργία και όπως αναφέρει ο οδηγός στο Facebook το αυτοκίνητο έστριψε δεξιά ακολουθώντας την έξοδο αλλά δεν ολοκληρώθηκε η στροφή χτυπώντας τον αριστερό τροχό, φτερό και πόρτα στο διαχωριστικό, προκαλώντας ζημιές με ακινησία.

Ένα παρόμοιο δυστύχημα, μάλιστα, συνέβει με ένα Model Χ στις Η.Π.Α. όταν ο Autopilot μπέρδεψε το διαχωριστικό μιας εξόδου με δρόμο πέφτοντας πάνω του και σκοτώνοντας τον οδηγό του. Η Tesla τότε αποφάνθηκε ότι ο οδηγός είχε χρόνο να αντιδράσει κάτι που δεν έκανε.
Η Tesla αναφέρει ότι ο οδηγός θα πρέπει να πάντα να είναι σε θέση ελέγχου του οχήματος ακόμα και με τον Autopilot ενεργοποιημένο, κάτι που προφανώς δεν γίνεται μια και οι οδηγοί των Tesla έχουν πιαστεί να διαβάζουν ή ακόμα και να κοιμούνται εν κινήσει!


Πρώτα απ’ όλα στο συγκεκριμένο σημείο φαίνεται να μπορούσε ο οδηγός να αντιδράσει, αλλά η ταχύτητα ήταν μεγάλη και ίσως εκτός ορίων, μια και πρόκειται για κόμβο, ειδικά αν το αυτοκίνητο είχε αρχίσει, έστω και μερικά δευτερόλεπτα, πριν να στρίβει δεξιά.

Μετά την ανακοίνωση στο Facebook το Electrek δημοσίευσε το θέμα και επειδή είχε μιλήσει με τον You You στον Καναδά πριν έρθει Ευρώπη επικοινώνησε με την Tesla. Όπως αποδείχτηκε από την απάντησή της η Tesla είχε ενημερωθεί για το ταξίδι μια και είχε αποτρέψει τον YouYou να το κάνει και πέρα από το γεγονός ότι το αυτοκίνητο δεν έχει πάρει έγκριση κυκλοφορίας στην Ευρώπη ακόμα, δεν είχε συνδεσιμότητα στο Internet, κάτι που βρίσκουμε “μοιραίο” για ένα αυτοκίνητο σαν το Tesla. Επίσης όπως ανέφερε η Τesla, η Ανατολική Ευρώπη δεν υποστηρίζεται από τον Autopilot!

Η Tesla ζήτησε από τον You You να επιστρέψει το αυτοκίνητο για διαγνωστικό έλεγχο στις Η.Π.Α. κάτι που αρνήθηκε ο You You και αντιπρότεινε τις αντιπροσωπείες στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία, κάτι που αρνήθηκε η Tesla με τη σειρά της. Τελικά μετά από διαβουλεύσεις η Tesla δέχτηκε να μεταφέρει με δικά της έξοδα το αυτοκίνητο στη Γερμανία για διαγνωστικό έλεγχο με τον You You να πληρώνει ο ίδιος για τις ζημιές στο αυτοκίνητο.

Το πρόβλημα της “Μακεδονίας”

Ένα άλλο άσχετο θέμα με το αντικείμενο, που θα αντιμετωπίσουμε πολύ σύντομα στην περίπτωση που η ονομασία των Σκοπίων παραμείνει σκέτο “Μακεδονία”, είναι ότι στο τέλος θα αναγκαστούμε να κάνουμε διευκρινήσεις ή ακόμα χειρότερα υποχωρήσεις σε διάφορα επίπεδα. Όπως για παράδειγμα στην ονομασία του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης αλλά και σε περιπτώσεις όπως στο συγκεκριμένο ατύχημα. Δείτε παρακάτω στη πρώτη γραμμή του άρθρου του Electrek, η πρώτη έκδοση ανέφερε ότι το ατύχημα έγινε στην Μακεδονία και όχι στην Ελλάδα…

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις