Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Βαγγέλης Καραλής: Δύσκολη η επόμενη μέρα για τις Startups – Θα μειωθεί η δυναμική του οικοσυστήματος

Τι είπε ο ιδρυτής της Qivos και της Neos Beyond Payments στο emea live

Για τις Startups και το ελληνικό οικοσύστημα νεοφυούς επιχειρηματικότητας, μίλησε μεταξύ άλλων στο χθεσινό emea live, ο ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος της Qivos, Βαγγέλης Καραλής.

Ο κ. Καραλής δραστηριοποιείται στον χώρο μέσω της Neos Beyond Payments, η οποία είναι ενταγμένη στο egg, το πρόγραμμα επιτάχυνσης της Eurobank. Η Neos στοχεύει στην ταχύτατα αναπτυσσομένη αγορά των wearables και, πρωτίστως, σε αγορές όπου οι ηλεκτρονικές πληρωμές τείνουν να κυριαρχήσουν έναντι των μετρητών. Ουσιαστικά, σχεδιάζει, κατασκευάζει και διαθέτει κοσμήματα και αξεσουάρ που λειτουργούν όπως μια κάρτα ανέπαφων πληρωμών.

Κρίνοντας από την εμπειρία του, ο επιχειρηματίας εκτίμησε ότι η δυναμική του οικοσυστήματος θα μειωθεί το επόμενο διάστημα σε κάποιο βαθμό, λόγω της πανδημίας. «Θα είναι πιο δύσκολο το να εισάγεις μια νέα ιδέα, το να κινητοποιήσεις κεφάλαια», είπε χαρακτηριστικά. Εξέφρασε επίσης την άποψη ότι η ελληνική σκηνή έχει ακόμα «δρόμο» μπροστά της, αναγνωρίζοντας βέβαια πολλές αξιόλογες προσπάθειες στον χώρο. Τέλος, τόνισε τη σημασία αλλά και την αναγκαιότητα φορέων υποστήριξης όπως είναι το egg.

Προγράμματα επιβράβευσης 

Μιλώντας για το loyalty και τα προγράμματα επιβράβευσης, τομέα στον οποίο έχει 15ετή εμπειρία, ο κ. Καραλής σημείωσε ότι είναι ένας τρόπος μέσα από τον οποίο οι καταναλωτές μπορούν να «συστηθούν» και στη συνέχεια να λάβουν εξατομικευμένες εμπειρίες και προσφορές.

Με τα προγράμματα αυτά, ο πελάτης ουσιαστικά φεύγει από το στάδιο της ανωνυμίας και ο έμπορος/ επιχειρηματίας έχει τη δυνατότητα να «χτίσει» το προφίλ του, να του προσφέρει αυτό που θέλει και να έχει έτσι μεγαλύτερη ανταπόκριση στις προωθητικές ενέργειές του. Είναι μια πρακτική ωφέλιμη και για τις δύο πλευρές, τόνισε ο ιδρυτής της Qivos, αφού ο επιχειρηματίας έχει «απόδοση» και ο καταναλωτής προτάσεις που τον ενδιαφέρουν.

Η διαδικασία αυτή γίνεται με απόλυτη προφύλαξη των στοιχείων του πελάτη, κάτι που διασφαλίζει θεσμικά και το GDPR, ο κανόνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα. Άλλωστε, τον κάθε έμπορο ή μια εταιρεία σαν την Qivos δεν την ενδιαφέρει το όνομα ή ο αριθμός τηλεφώνου ενός καταναλωτή αλλά τα «μοτίβα» συμπεριφοράς και οι ομάδες στις οποίες αυτά εντάσσονται.

Ελλάδα VS Εξωτερικό

Συγκρίνοντας τα προγράμματα επιβράβευσης στην Ελλάδα με αυτά του εξωτερικού, ο κ. Καραλής τόνισε πως πρόκειται για μια διαφορά στην κουλτούρα. Τα προγράμματα επιβράβευσης υπάρχουν από τη δεκαετία του 1980, εξήγησε ωστόσο στην Ελλάδα, μέχρι το 2008-2009 ήταν στα «αζήτητα», είπε χαρακτηριστικά.

Αντιθέτως, σε πιο «αγγλοσαξονικές» κουλτούρες, τα προγράμματα αυτά ήταν και είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, καθώς οι λαοί αυτοί βλέπουν σε κάθε προσφορά, κάθε κουπόνι, μια επιπλέον αξία. Ο Έλληνας, όμως, ήρθε πιο «κοντά» στις έξυπνες αγορές από την κρίση και μετά. «Σήμερα, η Ελλάδα συνεχίζει να έχει απόσταση, όμως ακολουθεί από κοντά», είπε χαρακτηριστικά ο ιδιοκτήτης της Qivos.

Τεχνολογία και δεδομένα

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την τεχνολογία και τα δεδομένα που χρησιμοποιεί η Qivos, όντας στη βάση της μια τεχνολογική εταιρεία, ο κ. Καραλής ανέφερε ότι έχει επενδύσει σε μια ιδιόκτητη πλατφόρμα. Η πλατφόρμα της Qivos αναπτύχθηκε από Έλληνες προγραμματιστές, είπε, ωστόσο αξιοποιεί και τις παγκόσμιες υποδομές, βασίζεται ουσιαστικά στο cloud της Amazon. Σε τελικό στάδιο, οι τεχνολογίες της εταιρείας είναι συμβατές με όλα τα περιβάλλοντα εργασίας – λάπτοπ, τάμπλετ, κινητό – διευκρίνισε ο επιχειρηματίας.

Όσον αφορά τα δεδομένα, ο ίδιος εξήγησε ότι αυτά λαμβάνονται από κάθε έμπορο/ κατάστημα/ αλυσίδα και στη συνέχεια τμηματοποιούνται σε τρεις κατηγορίες (δημογραφικά δεδομένα, δεδομένα συμπεριφοράς και δεδομένα συναλλαγών). Σε αυτά, προστίθενται επίσης δεδομένα τρίτων φορέων, όπως social media ή ακόμα και δεδομένα καιρού. Όλα μαζί, συνθέτουν ένα ενοποιημένο προφίλ καταναλωτή.

Η «επόμενη ημέρα»

Κλείνοντας, ο κ. Καραλής έκανε την πρόβλεψή του για την «επόμενη ημέρα» μετά την πανδημία στους τομείς της εστίασης και του τουρισμού στους οποίους επίσης δραστηριοποιείται επιχειρηματικά. Εκτίμησε ότι η εστίαση θα αντιμετωπίσει μεγάλες προκλήσεις, θα μπορέσει να ξεκινήσει όμως σίγουρα πληγωμένη και όχι «όπως την ξέραμε». Ο ίδιος δήλωσε αισιόδοξος τονίζοντας ότι η εστίαση «θα αντέξει», χωρίς όμως να εκφράζει την ίδια «σιγουριά» και αισιοδοξία για τον τουρισμό.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε το emea live και τη συζήτηση με τον Βαγγέλη Καραλή, παρακάτω:

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις