Ultimate magazine theme for WordPress.

Κορωνοϊός και Startups: Τι συμβαίνει στην Ευρώπη;

Η πανδημία του νέου κορωνοϊού σε συνδυασμό με τα αυστηρά μέτρα που λαμβάνονται σε όλον τον κόσμο, προκαλούν μία μεγάλη κρίση στην οικονομία και τον επιχειρηματικό κόσμο, ο οποίος βλέπει πολλά από τα “κεκτημένα” της προηγούμενης περιόδου να χάνονται μέσα σε μερικές εβδομάδες.

Ειδικά οι Startups, εταιρείες αρχικού, συνήθως, σταδίου, με ελάχιστους πόρους, συχνά μηδενικά έσοδα ή χρηματοδοτήσεις, καλούνται να επιβιώσουν με ίδια μέσα (;) ή κρατική βοήθεια, ενώ ακόμα και αν καταφέρουν να μείνουν “ζωντανές”, αναγκάζονται να καταφύγουν σε απολύσεις, αναστολή λειτουργίας και άλλα ακραία – υπό φυσιολογικές συνθήκες – μέτρα.

Στην Ελλάδα, ήδη οι τουριστικές Startups έχουν μηδενική δραστηριότητα, έχουν απολύσει κόσμο ή έχουν μπει στα βοηθητικά μέτρα της κυβέρνησης αλλά σε κάθε περίπτωση βρίσκονται σε κατάσταση ανάγκης ενώ όλα τα νέα projects και οι πιθανές νέες συνεργασίες, γενικά στις Startups, έχουν παγώσει. Σε καλύτερη κατάσταση θεωρητικά βρίσκονται οι λίγες Startups οι οποίες έχουν πάρει κάποια χρηματοδότηση από VC μια και έχουν κάποιο δίχτυ ασφαλείας αλλά και αυτές θα πρέπει να αναθεωρήσουν ίσως τις προβλέψεις και τα πλάνα τους.

Τι γίνεται όμως στην υπόλοιπη Ευρώπη; Σύμφωνα με report του Dealroom, το οποίο συγκεντρώνει πηγές από όλη την Ευρώπη, οι περισσότερες Startups αυτή τη στιγμή, αντιμετωπίζουν προβλήματα ταμειακής ροής ενώ το ένα τρίτο των νεοφυών επιχειρήσεων δεν έχει επενδυτική υποστήριξη.

Στη Σκανδιναβία, το 38% των Startups έχει σκοπό να μειώσει το προσωπικό του.

Στην Ολλανδία, πάνω από τις μισές Startups αναμένουν να “ξεμείνουν” από χρήματα τους επόμενους τρεις μήνες!

Παρόλα αυτά, οι Startups φαίνεται να τα πηγαίνουν ελαφρώς καλύτερα σε σχέση με τις “παραδοσιακές” μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τη JP Morgan, πάνω από το 50% των μικρών επιχειρήσεων στην Ευρώπη έχει μετρητά που “φτάνουν” για λιγότερο από ένα μήνα.

Σίγουρα, υπάρχουν και τομείς που ευνοούνται από αυτή την κρίση. Ανάμεσα σε αυτούς είναι ο τομέας των τηλεδιασκέψεων, του delivery φαγητού και της υγείας.

Όσον αφορά τις τηλεδιασκέψεις ειδικότερα, οι έρευνες δείχνουν μια ιστορική ανάπτυξη. Μέσα σε μία εβδομάδα, από τις 14 έως τις 21 Μαρτίου οι εφαρμογές τηλεδιασκέψεων κατάφεραν να αγγίξουν τα 62 εκατ. downloads! Μιλάμε για μια αύξηση της τάξης του 45% τόσο στο iOS όσο και στο Google Play, σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα και μια αύξηση 90% σε σχέση με το μέσο όρο downloads την ίδια περίοδο το 2019.

Στους τομείς που “χτυπήθηκαν” περισσότερο περιλαμβάνεται σίγουρο ο τουρισμός, η διαφήμιση, το λιανεμπόριο και οι μεταφορές.

 

Τα σχόλια είναι κλειστά, αλλά Trackbacks και Pingbacks είναι ανοιχτά.