Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Μεγάλη νίκη για την Alphabet στο τέταρτο τρίμηνο – η μετοχή “παίρνει τα πάνω της”

Η μητρική εταιρεία Alphabet της Google ανακοίνωσε τα κέρδη και τα έσοδα του τέταρτου τριμήνου, τα οποία ήταν καλύτερα από τα προηγούμενα. Οι μετοχές σημείωσαν άνοδο άνω του 9% σε εκτεταμένες συναλλαγές. Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης τη διαίρεση των μετοχών 20 προς 1 που θα τεθεί σε ισχύ τον Ιούλιο. 

Αναλυτικά, τα νούμερα: 

  • Κέρδη ανά μετοχή (EPS): 30,69 δολάρια έναντι 27,34 δολάρια που αναμενόταν, σύμφωνα με την Refinitiv 
  • Έσοδα: 75,33 δισ. δολάρια έναντι 72,17 δισ. δολάρια που αναμένονταν, σύμφωνα με τη Refinitiv 
  • Έσοδα από διαφημίσεις στο YouTube: 8,63 δισ. δολάρια έναντι 8,87 δισ. δολάρια που αναμένονταν, σύμφωνα με το StreetAccount 
  • Έσοδα Google Cloud: 5,54 δισ. δολάρια έναντι 5,47 δισ. δολάρια που αναμένονταν, σύμφωνα με το StreetAccount  
  • Κόστος απόκτησης επισκεψιμότητας (TAC): 13,43 δισ. δολάρια έναντι 12,84 δισ. δολάρια που αναμένονταν, σύμφωνα με το StreetAccount  

Η Alphabet ανακοίνωσε αύξηση εσόδων κατά 32%, αποδεικνύοντας και πάλι ότι μπόρεσε να αντέξει τις πιέσεις από την πανδημία και τον πληθωρισμό. Τα αποτελέσματα ακολουθούν μια χρονιά υπεραπόδοσης. Η μετοχή σημείωσε άνοδο 65% πέρυσι, ξεπερνώντας όλες τις άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και υπερτριπλασιάζοντας τα κέρδη του δείκτη S&P 500. Τα διαφημιστικά έσοδα της Google ανήλθαν σε 61,24 δισ. δολάρια για το τρίμηνο, αυξημένα κατά 33% από 46,2 δισ. δολάρια την ίδια περίοδο πέρυσι. 

Ο Philipp Schindler, διευθύνων σύμβουλος επιχειρήσεων της Google, δήλωσε ότι το λιανικό εμπόριο ήταν ο μεγαλύτερος συντελεστής της ετήσιας αύξησης των διαφημίσεων. Οι δαπάνες για τα μέσα ενημέρωσης και τα οικονομικά ήταν επίσης σημαντικές. 

Τα διαφημιστικά έσοδα του YouTube ήταν η μόνη μέτρηση που υπολείπεται των προσδοκιών των αναλυτών. Η εταιρεία προσπαθεί να αμφισβητήσει το TikTok με μια υπηρεσία που ονομάζεται Shorts (τύπου stories στο YouTube). Ο διευθύνων σύμβουλος της Alphabet, Sundar Pichai δήλωσε ότι η εταιρεία έχει πάνω από 15 δισ. καθημερινά ενεργούς χρήστες, παγκοσμίως, μέτρηση αμετάβλητη από τον Ιούλιο του 2021. 

Το cloud της εταιρείας ανέφερε αύξηση εσόδων κατά 45% στα 5,54 δισ. δολάρια. Οι λειτουργικές ζημίες στο cloud διαμορφώθηκαν στα 890 εκατ. δολάρια κατά τη διάρκεια του τριμήνου, οι οποίες μειώθηκαν από τις ζημίες ύψους 1,14 δισ. δολαρίων πριν από ένα χρόνο. Η εταιρεία είδε επίσης 65% αύξηση σε ετήσια βάση στον αριθμό των συμφωνιών cloud αξίας άνω του 1 δισ. δολαρίων. 

Ο τομέας άλλων εσόδων της Google, ο οποίος περιλαμβάνει το hardware, το Play Store και τα μη διαφημιστικά έσοδα του YouTube, σημείωσε πωλήσεις ύψους 8,16 δισ. δολαρίων, από 6,67 δισ. δολάρια το προηγούμενο έτος, με “ρεκόρ πωλήσεων όλων των εποχών” για το smartphone Pixel, παρά τους περιορισμούς στην αλυσίδα εφοδιασμού. 

Το κόστος απόκτησης επισκεψιμότητας (TAC), η μέτρηση που χρησιμοποιείται για να δείξει πόσο η εταιρεία πληρώνει άλλους ιστότοπους για την απόκτηση επισκεψιμότητας, ήταν επίσης υψηλότερο από ό,τι ανέμενε η Wall Street, στα 13,43 δισ. δολάρια. 

Η Google πρόσθεσε σχεδόν 6.500 υπαλλήλους πλήρους απασχόλησης στο προσωπικό της με τον συνολικό αριθμό των εργαζομένων να ανέρχεται σε 156.500 υπαλλήλους πλήρους απασχόλησης. Η εταιρεία αναμένει τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης και στα επόμενα τρίμηνα.  

Με τη διάσπαση της μετοχής της, η Alphabet ακολουθεί τις κινήσεις της Apple και της Tesla τα τελευταία δύο χρόνια. Οι μετοχές της Alphabet ξεκίνησαν τη χρονιά με πτώση 6,6% τον Ιανουάριο, καθώς η Wall Street ξεπούλησε τις tech μετοχές.  

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις