StartUpper

Θετικά βλέπει το e-banking η πλειοψηφία των Ελλήνων άνω των 60

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου που έλαβε χώρα στις 23 Ιουνίου, διαδικτυακή Έρευνα, με τίτλο «Ηλεκτρονικές Συναλλαγές και Τρίτη Ηλικία».

Στο πλαίσιο της έρευνας, στην οποία χρησιμοποιήθηκε δείγμα 366 συμμετεχόντων ηλικίας 60 ετών και άνω, διερευνήθηκαν, αφενός το επίπεδο εξοικείωσης των συμμετεχόντων με το διαδίκτυο, τις ηλεκτρονικές συσκευές, τις ψηφιακές συναλλαγές και υπηρεσίες και αφετέρου οι τάσεις και οι συνήθεις πρακτικές των ατόμων αυτής της ηλικίας γύρω από αυτά τα θέματα.

Από τις απαντήσεις προέκυψε ότι μόλις 3 στους 10 ηλικιωμένους είναι αρκετά εξοικειωμένοι με το Internet, ενώ σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης όπου τα τραπεζικά υποκαταστήματα θα πρέπει να μείνουν κλειστά, περισσότεροι από τους μισούς δεν θα είναι σε θέση να ολοκληρώσουν τις συναλλαγές τους ψηφιακά.

Επίσης, μόνο 1 στους 10 θα εμπιστευόταν μια πλήρως ψηφιακή τράπεζα χωρίς καθόλου καταστήματα ενώ η πλειοψηφία (52,46%), προτιμά ακόμα την εξυπηρέτηση από τραπεζικό κατάστημα, παρόλο που 9 στους 10 χρησιμοποιούν μία ή περισσότερες ηλεκτρονικές συσκευές με συνηθέστερη τα έξυπνα τηλέφωνα (40%).

Παρόλα αυτά, υπάρχει μια θετική προδιάθεση όσον αφορά τη μελλοντική χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, το 56,83% βλέπει θετικά το ενδεχόμενο να πραγματοποιήσει ηλεκτρονικά τις τραπεζικές του συναλλαγές για εξοικονόμηση χρόνου και κόπου. Θετικό είναι επίσης ότι το 66,12% των ερωτηθέντων θεωρεί την τεχνολογία σημαντικό παράγοντα για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη από την τράπεζα.

Αναλυτικά κάποια από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας:

  • Οι συμμετέχοντες θέτουν θέμα ασφάλειας των ηλεκτρονικών συναλλαγών κυρίως λόγω γενικότερης μη εξοικείωσης με την ψηφιακή πραγματικότητα
  • Στο ίδιο πλαίσιο, 7 στους 10 ερωτηθέντες δήλωσαν ότι δεν πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους ψηφιακά επειδή είτε δεν είναι εξοικειωμένοι είτε αδυνατούν να κατανοήσουν εν γένει τη διαδικασία
  • Οι μισοί σχεδόν πραγματοποιούν μία φορά την εβδομάδα ηλεκτρονικές συναλλαγές κυρίως για πληρωμή λογαριασμών (86,67%), παρακολούθηση των λογαριασμών τους (70,91%), μεταφορές χρημάτων (67,88%) και ηλεκτρονικές αγορές. Τις ίδιες συναλλαγές δήλωσαν πρόθεση να πραγματοποιήσουν και όσοι δεν κάνουν ηλεκτρονικές συναλλαγές
  • Μόλις 2 στους 10 χρησιμοποιούν προπληρωμένη κάρτα
  • Η συντριπτική πλειοψηφία (91,49%) δεν έχει υποστεί οικονομική ζημία μετά από μη ασφαλή ηλεκτρονική αγορά
  • 3 στους 10 συμμετέχοντες δεν γνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ πιστωτικής και χρεωστικής κάρτας
  • Είναι αρκετά ευαισθητοποιημένοι σε θέματα υποκλοπής των προσωπικών στοιχείων και γι’ αυτό οι περισσότεροι δεν φυλάσσουν PIN και IBAN μαζί με τις κάρτες
  • Είναι ανά πάσα στιγμή ενήμεροι για το υπόλοιπο του λογαριασμού τους και όλων των οικονομικών συναλλαγών τους (75%)
  • Οι περισσότεροι δεν έχουν γνώση για προϊόντα ηλεκτρονικής/ψηφιακής τραπεζικής ενώ δείχνουν να γνωρίζουν λίγο καλύτερα το ΑΤΜ (44,54%) σε αντίθεση με άλλες μορφές ηλεκτρονικής και ψηφιακής τραπεζικής όπως: mobile banking, Telephone banking
Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις