Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Τι κάνουν VW και Toyota για να μην γίνουν οι επόμενες “Nokia”

Λίγο οι Millenials, λίγο η μόδα της Apple, λίγο η τύχη και η ηγεσία του Elon Musk, αλλά και η τεχνολογική υπεροχή της Tesla,  μαζί βέβαια με τη στρατηγική της στις μπαταρίες, έχουν φέρει τα πάνω-κάτω στην αυτοκινητοβιομηχανία φέρνοντας σε δύσκολη θέση εταιρείες κολοσσούς όπως οι Daimler, VW, Ford και Toyota.

Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένα κλασικό παράδειγμα ενός βίαιου disrupt θα λέγαμε λόγω της τεχνολογίας αλλά και παγκόσμιων – περιβαντολλογικών και καταναλωτικών τάσεων και μας θυμίζει συνεχώς ότι καμία βιομηχανία δεν είναι απρόσβλητη πλέον.

Λίγο οι Millenials, λίγο η μόδα της Apple, λίγο η τύχη και η ηγεσία του Elon Musk, αλλά και η τεχνολογική υπεροχή της Tesla,  μαζί βέβαια με τη στρατηγική της στις μπαταρίες, έχουν φέρει τα πάνω-κάτω στην αυτοκινητοβιομηχανία φέρνοντας σε δύσκολη θέση εταιρείες κολοσσούς όπως οι Daimler, VW, Ford και Toyota οι οποίες ξαφνικά έπρεπε να ξεκινήσουν από το μηδέν στην ανάπτυξη κινητήρων αλλά και software, ένα κομμάτι του αυτοκινήτου που το είχαν παραμελήσει.

Ήρθε η Tesla στην Ελλάδα, παρέμεινε ο Musk εφιάλτης της αυτοκινητοβιομηχανίας

Η Tesla πέρα από τους κορυφαίους ηλεκτροκινητήρες έχει επενδύσει πολλά στην υπολογιστική πλατφόρμα των οχημάτων της, και ειδικά στο software, μια και μέσω μιας 15άρας οθόνης αφής ο οδηγός μπορεί να ελέγξει σχεδόν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου με αδιανόητη λεπτομέρεια. Ακολουθεί την ίδια στρατηγική με την Apple, αναπτύσσοντας και ελέγχοντας η ίδια τα βασικά συστήματα των ηλεκτρικών οχημάτων της, όπως τις μπαταρίες, τον υπολογιστή media, τον υπολογιστή αυτόνομης οδήγησης, τους φορτιστές, ενώ το σύνολο των κατασκευαστών μέχρι σήμερα βασίζονταν σε τρίτους προμηθευτές αγοράζοντας έτοιμες λύσεις.
H Tesla προχωράει ακόμα και σε νεωτερισμούς στην κατασκευή των αυτοκινήτων μια από το Model Y το σασί έρχεται σε δυο κομμάτια ενώ σε μελλοντικές αναβαθμίσεις οι μπαταρίες θα είναι εντός του αμαξώματος και όχι στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου!
Όλα τα παραπάνω γίνονται και για λόγους καλής εμπειρίας του οδηγού και για αύξησης της αυτονομίας αλλά γίνονται και για μείωση του κόστους. Αυτή τη στιγμή ακόμα και μια μικρή μείωση των 2.000 – 3.000 ευρώ που κάνει η Tesla στα μοντέλα της, όπως έγινε πρόσφατα στο Model 3 στη Κίνα, φέρνει σε πολύ δύσκολη θέση τους ανταγωνιστές, αντιλαμβανόμαστε όλοι τι έχει να γίνει αν καταφέρει να ρίξει τη τιμή του Model 3 στα 25.000 ευρώ από τα 40.000 που κοστίζει σήμερα για παράδειγμα.

Το παράδειγμα του Herbert Diess

O κύριος Diess είναι ο CEO της VolksWagen και τον είδαμε ένα μήνα πριν περίπου να υποδέχεται τον Elon Mask στη Γερμανία και να κάνει μαζί του test drive του πρώτου εξολοκλήρου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της VW, ID3(!) Σύμφωνα με πληροφορίες ο Elon Musk ήθελε πιο “πολλά γκάζια” αλλά όπως του είπε ο Diess δεν είναι αυτή η κατηγορία του ID3…
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Bloomberg ο Diess ανέφερε ότι το να ξέρεις πως να φτιάχνεις αυτοκίνητα σήμερα είναι ένα μικρό μέρος του business σήμερα και ότι η τεράστια εμπειρία που έχει αποκτήσει η VW τις τελευταίες δεκαετίες δεν είναι αρκετή για να χτίσεις από το μηδέν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μια και για παράδειγμα τα ηλεκτρικά οχήματα θα πρέπει να είναι αναπόσπαστο μέρος του Internet.
Επίσης ανέφερε ότι η Volkswagen σχεδιάζει να αναπτύξει τις δικές τις τεχνολογίες και ειδικά το hardware και το software των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ενώ έχει δεσμεύσει το μεγαλύτερο ποσό σε σχέση με τον ανταγωνισμό, περίπου 30 δις ευρώ, για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων της τα επόμενα χρόνια. Και όλα αυτά για να μην γίνει η VolksWagen η νέα Nokia. όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Diess.

Και ο “σεφ” Akio Toyoda

Ο πρόεδρος της Toyota από την άλλη πλευρά σε μια πρόσφατη ενημέρωση στους επενδυτές ανέφερε ότι μπορεί η Tesla να έχει μια συνταγή που είναι το αύριο των αυτοκινήτων, και που σήμερα έχει ξεπεράσει σε αξία την Toyota και την VW πουλώντας μόνο 367.000 οχήματα, αλλά από την άλλη η Toyota έχει μια πραγματική κουζίνα και έναν πραγματικό σεφ, ανακοινώνοντας διπλασιασμό των λειτουργικών κερδών της για το 2020.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις