Ultimate magazine theme for WordPress.

Google Play Store: Νέοι κανονισμοί και προμήθεια 30% στις πληρωμές

Η Google ανακοίνωσε χθες ότι θα επιβάλλει νέους κανονισμούς στο Play Store, σύμφωνα με τους οποίους όλες οι εφαρμογές που διανέμονται μέσω αυτού, θα πρέπει υποχρεωτικά να χρησιμοποιούν το δικό του σύστημα πληρωμών.

Οι εφαρμογές και οι εταιρείες/ ιδιώτες που τις διαχειρίζονται θα έχουν προθεσμία έως τις 30 Σεπτεμβρίου του 2021 να αλλάξουν τη διαδικασία πληρωμών που χρησιμοποιούν και να υιοθετήσουν αυτή της Google, η οποία μάλιστα θα λαμβάνει και προμήθεια 30% από τις πληρωμές.

Σε ανακοίνωσή της, η Google αναφέρει ότι ήδη το 97% των εφαρμογών στο Play Store χρησιμοποιεί το δικό της σύστημα πληρωμών, ωστόσο οι μέχρι τώρα κανόνες δεν τους υποχρέωναν για κάτι τέτοιο. Τώρα αυτό θα αλλάξει και όλοι θα πρέπει να συμμορφωθούν με τη νέα πολιτική της εταιρείας.

“Θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι οι πολιτικές μας είναι σαφείς και ενημερωμένες, ώστε να μπορούν να εφαρμοστούν με συνέπεια και δίκαιο τρόπο από όλους … και, επομένως, αποσαφηνίσαμε την Πολιτική πληρωμών για να είναι πιο σαφές ότι όλοι οι προγραμματιστές που πωλούν ψηφιακά αγαθά στις εφαρμογές τους υποχρεούνται να χρησιμοποιούν το σύστημα χρέωσης του Google Play”, αναφέρει χαρακτηριστικά η Google.

Ένα βήμα πιο κοντά στην Apple… και την κριτική

Με τη κίνηση αυτή, η Google ουσιαστικά υιοθετεί το μοντέλο της Apple, το οποίο μάλιστα έχει δεχθεί σφοδρή κριτική το τελευταίο διάστημα από εταιρείες σε όλον τον κόσμο.

Η Apple χρεώνει μία προμήθεια 15 – 30% για εφαρμογές που χρησιμοποιούν το σύστημα πληρωμών της, και επιβάλλει συγκεκριμένους κανονισμούς τους οποίους όλες οι εφαρμογές πρέπει να τηρούν προκειμένου να συνεχίσουν να περιλαμβάνονται στο “κατάστημα” της εταιρείας.

Πρόσφατα, η εταιρεία “μπλόκαρε” το Fortnite γιατί η Epic Games παραβίασε τους κανονισμούς, λανσάροντας έναν τρόπο προκειμένου οι παίκτες να πραγματοποιούν αγορές εντός παιχνιδιού, χωρίς να χρησιμοποιούν το ιδιόκτητο σύστημα πληρωμών του App Store.

H Epic απάντησε με αγωγές ενώ σε ανακοινώσεις της τότε δήλωσε ότι “η απομάκρυνση του Fortnite … είναι ακόμα μια προσπάθεια της Apple να επιδείξει την τεράστια δύναμή της προκειμένου να επιβάλει παράλογους περιορισμούς και να διατηρήσει παράνομα το 100% μονοπώλιο της στην αγορά επεξεργασίας πληρωμών εντός του iOS”.

Η εταιρεία κυκλοφόρησε επίσης ένα βίντεο – παρωδία μιας δημοφιλούς διαφήμισης της Apple, στην οποία η εταιρεία έχει τον ρόλο του κακού. Στο βίντεο η Epic μιλά για μονοπώλιο, το οποίο η ίδια κατάφερε να σπάσει και καλεί τους παίκτες “να μπουν στη μάχη” για να μην γίνει το 2020 σαν το… δυστοπικό 1984.

Με αφορμή τα παραπάνω γεγονότα, όλο και περισσότερες εταιρείες εναντιώθηκαν στην πολιτική της Apple και, λίγο αργότερα, δημιουργήθηκε στις ΗΠΑ η Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση “The Coalition for App Fairness”, η οποία σχεδιάζει να πιέσει νομικά την εταιρεία προκειμένου να αλλάξει τους κανονισμούς του App Store.  Στην οργάνωση, συμμετέχουν μεταξύ άλλων μεγάλες εταιρείες όπως η Spotify Technology και η Match Group (μητρική του Tinder).

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.