Ultimate magazine theme for WordPress.

Airbnb: “Ό,τι χτίζαμε για δώδεκα χρόνια, το χάσαμε σε έξι εβδομάδες”

Είναι γνωστό ότι στον κόσμο της επιχειρηματικότητας, ειδικά της νεοφυούς και καινοτόμας, μπορεί να εργάζεσαι για χρόνια πάνω σε κάτι, να «χτίζεις» και να τελειοποιείς, και εκεί που νομίζεις ότι έχεις το «ιδανικό προϊόν», να έρχεται ένας ανταγωνιστής, μια απροσδόκητη αλλαγή στην αγορά, μια… πανδημία, και να τα χάνεις όλα, κυριολεκτικά σε μία στιγμή.

Επειδή αυτό συμβαίνει συνήθως σε υψηλού ρίσκου projects, ή σε εταιρείες αρχικού σταδίου που δεν έχουν βρει τα «πατήματά» τους στην αγορά, πολλές μεγάλες επιχειρήσεις πιστεύουν ότι δεν κινδυνεύουν, όμως αυτό κάθε άλλο παρά αλήθεια είναι. Με την πανδημική κρίση να χτυπά την «πόρτα» του πλανήτη στις αρχές της χρονιάς όμως αποδείχτηκε – με τον άσχημο τρόπο – ότι αυτό δεν ισχύει. Πολλές μεγάλες εταιρείες έχασαν αποκτήματα χρόνων, που μάλιστα θεωρούσαν δεδομένα, σε λίγους μόλις μήνες.

Μια εξ αυτών, η Airbnb.

Σε συνέντευξή του αυτή την εβδομάδα στο CNBC, ο CEO της Airbnb, Brian Chesky, είπε χαρακτηριστικά: «Μας πήρε 12 χρόνια για να χτίσουμε την Airbnb και χάσαμε σχεδόν τα πάντα σε τέσσερις με έξι εβδομάδες». Υπενθυμίζεται ότι φέτος θα ήταν μια χρονιά – ορόσημο για την Airbnb, καθώς ήταν προγραμματισμένο να μπει στο χρηματιστήριο μέσω δημόσιας εγγραφής. Με την έναρξη της πανδημίας όμως τα σχέδια άλλαξαν και η εταιρεία όχι μόνο δεν προχώρησε αλλά αναγκάστηκε να καταφύγει σε λύσεις «έκτακτης ανάγκης» για να σωθεί.

Αρχικά, η εταιρεία προσπάθησε να αντιμετωπίσει την κρίση «σηκώνοντας» 2 δισ. δολάρια και προχωρώντας σε περικοπές εξόδων, όμως αυτό δεν ήταν αρκετό και έτσι, τον Μάιο, αποφάσισε να προχωρήσει στην απόλυση ενός μεγάλου ποσοστού του προσωπικού της. Σε επιστολή προς τους υπαλλήλους του τότε, ο Brian Chesky, είχε κάνει λόγο για την «πιο οδυνηρή κρίση της ζωής μας», λέγοντας ότι το πλήγμα για την Airbnb είναι τεράστιο και ότι τα φετινά έσοδα αναμένεται να είναι τα μισά της περσινής χρονιάς.

Το διάστημα που μεσολάβησε, η οικονομία άρχισε – με αργούς ρυθμούς – να ανακάμπτει, καθώς ο κόσμος πλέον βγαίνει, ωστόσο το μέλλον της Airbnb παραμένει αβέβαιο. Στη συνέντευξή του, ο Chesky δήλωσε μάλιστα ότι ο τουρισμός πλέον δεν θα είναι όπως τον ξέραμε. “Δεν θέλω να πω ότι το ταξίδι τελείωσε, αλλά μάλλον ότι το μοντέλο που γνωρίζαμε πέθανε και δεν θα επιστρέψει” είπε χαρακτηριστικά ο CEO της εταιρείας.

 

Σχόλια