Ultimate magazine theme for WordPress.

Πρώτη πτήση για το ιπτάμενο αυτοκίνητο της SkyDrive, με τη στήριξη της Toyota

Μετά από χρόνια δουλειάς, η ιαπωνική startup SkyDrive κατάφερε – με την υποστήριξη της Toyota – να πραγματοποιήσει την πρώτη δοκιμαστική πτήση του ιπτάμενου οχήματός της.

Η πτήση, που πραγματοποιήθηκε σε ειδικό πεδίο δοκιμών της Toyota έγινε με τη συνδρομή πιλότου και όχι αυτόνομα, ωστόσο σύμφωνα με δημοσιεύματα έδειξε ότι το όχημα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των κατασκευαστών του.

Το “ιπτάμενο αυτοκίνητο” με την ονομασία SD-03 θεωρείται το μικρότερο αεροσκάφος κάθετης προσαπογείωσης (VTOL) στον κόσμο και, με αυτό, η SkyDrive θέλει να “φέρει ένα νέο μέσο μετακίνησης στην πόλη”.

Ωστόσο η στιγμή αυτή αργεί, όπως φαίνεται. Η εταιρεία ελπίζει να πάρει έγκριση για πτήσεις μέχρι το τέλος του 2020 και αναμένει την κυκλοφορία ένα διθέσιου εμπορικού οχήματος έως το 2023. Το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα δεν είναι τυχαίο αφού το 2023 η Ιαπωνία σκοπεύει να λανσάρει υπηρεσίες ιπτάμενων ταξί και επίσημα.

Σημειώνεται ότι η SkyDrive ιδρύθηκε το 2018 και από τότε έχει σηκώσει δύο μεγάλες χρηματοδοτήσεις, στις οποίες συμμετείχε μεταξύ άλλων και η Toyota.

Η “μάχη” των ιπτάμενων ταξί 

Η SkyDrive δεν είναι η μόνη που ετοιμάζεται να λανσάρει ιπτάμενα ταξί – αντιθέτως πολλές εταιρείες, μεγαλύτερες ή μικρότερες έχουν μπει σε μία άτυπη “μάχη” για το ποιος θα προλάβει να ξεκινήσει τις ιπτάμενες μετακινήσεις.

Hyundai x Uber

Τον Ιανουάριο, η Hyundai ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Uber, με στόχο να αναπτύξει και πιθανότατα να παράγει μαζικά “ιπτάμενα ταξί” για ένα μελλοντικό δίκτυο ιπτάμενων αστικών μετακινήσεων.
Η Uber Elevate είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι σχεδιάσει να ξεκινήσει τις δοκιμαστικές πτήσεις το 2020 και να τις κάνει διαθέσιμες εμπορικά το 2023.

Volocopter

Η Volocopter από την πλευρά της, έχει ξεκινήσει να δουλεύει πάνω στα ιπτάμενα ταξί της από το 2011 και από τότε έχει εξελιχθεί πολύ, κερδίζοντας σημαντικές συνεργασίες όπως αυτή με την Intel, που της παρέχει τεχνολογία και βοήθεια και με την Daimler, η οποία το 2017 επένδυσε 25 εκατ. ευρώ στην εταιρεία. Τον Σεπτέμβριο του 2019, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ήταν η πρώτη που πέταξε ένα αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL) σε διεθνή αερολιμένα. Αυτή δεν ήταν η πρώτη δοκιμαστική πτήση της Volocopter, ωστόσο αποτελεί “ορόσημο” λόγω της συνεργασίας με ένα διεθνές αεροδρόμιο. Η Volocopter σχεδιάζει να κυκλοφορήσει τα ιπτάμενα ταξί της μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Porsche x Boeing

Την ίδια ώρα, Porsche και Boeing έχουν επίσης “μπει” στη μάχη για τη δημιουργία ενός πιο πολυτελούς ιπτάμενου ταξί. Τον περασμένο Οκτώβριο, οι εταιρείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας για τη δημιουργία ενός “premium” αεροσκάφους κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL).

Με βάση τη συμφωνία, οι εταιρείες θα καθορίσουν τι μπορεί να προσφέρει μία “υψηλής ποιότητας” λύση ιπτάμενης μετακίνησης, θα συνεργαστούν στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη αλλά και τη δοκιμή του πρωτότυπου αεροσκάφους και στην εύρεση της πιθανής αγοράς μιας τέτοιας υπηρεσίας.

Οι εταιρείες δίνουν έμφαση στη λέξη “premium” με την έννοια ότι θα είναι μια υπηρεσία πολυτελείας που πιθανότατα δεν θα απευθύνεται σε πολλούς, αν και (τουλάχιστον τώρα και στο άμεσο μέλλον) όλες οι αντίστοιχες υπηρεσίες απευθύνονται σε περιορισμένο κοινό, κυρίως λόγω κόστους.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.